Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3553
Hei


Jeg har dag en jobb som innebærer at jeg sitter fra 20-08 og egentlig ikke gjør noen ting. Jeg er kun tilgjengelig for å bistå hvis det skulle være nødvendig. Jeg har vært her i nesten 12 mnd nå, og jeg har foreløpig ikke opplevd at det har vært nødvendig. (jeg kan ikke forklare så mye mer pga taushetsplikt)

MEN

Dette betyr at jeg har veldig mange timer å slå ihjel. Og jeg begynte å tenke at jeg skulle gjerne ha hatt en jobb til som jeg kunne gjort samtidig. Altså en jobb i jobben.. :-)


Det er helt sikkert noen her som har noen forslag på hva det kunne være. Og jeg hadde satt utrolig stor pris på
Som skrevet over så er arbeidstiden min fra kl 20 til kl 08. Det aller fleste vaktene er ukedag Man-Fre, men jeg har ca 1 helg i mnd.
Jeg har tilgang på internett, fasttlf, printere, scannere (kontor med data)
Jeg har ikke mulighet til å bevege meg vekk fra lokalet jeg befinner meg i.
Jeg har ikke noen faste oppgaver som låser meg til fast til noen oppgaver eller tidspunkt.


Noen som har noe forslag ?





Mvh
Kan du grafisk design, webitvikling, skrive gode tekster eller andre ting?

Isf. selg tjenester via Upwork.

Evt bruk tiden til å lære deg en skill du kan bruke til å tjene penger vis nett.

F.eks digital markedsføring, programmering/design/webdesign
▼ ... over en uke senere ... ▼
oversetter, oversette bruksannvisninger,datablader osv
Er du en kreativ person? Kunne du brukt tiden til å gjøre et dypdykk inn i dine kunstneriske evner? Lære deg å tegne, male eller spille et instrument? Eller kanskje redigere video, musikk etc? Kan du kode? Hva med å lære deg koding? Kan du kode så kan du jo utvikle apper? Eller hva med å lære et instrument? Hekk om du behersker et instrument så kan du jo forsøke å ta det videre, forsøke å komponere låter? Skrive tekster eller hva med å skrive dikt? Eller kanskje kan du bruke tiden til å skrive romaner, krimbøker eller en diktsamling?

Du har faktisk en unik mulighet her, dersom du "ikke må ha fokus på en skjerm" i arbeidstiden men kun trenger å være fysisk tilstede. Da kan du legge all konsentrasjon og innsats på ymse prosjekter. Feks i forhold til bokprosjekter så har du tid til og får da også "betalt for" å gjøre research, du har fred og ro til å ha lange uforstyrrede skriveøkter og bør nesten ha bedre forutsetninger for å klare å skape og skrive enn de som skriver sin første bok etter arbeidstid, etter at barn og partner har lagt seg og som likevel må stå tidlig opp for å bringe barn i barnehage og gå på jobb. Du ER jo på jobb uansett. Du har ikke forstyrrelser fra partner eller barn. Du kan ha all fokus på det prosjektet du ønsker å jobbe med, i tolv timer hver natt. Du har faktisk en drømmejobb. Helt perfekt for å skape noe unikt.

Og er du ikke kunstner, eller ikke ønsker å utforske slike sider, kanskje kjeder det deg å kode eller du ikke liker musikk. Vel hva med å starte en nettbutikk? Du kan ha med den en produktkasse, emballasje etc også kan du gjøre klar og pakke bestillinger mens du er på jobb. På den måten er du ikke avhengig av inntekter på nettbutikken, du har jo en inntekt. Og du har likevel så jevnt mye tid tilgjengelig der du kan utbedre websider, skaffe nye produkter, finne nye leverandører og pakke og gjøre klar bestillinger at når du går av jobb kl 8 om morran så er også nettbutikken stengt fram til klokken 20 neste dag. Og da kan du igjen besvare eposter fra kunder etc. Og du kan bygge opp nettbutikken i fred og ro uten økonomisk stress, og uten å bli utslitt fordi du alt har sikker inntekt fra den jobben du alt har, og du gjør jo faktisk da 2 jobber innenfor arbeidstiden til den jobben du har idag slik at du blir å ha samme arbeidsbelastning som du nå har.

Du har allverdens tid til å studere om du skulle ønske det. Ta deg en mastergrad, eller kanskje 2? Etter den kan du bygge opp et konsulentfirma som spisser seg mot din kjernekompetanse og du kan bygge opp den virksomheten mens du lever greit på dagens lønn.