Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 3283
Dette bildet ble tatt med en splitter ny mobil på jobben til samboeren i dag.
Hvilken mobil det ble tatt med,vet jeg ikke, men jeg skal prøve å få i originale bildet som er i mere pixels.
Det er ikke fotoshoppet på noe vis,men noe har helt klart skjedd med bildet under knipsingen.

Er det rest fra et annet bilde som slår igjennom?
Noen med fornuftige forslag?

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs077.ash2/37177_456618275848_543375848_5949118_7345938_n.jpg
Du prøver å trolle med oss.
Det finnes nok av applikasjoner til mobiltelefonene som legger på slikt når en tar bilder.
Ha dæ vekk ditt spøkels!

I smell troll !
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Kansje det lever en ånd i huset deres?
Helt klart noe overjordisk her.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Nei jeg troller faktisk ikke, og jeg tror ikke de kjerringene på jobben til samboeren er i stand til å fotoshoppe noe som helst.

Men kan det være gjennomslag fra et annet bilde?, feil med mobil,minnebrikke?
Har aldri sett eller opplevd noe lignende så jeg tipper troll

Hvorfor skulle dama på bilde være svarthvit og resten i farger?
Sist endret av Trollanon; 14. oktober 2010 kl. 21:13.
Sitat av LR1975 Vis innlegg
Nei jeg troller faktisk ikke, og jeg tror ikke de kjerringene på jobben til samboeren er i stand til å fotoshoppe noe som helst.

Men kan det være gjennomslag fra et annet bilde?, feil med mobil,minnebrikke?
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på er mulig, i såfall er det linsa/optikken som har noe brent fast..mest sannsynelig en av de kjerringene som har en kid med humor og appz.
Er det bare jeg som lukter Jamba her?
Her er det potensiale!
Lag en eller annen fake historie om at det er gjenferd i huset ditt, og ring tv-norge og spør om de kan rive åndene ut av huset ditt, eller hva de gjør e de derre totalt tilbakestående programmen de sender. Åndenes makt tror eg det heter.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av Djiises Vis innlegg
Har aldri sett eller opplevd noe lignende så jeg tipper troll

Hvorfor skulle dama på bilde være svarthvit og resten i farger?
Vis hele sitatet...
Ja, det lurer jeg og på.
Og dette er ingen trolltråd, jeg vil vite hva som har skjedd her, og jeg vet med sikkerhet at det ikke er fotoshoppet.
Og hadde innstillingene på mobilen vært sånn at en aplikasjon hadde vært lagt til så skulle dette blitt vist på flere bilder,vil jeg tro,noe det ikke ble.

Og nei,jeg er slett ikke overtroisk.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av polizei Vis innlegg
Her er det potensiale!
Lag en eller annen fake historie om at det er gjenferd i huset ditt, og ring tv-norge og spør om de kan rive åndene ut av huset ditt, eller hva de gjør e de derre totalt tilbakestående programmen de sender. Åndenes makt tror eg det heter.
Vis hele sitatet...
Åndenes makt er faktisk et seriøst program
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Åndenes makt er faktisk et seriøst program
Vis hele sitatet...
Tatt seg ut
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av LR1975 Vis innlegg
Tatt seg ut
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om ? Jeg har faktisk snakket med noen som har vært med i det programmet
Hvorfor tror alle at han troller når han spørr om tekniske spørsmål rundt et kamera?
Har opplevd dette på eldre kameraer med filmrull, men ikke på digitale verktøy.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hvorfor tror alle at han troller når han spørr om tekniske spørsmål rundt et kamera?
Har opplevd dette på eldre kameraer med filmrull, men ikke på digitale verktøy.
Vis hele sitatet...
Se på bildet da.
Er det ikke en mobilapplikasjon som heter noe slikt som "Ghost Camera" som lager slike bilder? Mener å ha sett reklame for den på TV.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hvorfor tror alle at han troller når han spørr om tekniske spørsmål rundt et kamera?
Har opplevd dette på eldre kameraer med filmrull, men ikke på digitale verktøy.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, dette er ikke trolling i hele tatt,
men jeg spekulerer fælt på dette bildet.

Men jeg vil tro det har en naturlig årsak til at denne mannen ble med på bildet, de ansatte på plassen bildet er tatt hevder det motsatte
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Åndenes makt er faktisk et seriøst program
Vis hele sitatet...
Programmet er sikkert seriøst nok, men...(to end sentence, use sarcasm)
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Noen som har bilder tatt med dette programmet, til sammenligning?
Spør samboeren din om hun kan ta med seg spøkelset hjem slik at du kan ha sex med det!
Det blir vel ikke regnet som utroskap, men dette forslaget er uten tvil like idiotisk som resten av denne tråden.

At du gidder!
iPhone + Ghost Capture

EDIT: Legger til bilde jeg også lagde i Ghost Capture
EDIT 2: Jeg ser det pga. jeg har det selv, og bildet er akkurat samme dimensjoner som det jeg har laget i programmet.

http://picz.no/l/869
Sist endret av onClipEvent; 14. oktober 2010 kl. 21:46.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Spør samboeren din om hun kan ta med seg spøkelset hjem slik at du kan ha sex med det!
Det blir vel ikke regnet som utroskap, men dette forslaget er uten tvil like idiotisk som resten av denne tråden.

At du gidder!
Vis hele sitatet...
Gidder hva?
At jeg spør om tekniske spørsmål rundt et bilde?
Er det ikke rette plassen å spørre om kanskje?
Hvis det ikke er det så beklager jeg.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der har vi svaret. Er jo til og med akkurat samme spøkelse på reklamen for appen.
Sitat av LR1975 Vis innlegg
Gidder hva?
At jeg spør om tekniske spørsmål rundt et bilde?
Er det ikke rette plassen å spørre om kanskje?
Hvis det ikke er det så beklager jeg.
Vis hele sitatet...
Okay, så du kødder ikke?
Da kødder kanskje samboeren med deg?

Kanskje en slags applikasjon som er installert på telefonen slik at man skal kunne lure folk med "spøkelsesbilder" ?


Edit: MartinB var litt for rask.
Sist endret av Knask; 14. oktober 2010 kl. 21:46.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av MartinB Vis innlegg
Der har vi svaret. Er jo til og med akkurat samme spøkelse på reklamen for appen.
Vis hele sitatet...
Ja men da er jo saken oppklart da
Takktakk

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Okay, så du kødder ikke?
Da kødder kanskje samboeren med deg?

Kanskje en slags applikasjon som er installert på telefonen slik at man skal kunne lure folk med "spøkelsesbilder" ?


Edit: MartinB var litt for rask.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke kødd, men hun kjerringa som tok bilde har ikke peil på mobil, så det er mulig hun har tuklet til innstillinger ja.
Da får jeg bare beklage at jeg var litt brysk.
merkelig og arti, men det er enkelt å shoppe inn noe slikt. vet ikke helt om du troller eller ikke...men det er sikkert mye mellom himmel og jord...

tviler på at telefonen klarte å gjøre en slik feil, i så fall var det ufattelig mye flaks involvert
Les posten min

Dette er faket på iPhone i et program som heter Ghost Capture.
Sist endret av onClipEvent; 14. oktober 2010 kl. 21:59.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
merkelig og arti, men det er enkelt å shoppe inn noe slikt. vet ikke helt om du troller eller ikke...men det er sikkert mye mellom himmel og jord...

tviler på at telefonen klarte å gjøre en slik feil, i så fall var det ufattelig mye flaks involvert
Vis hele sitatet...
Nei det er seriøst ikke trolling,tro meg på det.

Under krigen så var det holdt en tysk krigsfange på denne plassen, og sjefer og ansatte hevder det skjer mystiske ting der, som fotskritt,lys slår seg på og av,kaffetrakter slår seg på og av,kopimaskin lever sitt eget liv,temperaturforskjeller osv.
På enkelte rom nekter folk å gå alene, og da er det snakk om voksne folk som er troverdige.

Men som sagt,jeg er ikke overtroisk, så da måtte jeg jo sjekke opp om mulighetene for hva slags feil som kan skje for å til et sånt bilde,evt applikasjon.
Jo, dette ER trolling

Se her:

Min: http://picz.no/l/869 Samboern din: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs077.ash2/37177_456618275848_543375848_5949118_7345938_n.jpg

100% like dimensjoner, og det spøkelset på samboern din sitt bilde, er i programmet Ghost Capture.

Sist endret av onClipEvent; 14. oktober 2010 kl. 22:01.
Sitat av LR1975 Vis innlegg
Nei det er seriøst ikke trolling,tro meg på det.

Under krigen så var det holdt en tysk krigsfange på denne plassen, og sjefer og ansatte hevder det skjer mystiske ting der, som fotskritt,lys slår seg på og av,kaffetrakter slår seg på og av,kopimaskin lever sitt eget liv,temperaturforskjeller osv.
På enkelte rom nekter folk å gå alene, og da er det snakk om voksne folk som er troverdige.

Men som sagt,jeg er ikke overtroisk, så da måtte jeg jo sjekke opp om mulighetene for hva slags feil som kan skje for å til et sånt bilde,evt applikasjon.
Vis hele sitatet...
ok du troller, alle bevis er mot deg...
Dun know what to do
appleaya's Avatar
En ganske så bra effekt på mobilen og en ganske bra practical joke kanskje?
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
ok du troller, alle bevis er mot deg...
Vis hele sitatet...
Nei jeg troller ikke, som sagt.
Men det er jo mest trolig brukt aplikasjon,uten at vedkommende viste det da.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hvorfor tror alle at han troller når han spørr om tekniske spørsmål rundt et kamera?
Har opplevd dette på eldre kameraer med filmrull, men ikke på digitale verktøy.
Vis hele sitatet...
Fordi at alle må bruke "troll" i hver eneste setning i hver tråd med den minste mistanke om noe kødd nå for tiden. Og her var det en gyllen mulighet.
Det er jo helt obvious at TS har BLITT TROLLET MED, og at det ikke er TS som prøver å trolle oss.

Alt du trenger og vite:
LR1975's Avatar
Trådstarter
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs395.ash2/67378_456649595848_543375848_5949531_3144913_n.jpg

Ja dette er nok den rette ja
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Fordi at alle må bruke "troll" i hver eneste setning i hver tråd med den minste mistanke om noe kødd nå for tiden. Og her var det en gyllen mulighet.
Vis hele sitatet...
Tror man kan gi ray william johnson mye av skylden for det.
Når vi var på klasse tur i Polen på Konsentrasjone leriene får man også sånne bilder noen steder
Fototeknisk:

Slike effekter kan også framstilles gjennom lang lukkertid. Hvis de to som leser avisen sitter i ro, og en person står i ro i 1-2 sekund, før så å hoppe ut av bildet de 7 neste sekundene, så kan det bli slik. Kameraet tar inn lys i 10 sekunder, slik at personen blir gjennomsiktig og utydelig.
LR1975's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Tråden har nådd 3 sider på 1time og 40 min... Trådstarter er nok fornøyd.
Vis hele sitatet...
Nja, det var ikke meningen det da, men det ble jo en ganske morsom og lærerik tråd uansett

Jeg lærte jo meg tross alt litt om Ghost aplikasjoner
Sitat av dobby Vis innlegg
Fototeknisk:

Slike effekter kan også framstilles gjennom lang lukkertid. Hvis de to som leser avisen sitter i ro, og en person står i ro i 1-2 sekund, før så å hoppe ut av bildet de 7 neste sekundene, så kan det bli slik. Kameraet tar inn lys i 10 sekunder, slik at personen blir gjennomsiktig og utydelig.
Vis hele sitatet...
Nei, det vil ikke se ut slik som dette her, siden det vil være umulig å få den personen til å bli svart/hvitt uten videre etterbehandling av bildet. Men en lignende effekt, ja.
Sitat av MannY Vis innlegg
Nei, det vil ikke se ut slik som dette her, siden det vil være umulig å få den personen til å bli svart/hvitt uten videre etterbehandling av bildet. Men en lignende effekt, ja.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at veggen bak er hvit, så kan du det. Dog blir det vanskelig med lyset(studerer bildet først nå). Lignende effekt er ikke helt rett da det lett kan fikses med sminke. Etterbehandling er ikke nødvendig.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Who you gonna call?
GHOSTBUSTERS!!!
Skikkelsen er i svarthvitt og! Det er sikkert en fra når det ikke var farger på tvn!
Sitat av RydEN Vis innlegg
Skikkelsen er i svarthvitt og! Det er sikkert en fra når det ikke var farger på tvn!
Vis hele sitatet...
Haha dagens!
Ghost Camera til Iphone. KJenner igjen "spøkelset" fra 100 sånne apps.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Har aldri sett eller opplevd noe lignende så jeg tipper troll

Hvorfor skulle dama på bilde være svarthvit og resten i farger?
Vis hele sitatet...
Kansje han bare vil illustrere hva som er trip og hva som er ekte