Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1429
Hei. Trenger tips til permanent distro på en pc jeg har. Har litt erfaring med linux (mint, fedora og såvidt backtrack) men nå trenger jeg en hovedsakelig for redigering av musikk, bilder og video.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Musix? Har vurdert å installere den selv, til samme formål.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Musix? Har vurdert å installere den selv, til samme formål.
Vis hele sitatet...
Har sett litt på det og det er nøyaktig det jeg er ute etter. Takk
Du tror sikkert jeg kødder men Ubuntu 11.10
Musikkproduksjon og *nix er to ting som ikke passer i samme setning. Det er få ting *nix gjør helt elendig, men lydsystemet er definitivt høyt på listen. Lykke til med å få dette til å gjøre som du vil, samtidig som du unnslipper kernel panics fra høyre og venstre!
Sitat av tripflag Vis innlegg
Musikkproduksjon og *nix er to ting som ikke passer i samme setning. Det er få ting *nix gjør helt elendig, men lydsystemet er definitivt høyt på listen. Lykke til med å få dette til å gjøre som du vil, samtidig som du unnslipper kernel panics fra høyre og venstre!
Vis hele sitatet...
Tenkte egentlig først å fremst på videoredigering og designing av animasjon.
Vel så lenge det ikke er flere programmer som skal bruke lydkortet ditt samtidig (noe som ofte skjer under musikkproduksjon) så trenger du ikke JACK og burde derfor heller ikke ha noe problemer. Lykke til uansett
Hvordan er egentlig videoredigeringsprogrammene for Linux?
Bruker avid i windows selv, lurer på om det er noe som er like bra men gratis?
Ubuntu Studio?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Ubuntu Studio?
Vis hele sitatet...
Prøvde det men det kom frem feilmeldinger under bootingen og fikk ikke fullført
Sitat av augi2323 Vis innlegg
Prøvde det men det kom frem feilmeldinger under bootingen og fikk ikke fullført
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke klarer å komme i bukt med feilmeldinger under en installasjon engang lurer jeg på hvor langt du kommer deg i linux etterhvert..
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis du ikke klarer å komme i bukt med feilmeldinger under en installasjon engang lurer jeg på hvor langt du kommer deg i linux etterhvert..
Vis hele sitatet...
Er ganske ny med Linux ja, men et sted må man begynne
Sitat av augi2323 Vis innlegg
Er ganske ny med Linux ja, men et sted må man begynne
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg at du går for den distroen du fikk feilmeldinger på, deretter fikser installasjonsproblemet og tar problemene fortløpende, for de finnes det nok av for nybegynnere.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Da anbefaler jeg at du går for den distroen du fikk feilmeldinger på, deretter fikser installasjonsproblemet og tar problemene fortløpende, for de finnes det nok av for nybegynnere.
Vis hele sitatet...
EDIT: Kræsjer hver gang jeg booter.

Jeg har ingen særlig interesse av å lære meg Linux ut og inn. Det jeg trenger er verktøy til å lage enkle 3D animasjoner evt. redigere video og musikk.
Sitat av augi2323 Vis innlegg
EDIT: Kræsjer hver gang jeg booter.

Jeg har ingen særlig interesse av å lære meg Linux ut og inn. Det jeg trenger er verktøy til å lage enkle 3D animasjoner evt. redigere video og musikk.
Vis hele sitatet...
Velkommen, windows gjør dette for deg uten at du må tenke på veldig mye.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Velkommen, windows gjør dette for deg uten at du må tenke på veldig mye.
Vis hele sitatet...
For sent desverre
Sitat av augi2323 Vis innlegg
For sent desverre
Vis hele sitatet...
Er aldri for sent å innse at man tar på seg en slitsom måte å gjøre noe enkelt på.

Ikke end opp som denne tråden iallefall...

http://freak.no/forum/showthread.php?t=195585
Arch Linux? Også sette opp sånn som du selv vil ha det?
Jeg syntes alltid det er like artig hver gang Arch anbefales til nybegynnere som vil at ting skal funke uten effort. Jeg har riktignok ingen personlig erfaring med Arch, men de jeg har snakket med anbefaler å "ikke oppdatere hele tiden for da ødelegger du ting"... Ikke særlig bra introduksjon til linux vel?