Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 932
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
En venn av meg som jobber i et firma som selger veteranbiler ba meg her forleden om å lage layout til en nettside for firmaet.

Fikk bildet på URL, siden bilder var for stort: http://www.vedkubbe.net/jon/Old%20Autos.jpg
Bildet er 100% photoshop og inneholder ikke noen linker o.l.

Vil gjerne ha tips til forbedringer. Eller konstruktiv kritikk som det heter på fint
Sist endret av Antim0n; 13. februar 2005 kl. 20:04.
Alt blir for stort. Skrifta, bildene, alt.
Prøv heller å få det litt mindre.
For å si det sånn jeg ville ikke ha fått et godt inntrykk av firmaet ettersom det ser ut som om siden er laget av en treåring. Det blir som Robin sa altfor stort og det ser så "barnslig" ut. Ikke spesielt godt gjennomført.
Du er min venn
niigu's Avatar
Jeg gir deg en pre-warning om at du kommer til å bli slaktet hensynsløst i løpet av neste time!
Jeg fikk bare ett innblikk i et jævla useriøst firma! En slik side er ikke god reklame akkurat!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Ewwww! Få noen andre til å gjøre det for deg. Vanskelig å gi konstruktiv kritikk siden ca. alt er galt :P
Billge PS effekter og stor skrift. Dessuten dårlig "logo". Hele oppsettet er fult av for mye detaljer. For mye tre...

Samt det niigu sa...

Forresten er teksten som står der dårlig skrevet og har flere skrivefeil. (men regner med det skal stå noe annet, men gir et dårlig inntrykk for det.)
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Trådstarter
Forventet slakt. Denne posten var kun for kritikk og ikke noe annet (og gjett om det kom).
Nå skal dere vite at jeg slengte sammen dette på tre kvarter ca. når jeg ikke hadde noe bedre å foreta meg. Kan vel si at bildet bærer preg av akkurat det

Alle tips er notert, og vil bli fulgt.
Sitat av Antim0n
Forventet slakt. Denne posten var kun for kritikk og ikke noe annet (og gjett om det kom).
Nå skal dere vite at jeg slengte sammen dette på tre kvarter ca. når jeg ikke hadde noe bedre å foreta meg. Kan vel si at bildet bærer preg av akkurat det

Alle tips er notert, og vil bli fulgt.
Vis hele sitatet...
Dette blir offtopic, men.

Det er ikke noe unnskyldning at du brukte 3 kvarter, jeg lagde hele min side på 2 timer. (så klart hadde jeg tanker om hvordan det skulle være, men fra jeg satte meg ned til jeg var feridg brukte jeg 2 timer)
Det er åpenbart at du ikke har holdt så mye på med Adobe Photoshop. Det ser iallfall ikke sånn ut.
Jeg ville satset på HTML, var jeg deg.
Men det er jeg ikke, det er vel kanskje derfor du bruker kun Adobe Photoshop. (:
Mitt råd er at du overlater jobben til noen andre. Dette designet er verken funksjonelt eller elegant. Er greit at vil prøve deg på litt forskjellig, men er også lurt med litt selvinnsikt i samme slengen. Etter et par timer med surfing finner du nok raskt ut at de fleste sidene du kommer innom har et design som er en del hakk bedre enn det du har laget. Å innrømme at ikke du selv er rett person til en jobb kan være veldig vanskelig, men like fullt en viktig egenskap.

Beklager at jeg kanskje virker litt streng, men er det beste rådet jeg kan komme med. Alltid sett kunden først. Vil han virkelig ha en sånn side eller trenger/fortjener han noe bedre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen har utløst store menger avføring og generell kroppslige avfallsmidler ut over hele bildet. tørk det av og vis det som ligger bak. eller.. ER DET SÅNN?!

seriøst. det samme som alle andre sa. sammenlign siden din med andre bilsider og se litt på deres design, in fact, sammenlign med alle andre større bedrifts-side-design, og få til noe a'la dem.

finner du ikke selv, her er et eksempel; http://www.micronetshowroom.co.uk/norwegian.html

lag noe slikt, da vil siden bli tatt mer seriøst, og du kan slippe å ødelegge navnet ditt innen webdesign-miljøet.
Christ...start over, please!
Det SkyFex sa, og ikke minst:

Du bør _ALDRI_ bruke Comic Sans, hvis du vil ha en smule seriøst preg over noe grafisk arbeide!

En ting til: Hvorfor er alt så grisestort egentlig?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
... ved å stenge tråden.

Kru v/SharQ