Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  854 357326
Jeg lurer på å kjøpe Salvia cutting i tube fra england, hvor lenge kan den være i tuben før den dør?
Halla...

Jeg lurer på om Salvia har noen negativ effekt på hjertet? Rask puls, høyt blodtrykk osv....
Takk på forhånd
Jeg var hos legen i dag for å få resept på Salvia Divinorum. Noe som jeg og legen har snakket om før, hun var veldig positiv til å skrive det ut, men Salvia Divinorum er ikke oppført i felleskatalogen og heller ikke i noen av papirene hennes. Så hun kunne ikke skrive ut resept på salvia.
jeg kontaktet legemidelverket og de sa at jeg kunne henvise legen til dem.
Så jeg kontaktet legen min igjen, hun skal ringe til statens legemidelverk og få en bekreftelse på at det står under legemiddel loven, så håper jeg at det blir salvia på meg
Kan jeg få spørre på hva grunnlag du får resept?
grunnlag til å få resept er at jeg får så mange bivirkninger på alle pillene jeg får.
Jeg har gått på mange typer antidepressiva piller i 4 år.
Snakket med legen min for ca. 3 uker siden, at jeg hadde prøvt Salvia Divinorum, og at dette virket godt på meg, uten bivirkninger.
Så da jeg snakket med legen i dag fortalte jeg at jeg har sluttet med medesinene mine og at jeg kun har brukt salvia i 3 uker . med stor suksess!
forklarte også om hva salvia kan brukes til adhd, angst og deprisjonen. Dette er noe legen vet fra før at jeg sliter med.

legen skal ringe meg opp igjen på mandag, etter hun har snakket med statens legemidelverk.
siden salvia ikke står i felleskatalogen kan hun ikke skrive ut resept på dette før hun har snakket med dem.

skal gi besjed om hvordan det gikk på mandag.
Sist endret av intreserte; 24. oktober 2008 kl. 21:35.
Det hadde vært veldig fint å vite om dette, ja
Medisinsk fremgang ftw.
kva som er forskjellen på standardized extract og organic extract?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
icecold: Det kan nok være at standardisert ekstrakt er gjort på en vanlig industriell måte: Med løsemidler etc, mens organisk er en mer "vennlig" måte å ekstrahere godsakene.

Og, det kan også være bullshit, PR med andre ord, et salgstriks, alt skal jo være "organisk" for tiden.
Sitat av icecold
kva som er forskjellen på standardized extract og organic extract?
Vis hele sitatet...


Organic extract kan variere i potens uansett om det står at det er 15x, 20x osv.
Standardized extract inneholder nøyaktig like mye salvinorin a i hvert gram. F.eks 3.5mg salvinorin i et gram 20x.... osv
"I dagens effektivitetsfokuserte samfunn har vi så klart rafinert disse bladene til den grad at opplevelsen man får ved inntak er så ekstrem at den ofte blir fulstendig ubrukelig. Ekstrakter på 5x, 10x, 20x osv. av disse bladene selges nå til hvem som helst over internett, og har blitt et slags rusalternativ for unge mennesker som vil prøve noe nytt."

jeg har et enkelt spørsmål, angir tallet før x hvor potent det er, men ikke noe om mengden? at 60x og 5x kan være like mange gram, men forskjellig styrke?
5x er 5 ganger så potent som som vanlig salvia, 10x er 10 ganger mere potent osv.

mengden spiller ingen rolle
5 x er ekstract produsert av 5 ganger så mye plantemateriale som mengden man har. Dette behøver ikke nødvendigvis være 5 ganger så sterkt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Snakket med legen i dag ang. resept på salvia.Legen har ring til statens legemiddelverk og felleskatalogen, de hadde ikke opplysninger om salvia i sitt register.

legen sa at jeg kunne bestille salvia, hvis pakken blir stoppet av tollvesenet skal jeg henvise tollvesenet til henne.

Så nå er salvia`n i posten
Sist endret av intreserte; 3. november 2008 kl. 16:09.
Er det noen som deler den erfaringen med at man føler seg smartere og mer oppegående i hodet etter å ha røykt salvia. Jeg husker også utrolig mye bedre etter jeg har røykt, blir liksom mer avslappet og klar i hode.
Er med på den phyton, om ikke smartere, så i hvertfall har jeg et litt mer lekent perspektiv på ting, og det gjør det vanskelig å få et forknytt forhold til problemer. Hadde en intens 90-minutters salvia-tripp forleden som ga denne effekten. (Tygde en munnfull tørkede blader ca 2 timer uti en sopptripp, bra set & setting)


Opplevelsen fortjener sin egen triprapport:
Soppturen var av den milde sorten siden vi var 3 stykker som måtte dele på ca 100 sopp (Jeg fikk ca 40 av disse). Røkelse, dempet belysning, stearinlys, musikkvideoer og god stemning gjorde imidlertid at vi følte oss trygge og nyskjerrige på å ta et dykk inn i salvia-land.

Jeg bestemte meg for å tygge blader, mens de andre ville røyke 10 x-ekstrakt.

Tygde så i ca 20 minutter før den umiskjennelige "Ehhh, hva? Noe stemmer ikke, men hva stemmer ikke? Kanskje alt stemmer?"-salvia følelsen slo inn. Jeg spyttet ut bladene i en bærepose, og så fort jeg stakk hodet ned i plastposen glemte jeg rommet utenfor og syntes jeg bodde i plastposen. Fikk uansett summet meg til å legge den fra meg, og det var her jeg i følge kameratene mine skulle ha dratt kveldens quote nr 1: "Jeg har vondt i sofaen min", til stor fornøyelse for kompisene mine.

Vel, min opplevelse var at jeg nå ble sittende og stirre mot lysene, en Buddha-statue og et bilde vi hadde satt opp på bordet (hjelper på stemningen). Det som skjer når jeg er på salvia både denne gangen og tidligere er at jeg ikke hallisunerer i vanlig forstand, det er mer det at jeg sitter og legger merke til de rette tingene for å skape en ny realitet. Altså når jeg så mot bildet og stearinlysene la jeg merke til søyler, ørkenfargen, pyramideformene osv. Jeg så inngangen til et tempel i det fjerne, men jeg får veldig følelsen av å være ved inngangen til noe stort. At jeg er ved portene til et stort rike, og jeg er bare en turist som må gjøre meg fortjent til å få noe oppmerksomhet av hva som enn befinner seg der.


Det som videre skjedde var at jeg intuitivt måtte "bygge" tempelet for å komme inn i det.
Altså måtte jeg skape et mentalt bilde av romfølelsen, og visualisere alt fra grunnen av. Jeg kjente at sofaen og jeg var ett og at jeg måte utvide følelsen til å bli et helt tempel. Merket at under trippen ble jeg utrolig fokusert og konsentrert på å fullføre denne oppgaven, og stirret vel fremfor meg på 1 punkt resten av trippen, mens jeg prøvde å opprettholde tempelet. Jeg kikket på skyggen av Buddha-statuen som stod på bordet, og hadde en helt klar fornemmelse av at om tempelet ble godt nok kom jeg til å se noe der.


Kom desverre aldri så langt. Da jeg fikk høre at jeg hadde sittet i nesten 2 timer og stirret rett frem visste jeg ikke helt hva jeg skulle tro. Hadde mistet helt begrep om tid, trodde jeg var vekk i 5 minutter eller så. I denne dimensjonen, hvor jeg eksisterte mer som en romfølelse, så var tid ganske urelevant. Frykt, glede osv var også temmelig borte for meg, bare en intens forventning eller undring på et eller annet, men det var helt umulig å sette fingeren på akkurat hvorfor eller hva jeg ventet på eller hva jeg lurte på. Husker ihvertfall at det var en utrolig mektig følelse av ærefrykt for hva enn jeg ventet på.



Ettertanker:
Jeg tror Salvia Divinorum er en inngangsport til en veldig ekstraordinær del av bevisstheten, kanskje det er for mye å bry hodet mitt med riktig enda, det kjennes egentlig litt for mektig for sinnet mitt just nu å ta det videre, så tror jeg skal utvikle det gjennom andre metoder før jeg tar fatt på mysteriet i denne planten igjen. Ikke av frykt eller noe, mest fordi det kjennes riktig, det føles som det var budskapet for denne gang.


Bonus: Quote of the night 2 kom vel mot slutten av tempelbyggingen min, da den ene kameraten min gikk forbi, og inn i min personlige space, som ødela litt effekten av tempelet mot slutten: "Ikke gå her du ødelegger tempelet, og jeg har trippa det tempelet helt sjøl"
Sist endret av H2O; 4. november 2008 kl. 04:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk en ener med 10X ekstrakt her om dagen. Har testet vanlige blader før uten stor suksess. Etter å ha lest litt om dose prøvde jeg med 0.1g uten å blande med tobakk. Jeg har anskaffet meg en liten bong (som jeg er særdeles missfornøyd med) med standard (medfølgende) brønn.

Settingen var svak belysning og vicious delicious albummet til infected mushroom med milkdrop i full skjerm.

Fyrer opp og trekker alt i ett trekk og holder det nede i ca. 20 sekunder. Får ganske kjapt mindfuck idet jeg blåser ut, men etter jeg får klarhet i situasjonen forsvant dette. Heretter var det bare en fysisk rus, med en rar kriblende følelse i hele kroppen og kanskje litt kraftigere sanser og reaksjoner. Dette var tilnærmet samme effekt jeg fikk sist jeg røykte.

Er det bare dose som gjør at jeg ikke kommer "videre"?

Er det ting som påvirker rusen (setting, sulten/mett osv.)?

Kommer rusen i bølger eller er den konstant når du først kommer "dit"?
Knallperla: Dose har litt å si, men jeg har selv et gram 10X som jeg ikke har røykt opp enda, selv om jeg har hatt mellom tjue og tredve ganske kraftige tripper på det. Jeg bruker dog aldri å måle opp 10X Salvia. Det tar jeg alltid på øyemål - men for all del, iallefall ved bruk av ekstrakter med høyere potens, mål opp dosen din.

Setting har nok en del å si, ja. Jeg har brukt Salvia mest i mørke, kjente, og sikre omgivelser, og har hatt gode opplevelser med det. De gangene jeg har brukt det i lysere omgivelser, har opplevelsen stort sett gått fort forbi - og av og til fordi jeg har fått noia av at lyset "plutselig" er på.

Etter min erfaring er opplevelsen ganske stabil, og kommer ikke noe spesielt i bølger, med mindre man tar flere trekk.
Sitat av Knallperla Vis innlegg
Fikk en ener med 10X ekstrakt her om dagen. Har testet vanlige blader før uten stor suksess. Etter å ha lest litt om dose prøvde jeg med 0.1g uten å blande med tobakk. Jeg har anskaffet meg en liten bong (som jeg er særdeles missfornøyd med) med standard (medfølgende) brønn.

Settingen var svak belysning og vicious delicious albummet til infected mushroom med milkdrop i full skjerm.

Fyrer opp og trekker alt i ett trekk og holder det nede i ca. 20 sekunder. Får ganske kjapt mindfuck idet jeg blåser ut, men etter jeg får klarhet i situasjonen forsvant dette. Heretter var det bare en fysisk rus, med en rar kriblende følelse i hele kroppen og kanskje litt kraftigere sanser og reaksjoner. Dette var tilnærmet samme effekt jeg fikk sist jeg røykte.

Er det bare dose som gjør at jeg ikke kommer "videre"?

Er det ting som påvirker rusen (setting, sulten/mett osv.)?

Kommer rusen i bølger eller er den konstant når du først kommer "dit"?
Vis hele sitatet...
kjøp deg heller noe 40x eller mer, røyker man 10x bør du røyke 0,2-0,3 g for å få det gøy. settingen har også mye å si.
Den første salviaen jeg kjøpte var 10x, jeg blei veldig skuffet, etter på kjøpte jeg 45x, den virket som den skal
Takker for svar

Jeg prøvde igår med en noe større dose, omlag 0.2 tenker jeg.

Fikk da en noe sterkere reaksjon, spesielt fysisk. Da jeg fortsatt var misfornøyd bestemte jeg meg for å trekke samme dose en gang til ca. 10 min etterpå. Denne gangen mistet jeg på en måte kontroll over kroppen og følte jeg gikk i ett med omgivelsene, klarte ikke skille mellom bordet, stolen og kroppen min og fikk temmelig panikk av denne grunn, hehe! Levde meg veldig inn i visualization'en fra milkdrop og følte på en måte jeg ble dradd inn i skjermen.

Fikk allikevel ingen klare visuals eller synsbedrag som jeg har forstått kjennetegner en fullverdig salviatripp.

Skal prøve å ha det mørkt i rommet og unngå musikk og visualizations neste gang, mulig dette hjelper.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har greie på om Salvia Divinorum stikklingene vil begynne blomstrings fasen når den ligger et par dager i posten?
hvis den gjør det, hvordan påvirker det veksten til planten.?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ingen fare. Den kan lett tvinges tilbake på vekst, og to dager i mørke burde uansett ikke ha så stor betydning så lenge den får godt med lys når den kommer frem.
Takk så mye mentalmelt.
blei litt beskymret...... men da ordner det seg.
Har dette noe samenheng med Salvie planten man får kjøpt på ICA Maxi ?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
De er i samme slekt ja, men ellers er det fint lite sammenheng.
kjedelig, jeg som tok med fra lageret idag, håper det er godt i mat da
Tenkte jeg bare skal skrive om den gangen jeg testa salvia!

Satt med noen andre kammerater og ingen av de hadde prøvd det før og vi viste ganske lite om det, eneste vi hadde hørt om det var at en kar hadde testa det og trodd han var en planke på veggen i 3år:P hehe
Uansett, Ble til at jeg skulle teste først og jeg tok et ganske kraftig trekk av bongen, skjente ikke så mye... tok et til og pluttselig så var bongen rundt 10 meter fra meg (i virkeligheten hadde jeg mistet den i gulvet) og alt gikk rundt for meg, helt til jeg begynte å se ting klart, men da var jeg ikke i det samme rommet lengre, da var jeg på kanten av himmelen, altså, på grensen mellom himmelen og underværset, der var det en driitsvær glidelås, tok en titt på andre siden av glidelåsen som åpnet himmelen og der var det etter min oppfatning en annen dimensjon:P så pluttselig så befant jeg meg i bunn av et stort fjell, mitt i fjellet var det en fjellhylle som det rant vann av (i virkeligheten satt jeg i sofaen og siklet)
Før jeg viste ordet av det sto jeg oppreist ved en vegg, og jeg kunne ta igjennom veggen, syns dette var jævela kult og fikk totalt lættis! (i virkeligheten sto jeg ved en liten vegg og tok hånda ved sidenav veggen) og så husker jeg ikke mer en at jeg våkner opp i samme sofa som alt begynte, når jeg hadde stått ved den veggen så hadde jeg vist kjeftet som faen på hun ene jenta som var der:P

En kammerat av meg trodde han kjørte bil og trodde hele sofaen var en bil, så han satt i sofaen og latet som om han kjørte, så passe sykt ut! En annen som testa det fikk noja som faen, og det varte i 4 timer, han måtte gå seg en laang tur, ligge i senga osv for å få det til å gå vekk, så det er ikke bare gøy:P han sa det var like før han tok livet av seg...

tror det var 25x husker ikke helt!
Jeg har nå røyka salvia 5-6 ganger, men har aldri fått noen visuals. Er 35x jeg har røyka de fleste gangene som er passe sterkt. Kan helt klart si at jeg har blitt drit fjern alle gangene jeg har røyka. Er det et godt tegn på at jeg vil se noe bare jeg fortsetter å prøve eller kan jeg bare gi opp hele salviaen?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det er ikke sånn at du er imun mot effektene av salvinorin a. Du har bare ikke fått i deg store nok mengder av gangen til å få skikkelige visuals.
har du blanda den med tobakk eller no? for 35x burde funke som bare det! eller så trekker du ikke bra nok som sakt...
Du skal ha det i bong og ikke joint! fyll opp lungene og hold det inne i 30sek eller så lenge du klarer.... da skal det funke!

Og, man blir imun mot salvia, men du må smoke det for å bli imun! etter 2-3 ganger så funka det ikke lengre på meg! da må man opp i høyere ekstrakt
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
har du blanda den med tobakk eller no? for 35x burde funke som bare det! eller så trekker du ikke bra nok som sakt...
Du skal ha det i bong og ikke joint! fyll opp lungene og hold det inne i 30sek eller så lenge du klarer.... da skal det funke!

Og, man blir imun mot salvia, men du må smoke det for å bli imun! etter 2-3 ganger så funka det ikke lengre på meg! da må man opp i høyere ekstrakt
Vis hele sitatet...
At du opparbeider toleranse mot Salvinori er helt feil.

Der finnes myter som sier det motsatte,
jo mere du røyker jo mindre trenger du for
å oppnå ønsket effekt.
Personlig har jeg ikke erfaring med akkurat dette,
MEN, av erfaring vil jeg understreke at opparbeidet toleranse
er fullstendig fraværende.
Legger ved en link i tilegg.

Please do remember that your body will not normally build up a tolerance to Salvinorum- A and that you should moderate your doses if you plan on doing more than one in a sitting.


http://www.salviacenter.com/
Eyeamare: Jeg har også opplevd og måtte trenge sterkere doser etter eksperimentering flere dager på rad. Det samme har noen av vennene mine. Men det kan jo godt hende det varierer fra person til person (eller at jeg tar feil kanskje?).
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. desember 2008 kl. 20:35.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Mange ganger funker ikke disse ekstraktene som de skal i det hele tatt, virker som om det har noe med fordelingen av virkestoff i plantematerialet å gjøre. Kan godt være snakk om rene tilfeldigheter.

Det er mangfoldige rapporter som tyder på at salvinorin a gir en slags motsatt toleranse, men om det er sant eller ikke så blir man uansett ikke imun mot effektene. Det er forskjell på toleranse og imunitet...
Jeg prøvde 10X... fikk latterkrampe. Reklamen på tv'n virka på meg som om den varte i 10 minutter. den varte kanskje 20 sekunder. jeg ble dratt bak i sofaen og fikk taleproblemer. jeg ble fasinert av veldig mye rundt meg og sa konstant "det går braa" mens jeg holdt opp tommelen, som jeg sleit med å få ned igjen. Tok sikkert 15 fra jeg starta til jeg kunne snakke normalt igjen. interessant opplevelse.
Hva er den riktige uttalen av salvia? Sallvia eller salviia?
Sallvia, ikke salviia
Hei, står at det er lov å spørre om brukerutstyr her.
Skal bestille 2g 20x (Vi er 3 personer) Nå snart og vi er førstegangsbukere av Salvia.
Har akkurat bestilt ny Vannpipe, og mange skriver det fungerer bra og noen skriver det ikke fungerer i det hele tatt? Ser filmer på f.eks YT, at folk bruker Vannpipe og det ser ut som de har det fint :P
Så lurte rett å slett på om 20x 1,6g til hver holder i en Vannpipe?

Vannpipe: http://www.weedshop.no/product_info....products_id=46

Og mange skriver det ikke funker med lighter? Fyrstikker? Kull på vannpipa? Hva er forskjell?

bare lurer Håper på svar. Bare å slette posten hvis det blir noe problemer.

Og et spørsmål til: Blader? De var billige, fikk det i KG pakker. Lurer på om det funker?
Sist endret av mentalmelt; 9. desember 2008 kl. 22:19. Grunn: fjernet unødvendig link
En vannbong fungerer helt ypperlig til å røyke ekstrakt.
Men, 1.6 gram på hver? Skal tre personer røyke det i løpet av en liten stund?

Jeg hadde èt gram 10X i et år med litt lavt forbruk - og det skal sies at jeg og kompisen min som delte dette, fikk ganske sterke opplevelser. Start forsiktig - en liten klype - og øk dosen viss dere føler effekten er for "laber".

Det høres ut som om du har lagt opp til en vanvittig sløsing.

Lighter fungerer helt okay. Jeg har brukt både en vanlig lighter til ti kroner, og dyre stormlightere. Begge fungerer helt greit, men stormlightere er enklere å bruke da du får en mer bein flamme.

Fyrstikker tror jeg neppe vil være optimalt.

Edit: (det her ble litt rotete ettersom jeg ikke kan endre innlegget mitt)

Jeg har også røykt Salvia på en bitteliten lommeglasspipe - noe som også fungerte, dog ikke like kraftig. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, så lenge du trekker røyken godt inn, og holder den der så lenge som mulig.
Sist endret av Krakaren; 9. desember 2008 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for svar Hehe!
Da tror jeg det går fint, hehe

Men jeg var egentlig ganske dum der oppe, jeg skreiv vi skulle bestille 2g og det blei 1.6 til hver haha

Men 1g på et år hørtes.. hmm? Åssen klarte du det?
Hvis du røyker en gang i mnd med 0,1g hver mnd så går det nesten så du kanke ha røyka mye om gangen?

Høres ut som sterke saker og de fleste sier det burde prøves så
Vi bestiller 3g og tar 1 hver.. Tviler på at det holder 1 år tho

(Edit):
Da blir det 3g 35x i og med at de ikke hadde 25x på 3g
Var tilbud forresten, ikke for å annonsere men på Deva Ethno har de kjøp 3 betal for 2 tilbud! hehe Da bestiller jeg nå
Sist endret av ChrisMafak; 10. desember 2008 kl. 01:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, jeg stusset på at du sa det der

Altså, alt med måte - det er tross alt ikke Cannabis vi prater om her. Jeg vet om mange som har røyket umåtelige mengder med Salvia, men jeg personlig føler ingen spesiell trang til å utforske den verdenen spesielt ofte, ettersom det sjeldent er en direkte behagelig rus - vanligvis er den ganske så syk, og veldig intens. Iallefall når man røyker ekstrakter. Da foretrekker jeg heller litt kvelds-chill med en liten dose fleinsopp - det er to heelt forskjellige verdener.

Når det er sagt, så har jeg ikke tall på hvor mange tripper det grammet holdt til, men det var ganske så mange. Jeg vil tippe rundt tjue ganske så sterke opplevelser, og en liten rekke med små, og mer rolige der jeg var nesten helt bevisst på hva som skjedde.

Og nei, man trenger ikke røyke så mye om gangen vanligvis (kommer helt an på kvaliteten på ekstrakten selvsagt, det kan hende det ene grammet jeg hadde da, var av kjempegod kvalitet). Men, som man burde gjøre med alle rusmidler: start rolig.

Når det gjelder Salvia, så har jeg aldri så mye som tenkt på dosering, hvor lenge det kommer til å holde, hvor ofte jeg skal bruke det, etc. (NB: Det er selvsagt viktig å måle doseringer nøye med veldig mange rusmidler). Jeg bare tar en liten klype, og øker viss jeg føler for det. Kjenn hva kroppen sier. Jeg har en kompis som hadde to tripper, og ikke klarte/orket mer, og har ikke røykt det siden - selv om det var det mest fascinerende han noen gang hadde opplevd, og at opplevelsene aldri føltes vondsinnede.

Dette er veldig individuelt, og du finner ut av det selv. Jeg elsker de opplevelsene denne urten har gitt meg, og jeg er umåtelig takknemlig for dem, men jeg føler ingen trang til røyke det, selv om jeg har ganske masse tilgjengelig.

Jeg beklager at denne posten skle litt ut med en moraliserende pekefinger - det var virkelig ikke meningen. Hovedpoenget mitt var at det er bare sløsing å putte for mye i bongen på en gang. Det gjelder å kjenne seg frem, og finne ut hvor mye som er nødvendig i den settingen du er i.

PS: Jeg håper du ser, og finner nytteverdien i denne planten - den kan være ganske fantastisk.
Sist endret av Krakaren; 10. desember 2008 kl. 02:00.
Ok Skjønner Er mye til hjelp fortsatt da. Men lurer på ALT for mye her jeg nå jeg så jeg satser på å bare spørre ut til jeg blir banna jeg da

Burde jeg blande det med noe? Står ikke så mye om det rundt her egentlig.
Hører mye forskjellig men høres ut som du har litt erfaring så spørr deg egentlig jeg Sender deg en pm!

Hei,
tenke å sette opp en liste med spørsmål. Å håpe på å få svar på det meste på en gang,

- Ekstrakt er det beste å røyke?

- Bong, vannpipe, vanlig pipe eller joint?

- Starte med 35X (er det bra? har ikke lyst til å kjøpe svak X for å kaste bort pengene tilfelle det er for svakt

- Vanlig lighter eller Stormlighter?

- Blande med tobakk, ect vannpipetobakk, eller røyke reint?

- Skal det være mørkt på rommet ikke noe lys eller lyd, eller litt lys å litt musikk. hva er best?

- hvor mye burde man ta av 1g 35X for å komme til denne ''incane'' tildstanden

- Burde man være avslappa før man røyker det? eller går det å være uopplakt å stressa

- Som sakt tørkede blader var billig, funker det å røyke det? er det noe greie på i det hele tatt? eventuelt hva burde man røyke tørkede blader i? har vannpipe å vanlig pipe,

- Hvis vi sitter her på rommmet mitt å røyker, lukter røyken no serlig? eventuelt hva lukter den?

Det blir første gang noen av oss røyker salvia, så vi vil helst ikke sløse bort pengene. Vi har fått veldig store forhopninger etter å ha lest å sett på noen filmer fra YT.
Så ønsker så optimal virkning som mulig,

Vi bestilte salvia på post oppkrav. da får jeg hente lapp i posten,
hvis foreldra mine leser den hente lappen, hva skal jeg si da? noen forslag?

Beklager at jeg hoppa litt ut på slutten der, å beklager hvis det er uoversiktlig satt opp.
takker for alle svar å håper så mange som mulig får bruk for en liste med de vanlige spørsmålene på et svar, så slepper vi å bla igjennom hele forumet for å finne svar.
Sist endret av Dodecha; 10. desember 2008 kl. 17:27. Grunn: Fjernet suppliernavn
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Begklager også at jeg lagde en ny trå, siden det allerede er 2 stk fra før, men ingen som svarer der lengere.
Vis hele sitatet...
(quote fra ny post/tråd startet av ChrisMafak)

At du ikke får svar i løpet av noen timer betyr ikke at ingen svarer lenger. Litt mer tålmodig må du kunne være ;-)

Tar du deg tid å lese gjennom denne posten så vil du også kunne finne svar på det meste du lurer på. Evt. ta et raskt søk på Google og/eller lese litt på Erowid.
http://www.erowid.org/plants/salvia/
http://www.sagewisdom.org/usersguide.html

- Ekstrakt er generelt det gunstigste å røyke ja hvis du vil ha skikkelig effekt.

- Bong eller vannpipe er vel å foretrekke.

- 35x er nok til å sende dere langt inn i det sorte, vær forsiktig - begynn med veldig små mengder.

- Vanlig lighter eller stormlighter. Det dere har tilgjengelig.

- Jeg ville valgt å røyke rent.

- Det beste er å være i trygge omgivelser. Om musikk gir deg en trygg omgivelse så hører du på musikk, om lys gir deg en trygg omgivelse så slår du på lyset.

- Dere trenger ikke mye av en 35x ekstrakt for å få skikkelig effekt, begynn med veldig lite og øk mengden etterhvert ved behov.
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_dose.shtml (vel og merke bare dosering av opp til 5x, men det gir en pekepinn på at man strengt tatt ikke trenger så mye)

- Vær komfortabel og trygg når du røyker det.

- Les tidligere link ang. dosering for å se hvor mye blader du trenger for å få effekt.

- Det lukter røyk, ventiler med vindu eller lignende om det skulle være noe problem. Lukta sitter ikke i rommet så lenge etter bare en gang. Ikke røyk med deres foreldre hjemme uansett da dere f.eks kan bryte ut i svært høylytt latter eller finne på annet uforutsett sprell.

Opplevelsen kommer mest sannsynligvis til å være noe helt annet enn hva dere forestiller dere uansett, vanskelig å forberede seg til. Første gangen kan være mer skremmende enn noe annet.

Salvia er ikke noe ufarlig leketøy, behandle det med respekt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Ok Skjønner Er mye til hjelp fortsatt da. Men lurer på ALT for mye her jeg nå jeg så jeg satser på å bare spørre ut til jeg blir banna jeg da

Burde jeg blande det med noe? Står ikke så mye om det rundt her egentlig.
Hører mye forskjellig men høres ut som du har litt erfaring så spørr deg egentlig jeg Sender deg en pm!

Hei,
tenke å sette opp en liste med spørsmål. Å håpe på å få svar på det meste på en gang,

- Ekstrakt er det beste å røyke?
Vis hele sitatet...
Om du er ut etter kraftigst effekt, så ja

- Bong, vannpipe, vanlig pipe eller joint?
Vis hele sitatet...
Ikke joint, en pipe/bong/vannbong
- Starte med 35X (er det bra? har ikke lyst til å kjøpe svak X for å kaste bort pengene tilfelle det er for svakt
Vis hele sitatet...
Ekstraktenes styrke varierer sterkt fra produsent til produsent, jeg prøvde 20x ekstrakt fra en kjent supplier, og det var nok for meg og mine, som har tidligere erfaring med flere typer psykedelika. Som førstegangsbrukere synes jeg dere har temmelig feil innstilling. Dere vil bli mest "fucka", og er mer bekymret over at dere kaster bort pengene?

Jeg ville ha droppet hele prosjektet egentlig. Med alle nye stoffer bør man starte lavt, og dette gjelder x100 når det har med psykedeliske stoffer å gjøre, ingenting kan forberede dere på en alt for heftig salviatur.

- Vanlig lighter eller Stormlighter?
Vis hele sitatet...
Har lite å si, man blir like fucka av begge, jeg har aldri brukt noe annet enn vanlig lighter, både på vanlige blad og ekstrakt.

- Blande med tobakk, ect vannpipetobakk, eller røyke reint?
Vis hele sitatet...
Jeg har alltids røkt det rent, de fleste andre jeg kjenner også.

- Skal det være mørkt på rommet ikke noe lys eller lyd, eller litt lys å litt musikk. hva er best?
Vis hele sitatet...
Dette er ekstremt subjektivt, hva liker DU? Jeg personlig liker mørke rom og en rolig blanding av etnisk og elektronisk musikk, f.eks shpongle m.m.

- hvor mye burde man ta av 1g 35X for å komme til denne ''incane'' tildstanden
Vis hele sitatet...
Veldig lite, jeg fyllte en liten klype opp i en maispipe den ble ikke halvfull en gang. Husk: Start alltid lavt og jobb deg oppover.

- Burde man være avslappa før man røyker det? eller går det å være uopplakt å stressa
Vis hele sitatet...
Sier seg vel selv at man helst vil være avslappet og fortrolig med det som skal til å skje.

- Som sakt tørkede blader var billig, funker det å røyke det? er det noe greie på i det hele tatt? eventuelt hva burde man røyke tørkede blader i? har vannpipe å vanlig pipe,
Vis hele sitatet...
Tørkede blader har en viss effekt de og, eller man kan tygge de i en "quid": Man ruller sammen en liten ball av bladene, og lar den ligge under tunga, for å så tygge på den nå og da i opp til en halvtime/time.

- Hvis vi sitter her på rommmet mitt å røyker, lukter røyken no serlig? eventuelt hva lukter den?
Vis hele sitatet...
Du bør for all del se å finne deg en bedre plass: Ingenting kan være verre enn å måtte håndtere foreldre i den sinnstilstanden du kan ende opp i. Du kan ende opp med å stå rett forran trynet deres uten å realisere det selv.
Røyken lukter litt som gress/halm, ikke kraftig lukt, men det lukter nok.

Det blir første gang noen av oss røyker salvia, så vi vil helst ikke sløse bort pengene. Vi har fått veldig store forhopninger etter å ha lest å sett på noen filmer fra YT.
Så ønsker så optimal virkning som mulig,
Vis hele sitatet...
Jeg kan nesten sette meg i deres posisjon, men vær så snill å foreta dette som ansvarlige folk: Ikke ta dette for å "bli fucka", for det kan fort gå andre veien: Angst, frykt, noen skader seg, ødelegger ting, foreldrene tar dere, etc.
Dette er ikke noe leketøy, noe de idiotene som legger ut videoer på youtube tydeligvis ikke har fått trykt inn i hodene deres. Noe som har ledet til at dagbladet skriver en drittartikkel om stoffet, og hekter interessen av tusenvis av barn som mest sannsynlig ellers aldri hadde funnet ut om denne planten på egen akkord.

Men jeg skal ikke gli ut i en idelogisk proklamasjon, jeg var omtrent som deg før. Men jeg leste på div utenlandske fora og nettsider og tilegnet meg all informasjonen om et stoff før jeg bestillte det og inntok det med noen kompiser. Og jeg husker jeg fikk like om ikke mer ut av å lese om disse stoffene og dets virkninger enn å bare kaste meg på å kjøre det i meg uten å vite det ene fra det andre.

Vi bestilte salvia på post oppkrav. da får jeg hente lapp i posten,
hvis foreldra mine leser den hente lappen, hva skal jeg si da? noen forslag?
Vis hele sitatet...
I og med at du skal innta stoffer som vil røske temmelig godt i sjelen din får du i det minste ta ansvar ellers i livet ditt nok til at du tar konsekvensene for dine egne handlinger.

nFF er ikke stedet å få hjelp til å lure deg unna dine egne bevisste handlinger.

Til fremtiden får dere finne frem informasjonen selv, jeg er ikke din mor, ei heller din lærer: Skal du få ting gjort skikkelig må du gjøre de selv.

Jeg er av den meningen at verken du, eller dine kompiser er voksne nok til å begynne å tukle med psykedelika. Men jeg vet ikke hvem du er eller hvor du bor, så det nest beste blir å informere deg så godt jeg kan.
Zendelum svarte på det meste her, men jeg vil gjerne komme med noen innspill.

- Den røyken som kommer når dere røyker med vannbong, er svært ubetydelig, og med tanke på at man vanligvis ikke trenger å trekke mer enn en gang pr. enkeltstående opplevelse - viss dere gjør det riktig - så trenger dere virkelig ikke bekymre dere. Åpne opp vinduet når dere er ferdig - det kan komme kjipe lyder utenfra (det oppleves gjerne slik), og kulde er jo heller ikke særlig behagelig. Lukten er nesten ikke-eksisterende utifra mine erfaringer - selv om den kan bli mer markant viss man holder på lenge. Og, lukten er egentlig ganske spesiell. Du kjenner det godt viss du lukter på bongen etterpå.

- Ja, det er best å være avslappet. Viss man har hatt en stressende eller kjip dag, så kan det potensielt være skummelt å bruke Salvia - som med andre psykedelia.

- Når det gjelder lys og musikk, etc, så bør dere vel bare prøve dere frem - jeg har hatt spesielle opplevelser i alle nevnte settinger.

Edit: Jeg støtter Dodecha på alle punkt i sin "moralisering". Viss dere skal gjøre dette, så bør dere gjøre det voksent, og diskrèt. Og, ja, en ting til - jeg har aldri sett en eneste Salvia-video på youtube som har et snev av modenhet i seg. Det er rett og slett latterlig.
Sist endret av Krakaren; 10. desember 2008 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for svar Nei, vi skal nok ikke tulle med dette, er en grunn til at vi spør så mye ^^ hehe vi er 3 stk, så da røyker først en person mens de andre to passer på osv, og bytter om, men ikke før vi vet at den første er kommet seg godt planta på jorda igjen hehe vi vet at det kan være ganske skummelt, derfor vil vi vite mest mulig om det, men vi fikk ganske mye svar her nå, så omgivelsene skal være sånn som vi selv syns er mest avslappende, begynne i små mengder og ta det med ro Men har plass noe å si? lissom om man gjør det på et lite sted, er det dumt?

Har lest en del, men enda ikke sett så mye om ettervirkning annet enn en som følte at sidesynet hans ikke funka så bra i 2 dager, og at hele rusen kanskje ikke går over før et par dager. Er det noe spesielle ettervirkning som er vanlig? eller er det bare sånne tin som kan skje med enkelte?

Takker for svar
Sist endret av mentalmelt; 11. desember 2008 kl. 01:08. Grunn: beyond offtopic
Vel, om du føler deg ganske komfortabel på et lite sted, så går det nok bra. Nå regner jeg med at du mener størrelsen på rommet dere er i.

Jeg har iallefall ikke fått noen slike ettervirkninger som du nevner. Den "verste" ettervirkningen jeg har hatt, er å føle meg litt fjern i maks noen timer, med alt det måtte medfølge (dårlig korttidshukommelse, etc.) - men dette er nok veldig individuelt.
Fra : http://www.sagewisdom.org/faq.html

Q. What is the salvia afterglow?
A. There are two kinds of afterglow effects: immediate and persisting. The immediate afterglow probably is due to the residual pharmacological effects of salvinorin A (some of which is presumably still present in the body for about an hour or longer after the primary effects have subsided). This immediate afterglow is often described as a vague sense of peaceful euphoria lasting an hour (or a bit longer) after the obvious intoxication has worn off.

What is more interesting is that a surprisingly large proportion of salvia users report a second type of afterglow, the persisting type. It typically involves mood elevation, an overall sense of well being, and often a fresh outlook on life which can linger for several days (or longer) after the experience. This phenomenon seems to be quite common. For example, in a small online poll every one of the eleven poll respondents reported experiencing an afterglow. Three people reported it lasted one day or less (this probably represented the immediate type of afterglow discussed above). But six reported mood elevation lasting between one and three days. And two respondents reported mood elevation lasting beyond three days.
Vis hele sitatet...
Q. Does salvia cause a hangover? Are there any after-effects?
A. Most people do not feel unpleasantly hungover after using Salvia. A few people do report a mild headache, bronchial irritation, insomnia or irritability. These symptoms seem to be reported more often by smokers than by quid chewers, and perhaps might be due to some combustion products, such as carbon monoxide rather than to salvinorin.
Vis hele sitatet...
ja ok da vet vi det og hehe ^^ i nesten 3 dager nå har vi ikke gjort annet enn å lest om det nesten Men takk for svar KP til dere ^^
Har bestilt en pakke salvia 15x Den kommer i en hvit konvolutt, right? Og det skjer ikke noe annet enn at man får et brev fra tollen om resept hvis pakken blir tatt?
Sist endret av Dodecha; 11. desember 2008 kl. 18:28. Grunn: fjernet supplier
Sitat av Shinigami Vis innlegg
Har bestilt en pakke salvia 15x Den kommer i en hvit konvolutt, right? Og det skjer ikke noe annet enn at man får et brev fra tollen om resept hvis pakken blir tatt?
Vis hele sitatet...
Pr. dags dato så er det fullstendig korrekt =)
Men vær obs på at salvia kan bli ulovlig ned neste revisjon av narkotikalisten (sånn til en evt. neste gang).
Sist endret av Dodecha; 11. desember 2008 kl. 18:28. Grunn: fjernet supplier
Sitat av Zendelum Vis innlegg
Pr. dags dato så er det fullstendig korrekt =)
Men vær obs på at salvia kan bli ulovlig ned neste revisjon av narkotikalisten (sånn til en evt. neste gang).
Vis hele sitatet...
Kjempeflott Gleder meg til å prøve salvia! ;D