Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 2444
Hei,

Har nylig laget en informasjonsside til nettleseren Mozilla Firefox. Utenom Brukerguiden er siden stort sett ferdig, men jeg vil gjerne har respons og tips til stoff jeg kan ha å siden.

http://www.firefox.moo.no
direktelink: http://itmagasinet.olephb.no/firefox
1. Elsker designet
2. Elsker infoen

*bøye seg i støvet*
Pretty Princess
Freaken's Avatar
den siden likte jeg! ganske stilig, litt standar, men ganske bra

på en skala fra IE til Firefox gir jeg denne siden en sterk firefox :P
I like turtles
Skyfex's Avatar
Informasjon: 9/10 (Bare skriv ferdig brukerguiden så blir det 10/10 )
Design: 8/10

Likte ikke helt grønnfargen i banneren. Kanskje jeg er sær men slik er jeg da bare. Resten er fantastisk. Flott og enkelt. Kanskje du kan skrive litt mer om Thunderbird og forresten? Den er jo tross alt ferdig.. Og er mye bedre enn Outlook express
Kanon side det der. 9,9/10. Det ene som jeg syns trekker ned er den grønne bakgrunnsfargen i "headen"/"logo-dingsen".
Pretty Princess
Freaken's Avatar
men bare sånn for og pirke, headern bør vel linke til index?
syns fortsatt siden ruler
veldig bra, skal henvise til denne siden når de andre på jobben får problemer med firefox.
stilig!

men hva med en annen url, .moo.no er så... tamt?
Trådstarter
Sitat av franksss
men hva med en annen url, .moo.no er så... tamt?
Vis hele sitatet...
Hva skulle jeg hatt da? Har ikke penger til domene enda..


Takk til alle som har kommentert siden Håper å få ferdig brukerguiden i løpet av vinterferien
Kjempebra jobb det. Jeg likte heller ikke det grønne-skjæret i banneren. Håper for guds skyld at du holder siden oppdatert. Forresten, prøv å skaff et nytt domene da, noen vil sikkert sponse.
Sweet! Denne flyr rett inn i favorittene mine
Et .com/.net domene koster ikke mere en 95,- kr. Jeg likte siden, den var stilren og hadde mye bra innhold 10/10!
Trådstarter
Jeg vet at et domene kun koster rundt 100 kr i året, men hvis jeg skal dirigere domenet til en annen adresse, koster dette 160 kroner eller noe sånt. Eller så må jeg kjøpe webhotel til 2-300 kr. Noe slikt har jeg ikke råd akkurat no. En 13 åring har liksom ikke de store inntektene. Men hvis det er noen som vil sponse meg mot litt reklame på siden, er dere velkommen
Uavhening side? Uavhening?
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Uavhening side? Uavhening?
Vis hele sitatet...
Oisann da :P skrivefeil. Skal fise det etterpå.
Det skrives ikke "Mozilla Butikken". Mozilla-butikken er mer riktig. Ellers flott side.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
flott side. Falt pladask for den. Godt jobba 13 / 10
Sitat av Toak23
Jeg vet at et domene kun koster rundt 100 kr i året, men hvis jeg skal dirigere domenet til en annen adresse, koster dette 160 kroner eller noe sånt. Eller så må jeg kjøpe webhotel til 2-300 kr. Noe slikt har jeg ikke råd akkurat no. En 13 åring har liksom ikke de store inntektene. Men hvis det er noen som vil sponse meg mot litt reklame på siden, er dere velkommen
Vis hele sitatet...
Nei koster kun 95,- i året for og dirigere domenet til annen adresse også, www.domeneshop.no
Sist endret av voldern; 20. februar 2005 kl. 18:33. Grunn: Skriveleif
bra side! ble litt paff når jeg så at adressen var firefox.moo.no, men ble faktisk posetivt overrasket.
keep up the good work!
Supert innhold! Helt greit design, bortsett fra den fæle grønnfargen som er nevnt tidligere. Jeg legger merke til at overskriften FAQ på index-siden er mindre enn overskriftene på undersidene. Kanskje ordne litt på det?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Hadde det ikke vært koselig om du kunne ha hjulpet Mozilla Norge istedenfor å ha din egen helt uavhengige side? Da hadde alle vunnet.

www.firefox.no
Syntes den siden var veldig lekker. Veldig rydig meny og lett å finn frem, of informativ
Men syntes at bildet av reven over jordet, (banneren), kunne vært litt finere. Men ellers 9/10
wow..den virket i opera..:P
bra side!
Innstillinger skrives med to 'n'er
Jeg innstalerte firefox på pc`n for ikke så lenge siden. Var ikke overbevist, men etter å ha lest de guidene som du hadde på siden, og alt det andre som er der, så har jeg bestemt meg. FIREFOX

Ps: Utrolig pent design!
må nesten si den slår de offisielle firefox.no sidene..
kanskje du burde gjøre sånn at denne sida ikke funkgerer i Internet Explorer

kongeside, liker designet veldig godt, oversiktlig og fint
Ohhhh. Den var pen, og det var (av de som var ferdige) grundige og lettleste guider. Grønnfargen var faktisk ikke så dum, men det kan ha med at jeg sitter med en bærbar nå, og alle farger blir litt blassere i på skjermen her enn de skal være. Eneste jeg kan se siden mangler, og det er ikke akkurat noe hastverk, er guider og anbefalinger ang utvidelser (Extensions). En god 9er, og blir guidene ferdig så klatrer den godt over 10 Kodemessig så den også grei ut, men jeg savnet http-equiv=Content-Type.

mm
Drit bra innhold, siden ligger nå som bookmark
Av en eller annen grunn så forventet jeg å komme til en drittside med grelle farger, ble voldsomt positivt overaska av dette. Utrolig pen side
Denna sida fortjener et ordentlig domene, digga sida.
Menyboksen henger ikke sammen øverst på høyre side, og nederst er bunnen mindre enn boksen i Opera 7.54u2..
det er en utrolig bra side! men som det står lengere oppe i tråden at den grønnfargen i banneren blir litt i meste laget. også burde du få et annet domene, men det er fortsatt en utrolig bra side!
Er ny i FireFox, lastet ned etter å ha lest dette tråden pluss det som står på firefox.moo.no, men en ting jeg lurer på er hvordan jeg får linker i f.eks msn til å bli et nytt vindu. Når jeg trykker på en link i f.eks msn så "overtar" linken en av de sidene son er åpne. Håper dere forstår hva jeg mener.

BTW: Flott side, en av grunnene til at jeg lastet ned firefox
Trådstarter
Sitat av Human-Xit
Er ny i FireFox, lastet ned etter å ha lest dette tråden pluss det som står på firefox.moo.no, men en ting jeg lurer på er hvordan jeg får linker i f.eks msn til å bli et nytt vindu. Når jeg trykker på en link i f.eks msn så "overtar" linken en av de sidene son er åpne. Håper dere forstår hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Verktøy > Innstillinger > Avansert > Faner
Der kan du merke av hvordan sider fra andre programmer skal dukke opp
Fantastisk! Jeg likte faktisk den grønne fargen i banneret. Syns det var stilig. 11\10
Sitat av Goberg
kanskje du burde gjøre sånn at denne sida ikke funkgerer i Internet Explorer

kongeside, liker designet veldig godt, oversiktlig og fint
Vis hele sitatet...
det var en idiotisk ide. Deun burde jo funke i IE for å få folk til å begynne å bruke FF
pen side for all del, men som et par andre opplyste her inne setter jeg spørsmålstegn ved htmlkodinga di og om det i det hele tatt er behov for denne siden.
behovet er der for guidene er svært bra. Jeg sendte min mor til firefox.no for å sjekke ut firefox men hun ga opp for hun skjønte ikke helt vitsen med extensions, plugins og hvor nyttig slikt egentlig er. Etter å ha sendt henne linken til denne siden i forgårs så fikk jeg vite at hun har installert firefox etter å ha lest gjennom guidene på denne siden.

Vil heller si at det er en tabbe av firefox folka at de ikke har laget en guide som er tilstrekkelig basic til at den greier å overbevise min mor. Denne karen på 13 (?) greide det jo. Hun og pappa er absolutt ikke inne i dataen på noen måte. De trodde ennå at de måtte bruke IE for å surfe på nett! Har akkurat hjulpet henne med oppsettet av firefox og fått henne til å legge inn flashgot og enkelte andre plugins/extensions som er nyttig og vist henne hvordan hun kan bruke de over telefonen... For å si det sånn hadde hun ikke lest den sida så hadde det ikke gått så smooth som det gjorde, for hun hadde selv greid å finne frem til hvordan hun skulle legge til ekstra søkemotorer og utvidelsesvalget under "verktøy".

Alt i alt er dette en fin side som jeg med glede anbefaler andre å stikke innom. Det at det kanskje er noen små html-"feil" har lite å si, da sida i stor grad retter seg mot menigmann som tvilsomt oppdager det. De skyldes nok også at forfatter er relativt ung og kanskje ikke helt stø med html ennå. Hva vet jeg. Jeg bryr meg uansett ikke så mye om det så lenge sida vises greit i ulike nettlesere og innholdet står til 9/10.

Super side
en virkelig flott side... bra jobba.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av meitemark
Kodemessig så den også grei ut, men jeg savnet http-equiv=Content-Type.

mm
Vis hele sitatet...
Ehh, kodemessig så den grei ut? No offence, men det vil jeg si meg sterkt uenig.
  1. Sida har ufullstendig doctype (HTML 4.0 Transitional doctype uten URL) Trigger quirksmode i alle browsere
  2. Den mangler som du også påpeker content-type deklarasjon.
  3. Den har tabellbasert layout, noe som er litt trist når man reklamerer for en browser med såpass god støtte for ordentlige/riktige layout-løsninger. I tillegg er det jo voldtekt av et allerede ganske forpestet markup-språk. Tabeller skal tross alt brukes til tabulære data, ikke til noe annet.
  4. Den har masser av frarådde eller ikke-eksisterende tagger og attributter. F.eks. <font>-taggen med tilhørende attributter og <center>-taggen (det er mulig noen av disse fortsatt eksisterte da html 4.0 kom, men siden html 4.01 er den nyeste versjonen av html 4 får jeg ikke sjekka det. Det gir uansett ingen mening å bruke html 4 når det har kommet en nyere versjon.)
  5. Sida bryter mot prinsippet om å separere struktur og presentasjon.
  6. Den har ikke valid html, valid css. Dette burde være piece of cake fordi doctypen (er forsøkt) satt til transitional, og CSS-en som brukes er ganske triviell.
Når det er sagt, så synes jeg også at sida, rent grafisk, sett var veldig flott . Alt som inneholder firefox-fargene blir fremhevet ved at du har brukt grønt som en kontrastfarge. Det gråe bidrar til en myk følelse på sida. Veldig stillig!

Innholdet på sida var også veldig flott, noen små skrivefeil her og der ("heviser" på siste spørsmål på FAQ-sida).
Likte siden din. Godt innhold og bra design. Men som tidligere nevnt falt ikke grønnfargen helt i smak. 9,5/10. Keep ut the good work.
Sitat av SilverKhan
Ehh, kodemessig så den grei ut? No offence, men det vil jeg si meg sterkt uenig.
Vis hele sitatet...
Den hadde innhold, og da er jeg stort sett fornøyd, nesten uansett ossen koden ser ut, med untak av om siden er laget i Word eller *urk* Publisher.
jeg likte grønnfargen i headeren.. det ble skikkelig liv over siden med den.

<3
rekylvinyl.no
Forslag til innhold:

Du bør omtale og ha link til de optimaliserte versjonene av Firefox for macs G4 og G5.

http://homepage.mac.com/krmathis/
Du er min venn
niigu's Avatar
Altså, selv er jeg ikke en stor fan av FF. Men kul siden, pent, stilrent og engasjerende. Grønnfargen var kul. Kan noen VÆRE SÅ SNILL å komme med et bedre forslag om de ikke liker det?
Fikk en mer eller mindre useriøs tanke av to ting:
1- .moo-domenet må fjernes
2- "ildreven" i banner var bare teit, sorry.
Jeg likte grønnfargen veldig godt, veldig bra design. Det er en del skrivefeil som du bør få rettet opp som tidligere nevnt. Og må si meg enig meg niigu her, "ildreven" var bare teit .
Kjøp domenet ditt på www.godaddy.com
Koster rundt 9 dollar tror jeg. Pluss at de har gratis forwarding
Ildreven i banneren så litt dumt ut ... Virker litt userøst med det navnet liksom, altfor norsk.. Og ett annet domene en moo.no hever status.