Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6949
Hei, har for kort tid siden anskaffet meg en Huawei Honor 8 Lite.
Tenkte at 16GB skulle holde lenge som internminne, men det tok slutt etter et par uker.
Kjøpte derfor et 32GB microSD-kort. Satte det i telefonen og anga det som primærlagringsenhet. Ingen forskjell. Fikk fortsatt melding om at telefonen var fullstappet og jeg måtte slette apper. (Ikke at jeg hadde noen mange apper heller).
Deretter tilbakestilte jeg telefonen. Fortsatt samme problem. Telefonen vil rett og slett ikke benytte SD-kortet. Alt blir lagret på telefonens egne lagringsplass. Nada går til SD-kortet. hjelp?
Har du formatert det nye SD-kortet?
du må sette instillingene til at sd kortet skal brukes som primærlagringsenhet, flytt over bildene du har på telefonen men appene får du nokk ikke over på telefonen, 16gb er ingenting i dag :P
Har du testet å lagre noe som helst på det? Kan jo være skrivebeskyttet.

https://kb.sandisk.com/app/answers/d...cted-or-locked
+1 for kommentar fra freebird. Husker selv da jeg hadde Android og måtte overføre apper fra internminnet til SD-kortet når jeg byttet, det gjøres ikke automatisk.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Har du testet å lagre noe som helst på det? Kan jo være skrivebeskyttet.

https://kb.sandisk.com/app/answers/d...cted-or-locked
Vis hele sitatet...
Dette gjelder bare standard SD-kort. MiniSD og MicroSD-kort som brukes på tlf har ikke denne spaken for skrivebeskyttelse. (ingen av mine iallefall). Og er det en software-skrivebeskyttelse vil den overskrives ved formatering.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Har satt det som primærenhet ja. Ingen forskjell. Det er heller ikke mulig å trykke på verken "formater" eller "løs ut" inne på mobilen. Når jeg koplet telefon til PC (USB) Fikk jeg tilgang til minnekortet via PC. Er jeg nødt til å formatere via PC først? Så sykt tungvint, minnekortet var jo helt nytt også

Og må legge til at det er micro, altså ingen fysisk switch for skrivebeskyttelse
Sist endret av fotonewbie; 11. juli 2017 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du testet å kopiere en fil fra internlagring og lagre på kortet? Kan du lese størrelse på det fra telefonen, eller navigere i det fra telefonen?
Jeg måtte ikke formatere mitt, men har jo annen mobil.
Jeg måtte gå inn i apphåndtereren, gå inn på hver enkelt app, gå videre til lagring, og velge at appen skulle flyttes til ekstern lagring. Bare ca. halvparten av appene hadde stötte for dette, de andre ble värende på internlagringen.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Har satt det som primærenhet ja. Ingen forskjell. Det er heller ikke mulig å trykke på verken "formater" eller "løs ut" inne på mobilen. Når jeg koplet telefon til PC (USB) Fikk jeg tilgang til minnekortet via PC. Er jeg nødt til å formatere via PC først? Så sykt tungvint, minnekortet var jo helt nytt også

Og må legge til at det er micro, altså ingen fysisk switch for skrivebeskyttelse
Vis hele sitatet...
Ja, det er fullt mulig du må formatere på PC først. Har måtte gjort det med et par av mine SD-kort selv. Det gjalt kamera, ikke mobil. Sef tungvint, men må en så må en. Husk på at det er bryter på adapteret, så den må settes til skriving.
På min må det være en viss hastighet på kortet for at den skal godta det som primær og ikke eksternt.