Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 970
har et problem.. setter i hl2 cd i cd-rom, men cd-romen vil ikke lese cd'en :O
det er vel ikke sånn at cd'en kan bli brukt på max 1 pc ?:O:O
er det ikke DVD da?
Trådstarter
må jeg ha en dvd-spiller-cd-rom'ish sak?? :O:O:O
Du trenger gjerne en DVD-ROM for å lese DVD'er. :O:O:O
Se på etuiet du fikk,står vel DVD-Rom på shiten. Så du må nok ha dvd-"spiller" på dataen ja.
Halflife 2 er DVD ikke CD. Du trenger en DVD-rom for å kjøre den.
Half Life 2 er som kjent (eller ikke, som det jo viser seg) sent ut på DVD, hvertfall her i Norge. Har ikke sett noen CD-versjon, men det kan jo finnes for alt jeg vet. Uansett, siden du snakker om én CD regner jeg med du egentlig sitter med DVDen. Og da må du ha DVD-ROM-leser.

Jeg måtte forøvrig bytte ut min Creative 1241E DVD-ROM med en Pioneer som stod i samboerens PC. Var ikke snakk om at Creative-leseren ville smake på HL2-plata. Den kom rett ut igjen, gang på gang. En gang fungerte det plutselig, men etter å ha tatt den ut for å dobbeltsjekke var det samme opplegget på nytt. Nå fungerer det jo, men jeg må skrive en eller annen smartypants-e-post til support-adressen bakpå coveret. Står ingenting om at spillet kun fungerer i utvalgte DVD-lesere, såvidt jeg kan se.

Noen andre som har hatt problemer med det?
Trådstarter
omg omg :O:O:O
Ski for your life
kosepaa's Avatar
hmm.... holdt på å kjøpe hl2 jeg og, men så så jeg at det var DVD... Er vel bedre å gi det ut på en vanlig data CD?
I mange andre land gir dem ut både DVD og 4 cder...
Hadde ikke gjort meg så mye hadde det ikke vert for at DVD-spilleren tar kvelden snart... :-/
Opprinnelig postet av Mesna
hmm.... holdt på å kjøpe hl2 jeg og, men så så jeg at det var DVD... Er vel bedre å gi det ut på en vanlig data CD?
Vis hele sitatet...
De fleste maskiner som har høye nok specs til å kjøre spillet har vanligvis dvd-rom.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
joa... enig der Nichotin... Men noen som bygger en pc tenker kanskje ikke på å kjøpe med en DVD-rom i samma slengen? Eller..... hmm... jo forresten
Det finnes internet og steam også. En ide kan være å registrere serialen der og laste ned spillet.
Sist jeg hadde en dvd-rom var for 3 år siden ellerno
Etter det, har jeg kun hatt en NEC CD-brenner.

Uansett! Når vi først er inne på temaet.. Noen som har hørt noen rykter ellerno om HL2 skal utgis i CD'er også (i Norge), og ikke kun DVD?
Leste på gamer.no at en kar der hadde kjøpt HL2 på 5 CD'r på Elkjøp. Dunno hvis det stemmer, står ihvertfall bare at det er på DVD på elkjop.no..
Opprinnelig postet av Hyllekjeks
Det finnes internet og steam også. En ide kan være å registrere serialen der og laste ned spillet.
Vis hele sitatet...
Det hadde også vert en ide hvis det faktisk hadde funket...
Du må lkevel ha DVDen ståendes i DVDrommen..
Funker ikke å gjøre om DVDen til et iso og bruke daemon tools heller...
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Halflife 2 er DVD ikke CD. Du trenger en DVD-rom for å kjøre den.
Vis hele sitatet...
Helt feil!! Det finnes en cd- versjon også.Jeg kjøpte min versjon av HL2 på Elkjøp i Sandvika, og når jeg kom hjem lå det 5 stk. cd-plater i pakken.
Men poenget er at han har nok mest trolig en dvd versjon og derfor vil det ikke funke...