Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1044
Hei,

Er ikke kjent med linux men har nå klart å installere Mint 15 LMDE Cinnamon

Det jeg ikke skjønner er hva jeg skal gjøre når maskinen låser seg.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få opp bruker og pass til å logge inn igjen.


Hehe... Sikkert dumt spørsmål. Og ja har googlet, og lest guiden på mint siden men fant ikke ut av det. Mulig jeg er litt svidd.
Sist endret av Naturgrønn; 13. september 2013 kl. 23:50.
Ctrl-Alt-Del?
Hvis jeg forstår deg rett, og du sliter med å få opp vinduet der du skriver inn passord, pleier jeg alltid bare å begynne å skrive inn passordet og så dukker den opp mens jeg skriver.
Det er jeg som ikke har peiling på hva jeg gjør på. Har aldri fått den lockscreenen igjen etterpå, så enten kjørte jeg Mint live eller det var under install eller noe..

Nå er alt på stell og får opp vanlig "logg inn" skjerm!
Sist endret av Naturgrønn; 16. september 2013 kl. 22:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror ctrl+alt+backspace er ganske standard for å logge ut. Annen ting. mint bruker mdm, eller mint display manager som er deres egen kreasjon. Det finnes mangen av de og du kan bytte til hva du vil. Du har mdm,lxdm gdm, kdm && som jeg bruker, men er litt mer arbeid, slim.