Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2121
Sendt 3 meldinger nå, ringer jeg legekontoret får jeg beskjed om å sende melding via helsenorge.

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre?
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Sendt 3 meldinger nå
Vis hele sitatet...
Over hvor lang tid?
Fastleger har helt sykt (pun intended) mye å gjøre.
Sist endret av vindaloo; 5. april 2022 kl. 14:10.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Over hvor lang tid?
Fastleger har helt sykt (pun intended) mye å gjøre.
Vis hele sitatet...
Over 24 timer nå. Begynner å haste om jeg ikke får svar innen torsdag
Helse Norge siden er jo ikke for haste saker.
2 til 3 arbeids dager er hva jeg har opplevd.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Helse Norge siden er jo ikke for haste saker.
2 til 3 arbeids dager er hva jeg har opplevd.
Vis hele sitatet...
Merkelig at de da forteller meg over telefon at de ikke tar imot sykemeldinger over telefon.
Hvis du har god tid kan du jo møte opp kl 07.30, si hva det gjelder og sitte der hele dagen i håp om at legen
kan gi deg en sykemelding i mellom noen andre pasienter.
Helsenorge.no sier det tar inntil 5 dager å få svar. Men det kommer an på legen. Min lege svarer samme dagen hvis jeg sender tidlig nok. Er det noe som virkelig haster, ring og bestill hastetime, møt opp tidlig på kontoret og sitt og vent, eller dra/ring til legevakta. Sykemelding får du som regel kun ved personlig oppmøte, da legen vil undersøke deg. Og du må ikke gå til fastlegen for å få sykemelding. Jeg har ofte fått sykemelding på legevakta. Nå skriver du ikke hva som feiler deg, så det er vanskelig for oss ikke-leger å gi et bra svar.
Datoen du først tar kontakt med legesenteret gjelder, så du får nok ordna sykmelding i i tide (som evt. tilbakedateres). De gir ikke sykemelding over telefon, men du kan begynne en e-konsultasjon på HelseNorge og få det godkjent av legen der. Det kan også være at legen din ringer deg og tar en prat før du eventuelt får sykemeldingen også. Svartid kan variere, personlig svarer legen min mellom 1-2 dager.
Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Merkelig at de da forteller meg over telefon at de ikke tar imot sykemeldinger over telefon.
Vis hele sitatet...
Hva mener du at de ikke tar i mot sykemelding? Hvis du derimot skal ha sykemelding så bestiller du konsultasjon hos fastlege.