Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 2978
Har lastet ned half-life 2. Har spilt en stund nå, men så tok jeg på pause fordi jeg skulle ut. Og når jeg kom tilbake så stod det A.I. Disabled. Ingen av motstanderene vil røre på seg, alle står bare i ro.

Finner ingen måte og enable A.I på, noen som vet hva som kan være feilen ?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ai_disable 0
Tusen takk, det virket
Jeg har fått et annet problem:

Rett etter at jeg har fått på meg drakta, og professoren går for å ta opp en dør vha eye-scanning, virker det som om alt stopper opp.
Jeg går inn døra og ingenting skjer.....dama står til høyre for døra, og professoren ved det bildet til venstre. Dama spør "you coming", "come on" osv...og han andre typen sier "this way Gordon".
Jeg har prøvd ai_disable 0 og ai_resume 1 men intet hjelper....har også prøvd å loade ved ett tidligere tidspunkt.

Noen forslag?
Har fått A.I. Disabled jeg også. Trykker på ~ som en galning for å komme inn i console for å skrive ai_disable 0, men jeg kommer ikke inn. Har tatt på console på settingsene.

edit: typo
Sist endret av hula; 20. november 2004 kl. 15:22.
hula: Hvis jeg ikke tar helt feil må du binde console til en tast.
Ser ut som key allerede er valgt om man velger å enable funksjonen.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg har ett problem når det gjelder å komme meg videre i spillet. Er i en ganske tidlig fase i spillet, fortsatt første banen. Kommer inn i kloakksystemet(?) så står det en slags uteligger oppe på ett slags plan, der han har madrass og koketing. FInner ikke ut hvordan jeg kommer meg videre der ifra, er en dør til venstre der, har prøvd å knuse den, men kommer ikke igjennom. Noen forslag?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
hula: prøv å legg til bind "F3" console i config-fila... tipper det er userconfig.cfg eller noe sånt.

I Cs:Source var/er det keyboardlayout problem som gjorde at ~ knappen ble ubrukelig...
Av en eller annen grunn så er console på esc tasten her.....(?), når jeg skrur på console i advanced, får jeg ikke opp console mer....skal ikke ~ ligge på tasten til venstre for 1? Denne: |
Jeg har prøvd å loade på flere steder....samme skjer hver gang...når noen av ai skal bli med meg inn i ett rom elns, så sstopper de opp......kanskje bedre å vente på en skikkelig release
Opprinnelig postet av Chivas610
Jeg har fått et annet problem:

Rett etter at jeg har fått på meg drakta, og professoren går for å ta opp en dør vha eye-scanning, virker det som om alt stopper opp.
Jeg går inn døra og ingenting skjer.....dama står til høyre for døra, og professoren ved det bildet til venstre. Dama spør "you coming", "come on" osv...og han andre typen sier "this way Gordon".
Jeg har prøvd ai_disable 0 og ai_resume 1 men intet hjelper....har også prøvd å loade ved ett tidligere tidspunkt.

Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Har det samma problemet, bare lengre uti spillet. Er på slutten av 4. kapitel, der jeg skal ned i heisen med Dr.Mossman. Alt bare stopper opp.
Ser ut til at jeg har fiksa og komme meg videre

Det jeg gjorde var:

Jeg laget en fil "autoexec.cfg" i
....\hl2\cfg\
og la til denne:
ai_norebuildgraph "1"

og nå funker det ))))
Hva release er det folk spiller og har det komt noe som ikker er "snu boksen på hodet og ta ut kabel X i rett vinkel til rett tid"?
axpireleasen funker. #axpi @ rizon.net
wzln: bare hyggelig

Roadkill: dette er emporio sin rls.....men jeg oppdaget nå at det har kommet en proper fra emporio, denne er riktignok rippet....
Får å få console må man skrive -console i "advaced options" på hl2 i steam Men da funker det ikke å tykke på den vanlige knappen, du må tykke esc for at det skal funke.
Opprinnelig postet av Effect
Får å få console må man skrive -console i "advaced options" på hl2 i steam Men da funker det ikke å tykke på den vanlige knappen, du må tykke esc for at det skal funke.
Vis hele sitatet...
Etter du har enabla consolen så må du skriva bind \ "toggleconsole" i consolen når spillet starter.

Da er den vanlige knappen (|) console.

Noen som btw vet om det finns en "NOCD" greie for oss som har KJØPT HL2 ?
Sist endret av klovnen_; 20. november 2004 kl. 17:49.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
klovnen: får du til å laste ned hl2 fra steam da? slette alt innhold og dl'e derfra liksom.
Opprinnelig postet av polle
klovnen: får du til å laste ned hl2 fra steam da? slette alt innhold og dl'e derfra liksom.
Vis hele sitatet...
Måtte tenke litt før jeg sjønnte helt hva du mente :P

Har ikke testa det enda, kan gjøre det seinere i kveld
Opprinnelig postet av polle
klovnen: får du til å laste ned hl2 fra steam da? slette alt innhold og dl'e derfra liksom.
Vis hele sitatet...
Funker det med css også?
Opprinnelig postet av Laurentius
Funker det med css også?
Vis hele sitatet...
Var det jeg testa med nå, det funka ikke
Nå sitter jeg fast. Nettop drept et dyr som var større enn alle andre. Han karen med 1 øye sier, "Freeman must follow", men jeg kommer ikke gjennom døren. Det er på en måte som en vegg. Legger ved et screen viss noen kansje vet hvor dette er!

Noen som har peiling på hvordan jeg kan komme meg gjennom ?
(Slanketips duger ikke :P)

Ps: har prøvd og stable kasser med gravity gun, men det er sånn sperre når jeg kommer høyt nok, så jeg kommer ikke over slik heller
Sist endret av b1rken; 21. november 2004 kl. 02:30.
b1rken: Han sier noe om at du må gå litt tilbake (noen meter bare) og plukke opp noe (husker ikke helt hva, tror det var noe som ligner på en tennisball). Etter det får du slippe inn.
Bugbait i guess?
Jeg fikk høre det var en bug, å at jeg måtte ta noclip forbi han. Så jeg har kommet forbi nå!

Ps: Minner meg om satelitt bilder du ser fra C.S.I osv på tv
Sist endret av b1rken; 21. november 2004 kl. 03:18.
Er det noen som har fått "half-life.2.proper-emporio" releasen til å funke? Min fungerer helt til den plassen med heisen som ble nevnt tidligere i posten. Prøvde med ai_norebuildgraph "1", men det hjalp ikke. Noen som har noen forslag?
jeg òg sliter i spillet (sitter fast altså...) jeg har kommet til kapittelet "Entanglement"... der sier hu dama at vi må finne faren, og at han er på vei. så sier hu "lets go meet him". og så bare står hu der... skjønner ikke en dritt jeg
Jeg har emporio releasen..
Etter at jeg har kopiert filene fra det mounta cd-rommet, og skal kjøre Launcher.exe kommer jeg meg inn i spillet men detter ut etter et minutt elns,
får ei steam-feilmld.

Prøvde også å legge inn Half.Life.2.EMPORiO.FIX.REPACK-ape, ei exe fil som skulle kjøres i halfilfemappa\hl2\bin, men det skjer fint lite.

Hva er feil, noen som vet?
Faen asså, nå sitter jeg fast igjen. Samme plass som Bo Vegeir vil jeg tro. I begynnelsen av kapittelet Entanglement begynner jeg i ruinene nesten. Så går jeg videre til jeg ser hu dama, men hu sier ingenting. Men hvordan i /"(!)#/ kommer jeg meg til dama ? Det er jo ingen vei og komme ser opp fra der jeg er?

Her er jeg:

http://home.no.net/brken/hl2/hl2prob.JPG
Sist endret av b1rken; 21. november 2004 kl. 15:04.
Jeg har kjøpt spillet, og har ikke hatt noen problemer så langt. Har nesten runda det. Anbefaler å kjøpe.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg har også et ganske irriterende problem. I vår kjøpte jeg et nytt skjermkort (Asus Radeon 9600 XT). Og i eska fant jeg et slags frikort for HL2. Fant det i går da jeg rotet litt rundt på rommet og bestemte meg for å laste spillet fra steam.
På det kortet var det en slik "Activation key". Den tastet jeg inn i det vinduet som kommer når man trykker på "register a product I allready own". Så begynte nedlastingen. Dette tok over ett døgn.
Når den var ferdig måtte jeg oppdatere skjermkortdriver. Når det var gjort startet jeg spillet fra ikonet i "my games" lista.
Valve introen gikk som normalt, men så kom et bilde av en blurry City 17 (tipper jeg) med et lite svart vindu i nedre venste hjørne hvor det sto loading. Der stopper det hver gang.

Vær så snill og hjelp meg!!
Antim0n: Den loadingen tar lang tid første gang. Vent!
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Da så... Jeg er ganske utolmodig av natur
Får ikke til Console jeg.. har Half-Life.2.PROPER-EMPORiO releasen.. Hva må jeg gjøre for å få console til å funke? prøvd alle de tingene folk har skrevet her før.. Tror jeg da..
Cyber: Denner er fin
home.no.net/frode456/Half_Life_2_ALL_VERSIONS_FIX-RVL/

edit: tags
Sist endret av Frode; 21. november 2004 kl. 18:24.
Noen som har denne:
Half-Life.2.PROPER.WORKING.RETAiL-RIP.READNFO-CLiMAX

Evt. noen som vet hvorfor den står som nuked på nforce ? Er ingen grunn til nuken der, har sett at det har dukket opp en nfofix, men sitter på skolen så jeg får ikke sjekka den....


Har foreløpig ikke hatt noe stress med AXPi releasen utenom ai_disable og node graph rebuild.


Bare litt synd å måtte spille med et GeForce 2 MX400 kort, får ikke sett all eyecandyen. HL2_GF2_Alyx.jpg

Ser egentlig ikke så verst ut, gleder meg til i morra når jeg får det nye Radeon kortet mitt siden 9700Proen konka....
Jeg har litt småirriterende greier.
Fikk spillet til bursdagen (i morgen...hehe) og installerte det på en P4 2,4 med 512 Mb RDRam. Grafikkortet er et GForce TI-4800 med 128 Mb. Lydkort: SB Live 5.1 eller noe sånt.
Har oppdatert alle driverne til lyd/bilde, men allikevel hakker spillet når jeg kjører med "recommended settings". Jeg måtte bl.a. sette lydkvaliteten ned til Low, pluss et par andre ting, men allikevel er ikke hakkingen helt borte.
Noen som vet hvorfor?

Kan det ha noe å gjøre med at jeg har en treig dvd-rom? Den som sto i maskinen var visst fucka, så jeg fant en gammel (sikkert første-generasjons) på loftet i en av de gamle maskinene. Kan det være den er for treig eller noe?
`
Maskinen skal vel egentlig være bra nok?
ninja, jeg hadde Ti4800, men det hadde visst elendig støtte for DirectX 9 spill. Alle DX9 hakket mye, så da gidda jeg ikke mere og klina til med et kort til 2500 det var litt mye og angrer meg litt, men spillene hakker hvertfall ikke lenger av skjermkortgrunner. Men jeg kunne ha klart meg bra med et til 1500 og tror jeg too late.

Edit: jeg hadde 4800 SE da, det er visst dårligere. Men jeg tipper problemet ligger der :S lån et bedre skjermkort av en kompis om du får og sjekk da
Sist endret av BakkiZ; 22. november 2004 kl. 18:27.
Er visst SE jeg også har.
Gidder ikke kjøpe nytt. Spiller aldri uansett, så den lille hakkingen som er nå klarer jeg leve med.
eivindb: hvordan fiksa du den node graph greia? kommer etter hver load hos meg.. ganske irriterende
berion: ai_norebuildgraph "1"
fikser bare ikke de greiene med console jeg.. bah.. kan noen forklare detaljert hva jeg skal gjøre for å få opp console? er ikke akkurat den skarpeste skjeèn i skuffen:P
i den snarveien du har på skrivebordet skriver du i "Mål" :
Cyourhl2dir\hl2.exe -steam -console
takker og bukker
er det meninga at jeg skal kjøre hl2.exe? trodde det var Launcher.exe jeg.. men anyways:
Unable to remove chl2\platform\config\LocalSteamAccountData.vdf!(hl2.exe)
med Launcher.exe kom det ikke opp no console i det hele tatt.. :P
Sist endret av Berion; 22. november 2004 kl. 21:07.
glem d.. fiksa det.. men..

could not acquire neccesary game files because the connection to steam servers was lost.

anyone?
hmm, møtt på et problem...

På vei inn til laben til Eli Vance blir jeg fulgt av hu dama, og når vi skal inn i heisen fryser alt (AI) og vil ikke funke igjen

har prøvd ai_resume, ai_disable 0/1 ++ ingenting funker ... waddahell?! anyone ?
har samme problem som eivind, bare en annen plass i spillet..

wuhu..løste det..
limer inn løsningen her..

#2 AI DISABLED / NODE GRAPH OUT OF BUILD

Q: I get a AI DISABLED message after loading a
savegame and the NPCs are not moving or shooting
anymore and it says something about node graph ?

A: open your <installdir>\hl2\cfg\config.cfg with
notepad and add the following line at the end:

ai_norebuildgraph 1

now save the file and set it to read only."
Vis hele sitatet...
Sist endret av Zoidberg; 23. november 2004 kl. 16:16.
jeg fiksa det problemet på et litt annet vis :P

Lag en quicksave (F6) der det klikker, load en annen game og load tilbake til quick saven. Voila!