Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1040
Har en Asus laptop som er ca. litt over 2 år gammel.

For et år siden knakk det ene skjermfestet. Husker ikke hvordan det skjedde, men tror det var fordi jeg bestandig åpnet skjermen med èn hånd på venstre side av skjermen, fremfor å åpne skjermen fremst.


Etterhvert som skjermen ble lukket og åpnet mange ganger over tid slik har nå skjermfestet på høyre side også knekt. Nå er hele skjermen rimelig løs og tror den bare er festet ved noen ledninger. I tillegg er dekselet mellom skjermen og plasten rundt løsnet slik at jeg kan se rett ned i høytaleren under skjermen. Er et stort mellomrom der. Det er flere ting som er bøyd inni der også, så hele skjermen må byttes, ikke bare festene.


Så er spørsmålet; Dekker reklamasjonen dette siden det kan ha vært min feil at skjermen knakk? Bør jeg skylde på noe annet, at f.eks. skjermfestene plutselig bare knakk når jeg åpnet skjermen? Er det ikke 5 år reklamasjon på PCer og elektronikk?
Sist endret av Molekyl; 15. mai 2016 kl. 16:47.
Frankrikes Solkonge
Fant noen retningslinjer her du kan følge. Om det hjelper deg til din fordel, vet jeg ikke, men greit å vite uansett.

EDIT: Leste litt for kjapt. Fant dette:

Sitat av Forbrukerrådet
Hvis du kjente til feilen, eller den skyldes noe du har gjort, eller et uhell, må du ta regningen selv. Du kan eventuelt sjekke om du har en forsikring du kan benytte.
Vis hele sitatet...
Så ut ifra dette, så må du ta dette på din egen kappe.
Sist endret av BaDomTss; 15. mai 2016 kl. 17:08.
Trådstarter
Noen som har peiling hva det koster å bytte hele skjermen på en Asus ROG G751JY...?
så lenge selve skjermen virker så trenger du bare bytte bakplaten. Den får du ny for en tusenlapp på ebay
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-AS...UAAOSw37tV~CR4


Ligger sikkert en howto på youtube om hvordan du bytter den selv.