Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1189
Barne- og familieminister Laila Dåvøy (KrF) vil forby det ekstremt voldelige Playstation 2-spillet «Grand Theft Auto 3» med umiddelbar virkning.

-Dette spillet er forferdelig, og burde ikke vært lov å selge, sier Dåvøy til ITavisen.no


les resten her
Håper ingen gidder å høre på hun..

Hvem tror hun kjerringen at hun er?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Barne- og familieminister Laila Dåvøy (KrF)
det som er underlina her sier vel egentlig det meste om synet dette kvinnemennesket har på vold og alt som ikke kan relateres til Kristendom ol. Nei, de hardcore kristne i KrF har vel egentlig aldri vært ved sine fulle fem.
Hihi, på toppen av VG Nett også

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6032738

Read my lips : idiotisk
Møkkakjerring
H A H A H A H A

det er den verste driten jeg har hørt.

hun kjerringa burde få shuva opp en x-box kontroll i 2'ern
Utelukkende og kun for å stimulere warez miljøet i norge Best at folk driter i å kjøpe orginaler og kjøper/laster ned kopier.
original reprint
xaff's Avatar
Hvis det der går gjennom emigrerer jeg til et sted som ikke styres av kristne folk. Så det så.

/me KrF hatah
Men faen da.

Det finnst da voldeligere spill en GTA3.
Da har hun sikkert ikke sett THE REAL THING
Jeg tror jeg så hen_rik poste på vg.no "forby Duvøy" han/hun hadde iallefall "*calm like a bomb*" som sig.

Duvøy kan suge seg grønn i trynet Bra hun slår et slag for warez iallefall
Spillets importør:
- Når barne- og familieminster Laila Dåvøy sier GTA3 er det mest voldelige hun har sett, forteller det meg at hun ikke har spesielt mye greie på dataspill. Dette er ikke noe nytt hverken når det gjelder spillbarhet eller grafikk. Det finnes andre spill som er langt mer detaljerte og ubehagelige å se på, mener Ebbrecht, og nevner «Soldier of Fortune» som et eksempel.
Vis hele sitatet...
Valgerd Svarstad Bitch Haugland:
- Spillet må anmeldes før det kan undersøkes i forhold til norsk lovverk, sier kirke- og kulturministeren til VG Nett, og viser til paragraf 382 i straffeloven
Vis hele sitatet...
Loven:
«Den som utgir eller frembyr til salg eller leie eller på annen måte søker å utbre film, videogram eller lignende der det i underholdningsøyemed er gjort utilbørlig bruk av grove voldsskildringer»
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Reeper
Det finnst da voldeligere spill en GTA3.
Vis hele sitatet...
hva i huleste har det med saken å gjøre? hele poenget er jo at folk må få lov til å gjøre som de vil.

tar jeg ikke feil ville den godeste laila reagert med avsky på super mario bros. :-P
Sist endret av dephic; 4. januar 2002 kl. 21:34.
Opprinnelig postet av dephic
hele poenget er jo at folk må få lov til å gjøre som de vil.
Vis hele sitatet...
vel, innenfor rimelighetens grenser. Jeg synes at dagens ordning med aldersgrense på film fungerer brukbart, å att noe tilsvarende got kunne ha eksistert på spill.

Men kommer dette til å ha noen innvirkning? Nei, fordi spillen vil bli piratkopiert uansett.
Opprinnelig postet av Kongen


vel, innenfor rimelighetens grenser. Jeg synes at dagens ordning med aldersgrense på film fungerer brukbart, å att noe tilsvarende got kunne ha eksistert på spill.

Men kommer dette til å ha noen innvirkning? Nei, fordi spillen vil bli piratkopiert uansett.
Vis hele sitatet...
GTA3 har 18 års aldersgrense.
Opprinnelig postet av Xector


GTA3 har 18 års aldersgrense.
Vis hele sitatet...
Ja. men den er bare veiledene. Det er opp til butikken om de vil følge den eller ikke.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Men om GTA3 blir bannet fra butikkene vil jo folk da også laste det ned og brenne det, slik at alle som vil ha det får det.
Så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skal selge det i butikkene, og når folk sier at et spill er så grusomt at de ikke kan selge det vil jo bare enda flere komme til å få tak i det.....
Det er bare helt på trynet.....
Jeg tviler på at den nevnte ministeren har noe som helst peiling på warez eller cd brenning...