Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1950
Får man noe som helst fritid til å være ute noen timer om dagen i parken eller sola? Eller er det kun 5 timer totalt hele uka man kan få fritid?
Keen på å bade og gå i shorts og sånn.. Hva har andre gjort bare driter dere i at lenka er der og driter i hva folk tenker eller prøver dere å kamuflere den på no måte?
Jeg hadde gått med den stolt, ingen hadde nærma seg siden du er kriminell og du får ha stranda for deg selv.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg hadde gått med den stolt, ingen hadde nærma seg siden du er kriminell og du får ha stranda for deg selv.
Vis hele sitatet...
Feil. Folk ser på deg som en tulling som ikke klarer å oppføre seg.
Greien med fotlenke er at det fremdeles er et alternativ til fengsel, det er en straff med benefits. Tror ikke fotlenke er ment at man skal kunne kose seg og fortsette livet som normalt.
Kompis av meg sonet med fotlenke, han fikk arbeide + handle på butikken etter jobb, det var det.

Mens vi drakk øl på stranden satt han i leiligheten å spiste potetgull.

Alternativet blir fengsel, da er leiligheten og potetgull ikke så ille.
Noreg har virkelig verdens mest priviligerte kriminelle
Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Noreg har virkelig verdens mest priviligerte kriminelle
Vis hele sitatet...
Tja, jeg forstår i denne konteksten at ts høres litt kravstor ut etter en domfellelse. Men forøvrig: Norge er ikke ute etter å krenke, påføre traumer og ødlegge mennesker. Frihetsberøvelsen er straffen, det være seg fengsel eller fotlenke.

Man må med andre ord ikke låse inne folk i bunkerser med tørt brød og vann for at straffen skal ha en individualpreventiv effekt.
Fotlenke er utrolig kjedelig, men på dagene er du jo på jobb og sånn. Da har du plutselig ikke så stort behov for å være ute på stranda enn 3 timer lørdag og 2t søndag. Dette er ihvertfall sånn det var for meg. I tillegg er de rause med reisetid, var det for meg ihvertfall. Jeg brukte 10min Max til jobb, fikk en time. Tiden flyr også. Er nok vanskelig å bruke shorts, må isåfall ha tjukke sokker eller høye sko…
Sist endret av Relevant; 1. april 2022 kl. 19:13.
Sitat av reklame Vis innlegg
Norge er ikke ute etter å krenke, påføre traumer og ødlegge mennesker.
Vis hele sitatet...
Niet, men terskelen for å bli stempla som kriminæll er dog lavere enn mange andre land då.