Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1015
Hei freaks!

Jeg har prøvd å benchmarke skjermkortet mitt GTX 960 og får en Core clock: 540 MHz v(overklokket til 1450 MHZ) og Memory bus clock: 1,502 MHz (overklokket til 7300 MHZ). Hvorfor bruker grafikkkortet så lite av tilgjengelig kapasitet? Her er link til fire strike benchmark: http://www.3dmark.com/3dm/11972659?

Specs:
i5 6600k
Asus gtx 960 4 gb
maximus viii hovedkort
8 gb ddr4 ram
640 gb laptop harddisk
Corsair cx600m psu
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Har du prøvd stress test og sjekket klokken derifra?
Trådstarter
2 0
Ikke andre stresstester enn fire strike, nei... Burde jeg stressteste gpuen? Jeg har spilt GTA V og brukt Asus sitt "GPU Tweak II" program som viser klokkehastigheten og det varierer om hastigheten låser seg på rundt 500 eller 1500...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det kan være helt i orden, eller det kan være en ustabil klokk. Skjermkortet klokker seg ned på idle, kan godt hende målingen av mhz på skjermkortet ble tatt på idle.

På Asus Gpu Tweak(og MSI Afterburner) kan du se grafer over når det klokker seg ned og opp, samt temp og viftehastighet.
Uansett. Ta en benchmark med stock settings, så tar du en med overklokken din, godt mulig du har en ustabil klokk, 540mhz er også det tallet den kan justere seg ned til dersom den krasjer.
Har du justert volt noe?

Edit: Du kan også skru av funksjonen som throttler ned på idle/lite bruk
Sist endret av Fleff; 11. mai 2016 kl. 19:57.
Du skal vel ligge på ett sted mellom 6-7000 poeng i firestrike.

Og rundt 8000 i graphics score.
Sist endret av sweem; 11. mai 2016 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan hende skjermkortet blir alt for varmt. Prøv å sett viftene til 100% manuelt mens du benchmarker for å utelukke dette. Hvis temperaturen er problemet må du enten skru ned max power target, justere opp viftehastigheten eller sette opp tillatt max temperatur noen grader. Anbefaler uansett ikke max overklokk hvis du ikke har vannkjøling pga viftestøy.