Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1312
For noen mnd sider kjørte jeg en oppgradering av Ubuntu fra 10.4-12.4
under oppgarderingen fikk jeg et strøm brud...
fikk en rekke med feil meldinger når jeg startet serveren opp igjen.

Da bestemte jeg får å lage en ny installasjon.
Jeg kommer meg igjen hele installsasjon uten feil meldinger, når installasjonen er ferdig sier Ubuntu at den må restarte. klikker OK.
Pcen restater seg, etter pcen har slått seg av og stater opp igjen kommer det et bilde fra biosen og så blir skjermen svart og ingenting skjer.
Jeg har vært inni bios og sjekket at den buter fra rett disk. og prøvd og innstallere engang til. ingen hjelper. jeg får kjørt ubunt i test versjon.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva jeg skal gjøre får å få dette opp igjen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høres ut som du mangler bootsektor og\eller bootloader, kjør installasjonen igjen, verifiser at den faktisk klarer å installere GRUB\LILO.
Trådstarter
3 0
Hvordan finner jeg ut av det?
Jeg har kjørt innstalsjonen igjen og alt ser normalt ut.
Det er bare at den ikke stater opp igjen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=224351

F.eks og ca en milliard andre treff på google.
Trådstarter
3 0
ok. Skal se om jeg ikke klarer det. jeg ganske gønn på dette her.
Er det noen måte jeg kan få opp terminal vinduet når Ubuntu ikke vil starte?
eller må jeg gjøre det fra avansert installasjon?
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan og anbefale denne ja. Også om windows av en eller annen grunn har forsvunnet da man bruker windows-laptopen for å lage linux-minnepinner og man i hastverket legger in master boot record på feil sted.