Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 653
Nå har jeg tenkt til å oppdatere siden min ( både design og inholdsmessig ). Siden har ligget død en stund og jeg vil gjerne få gjort den litt finere.

Ikke bry dere om inholdet, det fikser jeg selv men tekt heller på designet.
Og om dere tar en tur inn på bilde-delen må jeg bare si at jeg var tvunget til å bruke de bildene der siden jeg ikke hadde noe annet jeg kunne bruke der og da .

Designoverhaulen kommer av at jeg har hatt lyst til å skifte fra tablebasert til divbasert ganske lenge men jeg har vært for lat ( også en grunn til at den ikke har vært oppdatert på lenge).

http://home.online.no/~axelsson/index.htm

Dette var for en tid tilbake en skoleoppgave, med en halvhjertet oppfordring til å holde siden ved like, så om crew mener at denne tråden strider mot skoleting regelen vil jeg ikke klage om dere tar den vekk.
nFF Marshall
morten's Avatar
Førsteinntrykk:

Feil farger, alt for mye luft. Feil valg av font. Logoen var alt for stor.
Jeg tror jeg må si meg enig med morten, er mange småting som kan gjøres mye bedre. Ellers var jo siden fullt brukbar, om enn ikke spesielt orginal. I tillegg mener jeg bestemt at (på norsk) så skrives det portefølje.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Siden er ganske kjedelig design messig, som han over sa blir det veldig mye tomrom. Kanskje du kunne brukt litt flere farger i banneren, navigasjonsbaren og kanskje en annen bakgrunn. Det går også ann å fikse litt forskjellige bannere for hver side på websida. En banner kunne representere et eller annet for CVen og en annen kunne representere noe for bildene oss.

En egen scroll funksjon der bildene ligger blir litt slitsomt, og den svarte streken nederst kunne jo fjernes.

Understrekingen på overskrift og i navigasjons baren er unødvendig, det holder med den blå boksen over linkene.

Når det gjelder buttons kan du jo alltids prøve deg på photoshop og imageready eller flash. Også kan du jo lage noe mer spennende i photoshop. Eksprimenter med fonter!

Ellers var alt bra. Lykke til
Trådstarter
Skal se hva jeg kan gjøre.

Hvilken font foreslår dere , ser at georgia blir litt rotete. Vil helst slippe en alt for konservativ font *host*times*host*.

Ble en diskusjon med læreren om portfolie/portefølje temat. Ble til at vi sjekket en ordbok uten å bli mye klokere. ble til at jeg ikke kunne takle ordet portefølje dermed portefolie.

Selve tingen med siden var at en 50 årig tass med stor lommebok kunne gå inn og si " Gid så flott denne siden på verdensveven var da " ergo ville jeg ikke mekke alt for mye tull og lagde da siden unødvendig kjedelig. Skal se hva jeg kan gjøre på mandag om jeg har tid.

Tusen takk for kritikken *bukker*
Verdana eller Tahoma?
Mye er blitt nevnt, men noe av det første som slo meg da jeg leste på forsiden var alle skrivefeilene og tildels klønete setningsoppbygning. Med andre ord dårlig flyt i teksten.