Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 639
Faen, så har det skjedd! En eller annen kremidiot klarte å søle rødvinsglasset sitt over laptopen min på vorspiel i går.

Vi skrudde den av og koblet fra batteriet og strømledningen med en gang. Deretter satte vi den på hodet for å la den tørke.

Men i nå virker den ikke enda. Alt som skjer når jeg setter i strømkabelen eller batteriet er at skjermen blir hvit. Altså, det er jo tydligvis strøm i den siden den får hvit skjerm. Finnes det noe som helst håp? Har så mange bilder på den som jeg enda ikke har fått tatt backup av enda
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skjedde det mens den var på?
Du startet uansett laptopen opp ALT for tidlig, ville latt den ligge i 2-3 dager minst.

Du kan jo bare nappe ut harddisken og putte i en annen pc for å ta backup, men er nok ikke så mye håp fpr resten av pc'n. Du kan jo prøve å åpne den og rense litt, bruk elektrospray og trykkluft.
edit* fleff er en ninja
Sist endret av Lonelycrab; 5. februar 2012 kl. 11:49.
Ja den var på når det ble sølt.

Okay, så først og fremst så må jeg bare vente et par dager med å skru den på?
Hvordan får jeg renset den? Bare å skru den fra hverandre?

Får nok prøve det med harddisken om den ikke skulle funke om et par dager.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Om det står mellom å prøve å redde den eller å kaste den kan du demontere den og ta eller kort og komponenter med rødvin på og vaske med isopropanol. Du dypper en q-tips i isopropanol og dytter forsiktig på komponentene med den. Ikke skrubb, da kan du lage statisk elektrisitet som dreper delen. La alt tørke først, så klart.