Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 883
altså jeg bor mitt ute i et guds forlat sted i Italia og jeg kobler meg nå opp til Internet med trådløst modem som kobler seg opp til mobil nette (gsm). Det fungerer greit men det har sinne restriksjoner deriblant at jeg kan bare bruke maks 50 GB med Internett trafikk og for en data avhengig kar med et nytt system så blir det litt lite det også er det så inni h***** ustabilt og vis du noen sinne har prøvde å bruke noen form for kommunikasjon over Internett med edge hastighet er det du får da vet du at jeg sliter HSPA+ fungerer men modemet virker bottlenecka.

Men det er håp jeg hørte at diverse store isper i sonen har noen trådløse stasjoner trådløse nodes (idk)? snakket med en fra en av disse isp og han sa at jeg kunne få 5mbps opp og ned det er ikke som de 20 jeg var vandt til men mye mye bedre en løsningen jeg har nå. Problemet er at denne personen aldri ringte opp igjen ingen tekniker kom på døra (ordentlig italia still) og
derfor lurer jeg på hva denne typen for Internett kobling hetter.
hva jeg kan gjøre for å få tak i det hjemme
kan jeg koble meg opp til en av de transmittere med egen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ettersom det finst omlag ørten forskjellige trådløse løsninger for å formidle nett så må du nesten kontakte den aktuelle ISPen.

Merkeleg nok så har veldig mange ISPer folk som er tilsett kun for å selje produktet, og som kan svare deg på spørsmål som kostnad, teknologi, dekning, og kva som må til. Ein skulle nesten tru ISPer levde av å selje nettilgang!
Sist endret av vidarlo; 6. februar 2015 kl. 21:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
bær i skogen
Trådstarter
54 1
slashdot som sagt så ringte han fra isp aldrig opp igjen og når jeg gikk til byen for å spørre de lokale isp om det så hadde de ikke peiling.
Send dem en epost, hvis de ikke svarer på den sender du brev, og om de ikke svarer på brev ville jeg nok valgt en annen ISP.