Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 5846
fineste refleksjonene i øyner jeg noen gang har sett.
fantastisk.
http://img265.imageshack.us/img265/1845/jentefs8.jpg
Fantastisk bilde! Herlig uttrykk, og som du påpekte; nydelige refleksjoner i øynene.
Er det du som har tatt bilde og ønsker kritikk? Kanskje si litt mer om hva du vil med det?
jau, jeg tok det på taket til familien hennes i Hebron i Palestina.
er selv fornøyd med det, så jeg øsnker kritikk på hva som kunne vært bedre.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Mad creds til deg! Dette er et ekstremt godt bilde, som virkelig reiste gåshuden på armene mine da jeg så det. Ettersom jeg ikke er ekspert på dette området, ser jeg ingenting som burde vært gjort anderledes. Liker spesielt godt det blå tørklet(?) hun holder i. Og refleksjonene i øynene er helt vidunderlige. Sinnsykt bra !
Mulig å legge det ut litt større? =)

Syns det var skikkelig flott jeg altså, du havner sakte men sikkert inn på lista over gode fotografer på nFF. Digger håret hennes.
sinnsykt bra!

aldri set bedre utrykk i øynene på noen bilder før !

fester øynene på håret til jenta vet ikke hvorfor men det irriterte meg lit

men ellers genialt bilde
Sist endret av Holmen; 14. mars 2008 kl. 21:18.
Øynene var.... Sykt kamera?
Du syns seff det er fin refleksjon, siden du ser deg selv. Neida.

Syns øynene var fine, men ikke no særlig mer egentlig. Det rosa i bakgrunnen forstyrrer også for meg. I grunn et helt OK bilde.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Samtidig som det er et statisk motiv får jeg en veldig dynamsk følelse av det.
Måten teksturene er fanget inn på er trollbindende.
Uten tvil det beste jeg noen gang har sett her på forumet.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg er ingen ekspert, men det var et flott bilde. KP.
Kjempeflott!
Refleksjonene er helt rå!
litt nerdeinfo:

nikon D200
nikon 17-55mm @ 38mm
f.2,8
lukker vet jeg ikke, sikkert jævla rask. hehe.
iso 100
Utrolig flott bilde! Mad creds! Komposisjon, eksponering, fargebalanse og motivet sitter som et skudd! Lukkeren er forøvrig 1/400. Kommer det en versjon i større oppløsning?
Kjempebra bilde. Likte refleksjonen i øynene veldig godt, alt er helt perfekt.
tror ikke jeg vil legge ut noe større oppløsning, dessverre.
Har nå analysert bildet litt grundigere og hatt en meningsutveksling med en kompis, og revurderer svaret mitt til: et bra bilde! Men syns fortsatt det samme om det rosa.
Strålende bilde som flere sier, så bra bildet skal man lete lenge etter. Faktisk, kan du tjene endel penger på slike bilder også. Great jobb!

Kan forøvrig legge til at jeg satt i fem minutter og prøvde å finne noe /feil/, uten å lykkes.
Liker kroppsspråket til jenta, hun virker sjenert og kanskje litt usikker. Det blåe og det røde tøyet gjør bildet mer spennende (kanskje spesielt blåfargen). Refleksjon i øynene blir som prikken over ien, sylskarp og vakker.

Hvilket kamera er brukt?
Sitat av galningen
litt nerdeinfo:

nikon D200
nikon 17-55mm @ 38mm
f.2,8
lukker vet jeg ikke, sikkert jævla rask. hehe.
iso 100
Vis hele sitatet...
Det kameraet er brukt.
Sitat av ^ProXo^
Hvilket kamera er brukt?
Vis hele sitatet...
Sitat av galningen
litt nerdeinfo:

nikon D200
nikon 17-55mm @ 38mm
f.2,8
lukker vet jeg ikke, sikkert jævla rask. hehe.
iso 100
Vis hele sitatet...
Der har du det
Veldig pent bilde, føler du fanget øyeblikket veldig bra! KP til deg
Og du tok dette bilde i Palestina?
har du lest tråden?
Ja. Syns bare du virka det virka sarkastisk når du skrev om taket i palestina bla bla bla...
Sitat av galningen
litt nerdeinfo:

nikon D200
nikon 17-55mm @ 38mm
f.2,8
lukker vet jeg ikke, sikkert jævla rask. hehe.
iso 100
Vis hele sitatet...
Lukker = 1/400 sek
Sitat av Dvergen
Ja. Syns bare du virka det virka sarkastisk når du skrev om taket i palestina bla bla bla...
Vis hele sitatet...
nix. har nettopp vært to uker i midtøsten, så det er nok ikke noe tull
Veldig fint bilde kan tenke meg mange ting det kunne blitt brukt til, både redaksjonelt og annet!
Jeg har faktisk ingenting annet å si enn at det var jævlig nice. Selv om jeg så på krøllene i håret hennes før øynene.
Eyh, endelig noe vettugt å se igjen! Det meste er sagt før, men et virkelig flott blikk - og det sjalet(?) hun holder på med gjør virkelig hele bildet.

Flott jobbet!
*himle med øynene*

Jeg kunne også tatt så bra bilder om jeg hadde like bra kamera. Og objektiv.


Jada. Kudos fra meg òg.
ikke at jeg har peiling på bilder, men synes det var jævlig bra : ) hun ser litt redd ut, synes jeg. og siden det franske flagget vises, kanskje hun vil bli fransk. eller noe.
sweet pose med sjalet og greier. utrolig søt jente. Veldig pen jente. Helt totalt standard øyne. KP.
Wow, veldig bra bilde! Ser ikke noe som kunne blitt gjort bedre her, det er så og si perfekt. Tittlen passet veldig bra til btw.
Fantastisk bilde! Spesielt å tenke på at det er tatt i Hebron, da kan man snakke om barn med verden i øynene, men livene fanget bak gjerder og piggtråd. Unger som har sett mer enn vi gjør i hele vårt lange liv.. Gamlebyen i Hebron er et uhyggelig sted..
Sitat av egeulf
*himle med øynene*

Jeg kunne også tatt så bra bilder om jeg hadde like bra kamera. Og objektiv.

Vis hele sitatet...
Årets tåpeligste kommentar.
Sitat av atomet
Årets tåpeligste kommentar.
Vis hele sitatet...
Og sarkastisk. Som i alle andre diskusjoner som følger et helt eksepsjonelt bilde, så er det noen som spør om kameraet.
Muligens det beste bildet jeg har sett her på freakforum.
Dere andre kan vel hvertfall prøve å holde dere on topic, men nok om det.

KP og kudos ^^

Edit: Sånne bilder kan du få mye for Snakk med dagbladet, de betaler godt. Men kan hende du vil ha blidet selv.. Det er helt opp til deg selv.
Sist endret av Blå Gummitenner; 16. mars 2008 kl. 14:08.
Ikke at jeg har mye peiling på bilder, men det bildet der var utrolig fengende og pent <3 KP
Sitat av AudunlS
Muligens det beste bildet jeg har sett her på freakforum.
Dere andre kan vel hvertfall prøve å holde dere on topic, men nok om det.

KP og kudos ^^

Edit: Sånne bilder kan du få mye for Snakk med dagbladet, de betaler godt. Men kan hende du vil ha blidet selv.. Det er helt opp til deg selv.
Vis hele sitatet...
medier kjøper ikke bare bilder fordi di er fine. hadde jeg hatt en sak derimot..


edit: tusen takk for fine kommentarer og kritikk!
Sist endret av ErikH; 16. mars 2008 kl. 18:10.
Jeg får bare sette meg på toget med de andre som sier dette var et utrolig bra bilde!
Utrolig bra bilde! har ikke sett bedere fotografi her på forumet^^
Sitat av galningen
medier kjøper ikke bare bilder fordi di er fine. hadde jeg hatt en sak derimot..
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare a fabrikere en sak. Men fra spøk til revolver. Utrolig bra bilde. Hvis du har release form burde du prøve å få det inn i databasen til f.eks. getty el. De vil helt sikkert ha det. Er du heldig kan du tjene endel gronker. Sånn ellers så vil jeg anbefale deg å sende det inn til div. konkurranser. Burde uten tvil være en kandidat i sin kategori til årets bilde i de fleste konkurranser. Så løp å kjøp alle fotobladene på Narvesen.

Gratulerer med ett av de beste bildene du kommer til å ta gjennom livet ditt. Nyt det! Mulig du får flere av denne kvaliteten, kanskje ikke. Lykke til. (må innrømme at jeg er en smule sjalu på den "gode" måten )
hehe. getty har egne fotografer, og som sagt. de kjøper ikke bilder bare fordi de er fine.

jeg jobber som fotojournalist så jeg vet hvordan ting funker.
Sinnsykt bra bilde Men det rosa bak virket litt forstyrrende.

Offtopic: Siden du er fotojournalist så er det vel et ok kamra kan eg tenke meg:P Hvor mye kostet det?
kosta meg 10k for nesten 3 år siden. relativt billig mao.
Teknisk sett er det bra, men kanskje en smule overeksponert. Problemet er at motivet er alt for midtstilt. Øynene i et portrett bør sjeldent legges midt i billedflaten.
Er det photoshoppa? Føler fargene er litt hvite, om du skjønner. Noe jeg forsåvidt ser på veldig mye pressebilder. Hvordan oppnås denne effekten, om det ikke er kamera?
Sitat av galningen
medier kjøper ikke bare bilder fordi di er fine. hadde jeg hatt en sak derimot..


edit: tusen takk for fine kommentarer og kritikk!
Vis hele sitatet...
Sitat av galningen
hehe. getty har egne fotografer, og som sagt. de kjøper ikke bilder bare fordi de er fine.

jeg jobber som fotojournalist så jeg vet hvordan ting funker.
Vis hele sitatet...
Vel, selv om det er helt sant (eller ihvertfall delvis - har et tips til deg), så har jeg som sagt null problem med å se for meg en hel drøss med bruksområder, både redaksjonelt og til en del annonser. Ny Tid har f.ex. en egen side der de har "ukens bilde". Palestina er jo brennaktuelt med de gjenopptatte forhandlingene mellom Hamas og Fatah, og det bildet her kan veldig godt symbolisere det nye håpet dette gir. Riktignok har Ny Tid en fast avtale med scanpix, så de bruker stort sett bare bilder derfra, men hvis du ikke vil ha alt for heftige summer for det tror jeg nok de kan være interessert. Evt ville jeg ha prøvd å få scanpix til å kjøpe det.
Sist endret av atomet; 24. mars 2008 kl. 12:10.