Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1303
Hallo, kjører jo da en minecraft server på min ubuntuserver men etter jeg hadde tatt ut GPUen (For mindre støy) og skulle starte den igjen fant jeg IKKE mappen hvor serveren ligger. Og jeg finner heller ikke noen annenet som jeg har lagret på serveren

http://oi53.tinypic.com/vr60rm.jpg

hva gjør jeg nå? :S
cd /path/to/serverfolder ?
Sitat av reaVen Vis innlegg
cd /path/to/serverfolder ?
Vis hele sitatet...
Gjort flere ganger, får bare at mappen ikke eksisterer, funker heller ikke å åpne den i samba, og jeg finner den heller ikke i mapsharing i samba på Webmin.
Sitat av reaVen Vis innlegg
UncleAndy du kan installere det rett inn i Windows eller du kan installere det normalt ved hjelp av PXE

Edit: Potetsjokolade: hva skjer når du setter inn skjermkortet igjen da?
Vis hele sitatet...
har ikke prøvd, kan prøve nå, men bråker som ett helvete og får garantert ikke sove -.-
Få GPU viften renset da, men jeg sier heller ikke at du skal ha Sjermkortet i over natten, men du kan jo prøve.
Fortsatt samme dritt -.-

Får fortsatt ikke fikset det :S
Siden du sier at kortet støyer mye så vil jeg anbefale og kjøpe noe nvidia skjermkort som var passivt kjølt til akkurat dette. Du kan kjøpe en av budsjettmodellene. De krever lite strøm og koster ikke all verdens. Evt kan du jo kjøpe kortet brukt og spare enda noen lapper.

Det er bare snakk om et par hundrelapper for et fullt brukbart skjermkort.
Sist endret av Wilyes; 24. oktober 2011 kl. 01:45.
Jeg skjønner ikke hva GPU'en skal ha med det å gjøre... Min minecraft server kjører fint uten GPU

Dersom Minecraft mappa di er borte har du enten sletta den selv eller formatert servern, jeg ser ingen annen løsning...
Er du sikker på at du ikke surrer?

cd /

ls -a

Hva får du da?
Kanskje greit å holde tunga rett i munnen her. GPU har ingenting å si for filene dine.

Kjør 'locate minecraft' så ser du alle oppføringer med minecraft i seg, da burde kunne finne filene. Kan være den klager på at den ikke finner kommandoen, kjør isåfall 'apt-get install locate' eller slocate om du vil.

Alternativet er at du har lagt dette på en stasjon som ikke lenger er montert etter reboot. Isåfall kan du kjøre 'sudo fdisk -l' for å liste alle tilgjengelige volumer.

-m
Dersom du kjører Craftbukkit kan du like gjerne kjøre $ locate craftbukkit (credz til methrax for locate kommandoen.)
Sist endret av HLSolbjorg; 24. oktober 2011 kl. 18:11.
Hvorfor henger dere dere opp i GPUen? Det som er problemet er at alt i victor mappa har blitt kryptert. og det er bare en (se bilde) "access-your-private-data.desktop" fil.
Sist endret av Potetsjokolade; 25. oktober 2011 kl. 16:55.
Hvorfor nevnte du GPU'en?

Har du aktivert krypter hjem-mappe? (Jeg har aldri brukt den funksjonen så jeg vet ikke hvordan den fungerer)
Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
Hvorfor henger dere dere opp i GPUen? Det som er problemet er at alt i victor mappa har blitt kryptert. og det er bare en (se bilde) "access-your-private-data.desktop" fil.
Vis hele sitatet...
Om han sliter med og bruke kommandolinja, kan jo en remote desktop løsning kansje være bedre for han?

Selv om det ikke kan være det beste når det kommer til nytteverdi for andre*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Om han sliter med og bruke kommandolinja, kan jo en remote desktop løsning kansje være bedre for han?

Selv om det ikke kan være det beste når det kommer til nytteverdi for andre*
Vis hele sitatet...
Bruker putty.

Fikk fikset problemet... jeg byttet passordet tilbake xD