Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4634
Er det verd det? Hva er forskjellene i praksis?
Har selv S7, kjøpte den når den kom på tilbud, så hatt den i ca 6 måneder nå. Tror ikke at det er verdt å kjøpte mobil som er en "generasjon" nyere. Spør deg selv, TRENGER du ny mobil? Eller har du lyst på?
Con: 8000 ut vinduet?
Om det er verdt det avhenger av om du spør noen som har interesse av at du kjøper den eller ikke.

Med mindre du skriver artikler om mobiler og ny teknologi så trenger du ikke s8 om du har s7e..

Vent til s9 eller s10 eller s11
Trenger ikke, men har lyst på

Jeg får vel igjen noen tusen for den gamle S7E'en?

Ingen som har byttet fra S7 til S8 her som har noen innspill?
Okei, la oss si det sånn. Hvis en person kommer opp til deg, i det ene håneden er det en S8, men i den andre hånden er det 6500,- (La oss si at du selger S7E for 1.5-2k).

Hvilken av de 2 ville du valgt? Trenger du å spare penger, eller har du allerede nok penger til/kjøpt bolig? Dette høres kanskje ut som et rart spørsmål, men det er faktisk ganske reelt. Personlig syntes jeg at det ikke er verdt å kjøpe en ny telefon hvis den du har faktisk fungerer helt fint - kommer du til å bli lykkereligere hvis du kjøper en S8? Mest sannsynlig ikke.
Har hatt S7 og har S8 nå. Jeg liker faktisk S8 best.
Ok, jeg må innrømme en ting. S7'en begynner å bli litt rar. Det er sikkert bare å slette alt og legge inn alt på nytt igjen, men jeg bruker dette som en unnskyldning fordi det er morsomt å kjøpe ny telefon, hehe!


Bor på hybel veldig billig og hadde aldri klart å spart de 6.500,- til den dagen jeg skal kjøpe bolig selv uansett
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Bor på hybel veldig billig og hadde aldri klart å spart de 6.500,- til den dagen jeg skal kjøpe bolig selv uansett
Vis hele sitatet...
Hva mener du med dette? Hvis du ikke skal spare penger, hvordan skal du noengang eie noe som helst?
Er det ikke bedre å betale ned rundt 5000,- i måneden på huslånet ditt (som ikke eksisterer enda) isteden for å gi 5000,- i lommen til personen som eier huset?
Vet jeg sporer litt av her, men det er viktig å tenke på. 6500,- er faktisk mye penger for "litt bedre telefon" Du sier jo selv at du kommer på en unnskyldning selv for å slippe å spare penger.
Først og fremst, ignorer påstanden om at du kun får 1500,- til 2000,- for S7E.
Du får 3500,- til 4000,- for den litt avhengig av tilstand.

Jeg gjorde overgangen selv, og vil vel si at det kun er verdt pengene om du liker å teste ut det siste.
Det største argumentet er vel skjermen, som ikke kan få annet enn skryt.
Dersom du er en tung bruker av fingeravtrykk, ville jeg sterkt anbefalt å testet en S8 før du gjorde byttet. Jeg for min del har sluttet å bruke fingeravtrykk pga plasseringen. Iris og ansiktsgjenkjenning virker heller ikke helt optimalt under alle forhold.

Bixby-knappen er også et tema, og helt sykt at den kom som en fysisk knapp, men etter å ha deaktivert denne tenker jeg ikke over den lenger.

Totalt sett er jeg mer fornøyd nå, men det er ikke mye.
Dersom du ikke er så opptatt av å ha det siste, vent heller til neste modell.

Skrev også noen fordeler/ulemper om den her:
https://freak.no/forum/showthread.php?p=3386586
Sist endret av MrCryptical; 28. juli 2017 kl. 23:24.
Sitat av MrCryptical Vis innlegg
Først og fremst, ignorer påstanden om at du kun får 1500,- til 2000,- for S7E.
Du får 3500,- til 4000,- for den litt avhengig av tilstand.

Jeg gjorde overgangen selv, og vil vel si at det kun er verdt pengene om du liker å teste ut det siste.
Det største argumentet er vel skjermen, som ikke kan få annet enn skryt.
Dersom du er en tung bruker av fingeravtrykk, ville jeg sterkt anbefalt å testet en S8 før du gjorde byttet. Jeg for min del har sluttet å bruke fingeravtrykk pga plasseringen. Iris og ansiktsgjenkjenning virker heller ikke helt optimalt under alle forhold.

Bixby-knappen er også et tema, og helt sykt at den kom som en fysisk knapp, men etter å ha deaktivert denne tenker jeg ikke over den lenger.

Totalt sett er jeg mer fornøyd nå, men det er ikke mye.
Dersom du ikke er så opptatt av å ha det siste, vent heller til neste modell.

Skrev også noen fordeler/ulemper om den her:
https://freak.no/forum/showthread.php?p=3386586
Vis hele sitatet...

Veldig godt og relevant svar. Takk!
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg bruker selv fingeravtrykk på S8, men jeg kjenner at jeg er irritert over plasseringen. Det er imidlertid slik det er med alle andre ting; du blir vant med det, og irritasjonen forsvinner den dagen du har glemt hvordan det pleide å være. Jeg oppgraderte fra S5 til S8, så for min del er det også en formildende faktor at fingeravtrykk-scanneren er en million ganger bedre på S8, i likhet med alle andre aspekter med telefonen.

Jeg er også overrasket over at de har satt på Brixby-knappen, og ikke minst at den er plassert så nære volumknappene at det er vanskelig å skille dem fra hverandre uten å se på telefonen. Jeg har installert en app som gjør at jeg kan endre hva denne knappen gjør, så jeg har likevel mer nytte av den enn MrCryptical.

En annen ting med telefonen som jeg ikke liker er at den har en USB-C-ladeport. Misforstå meg rett, jeg vet at USB-C teknisk sett er bedre enn den gamle versjonen, men når du skal leve med telefonen i det virkelige liv, så er det absolutt ikke en fordel. Jeg tar opp dette fordi det er listet som en "pro" i MrCrypticals review. Jeg bruker aldri USB for å overføre noe som helst fra eller til telefonen, det gjør jeg alltid trådløst. Ladeporten blir dermed kun brukt for å lade telefonen, og da er det skikkelig dritt å ha en ladeport som ikke er kompatibel med 99% av alle ladere jeg finner rundt forbi. Jeg har USB-C på min egen PC, så der er jeg safe. Når jeg er på farten så må jeg imidlertid sørge for at jeg har med meg en adapter-plugg i lomma, eller min egen USB-C-ledning. Hver. Eneste. Gang.

For å svare på det TS egentlig spør om: Jeg ville aldri ha kjøpt S8 hvis jeg hadde S7. Jeg har også brukt S7 en god del fordi samboeren eier en slik telefon.
Sist endret av Moff; 30. juli 2017 kl. 01:53.
Moff: også bra input dette!

Hva med kameraet? S8 har vel optisk zoom, noe som bør være helt konge kontra ingen optisk zoom på S7.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Moff: også bra input dette!

Hva med kameraet? S8 har vel optisk zoom, noe som bør være helt konge kontra ingen optisk zoom på S7.
Vis hele sitatet...

S8 har ikke optisk zoom, men OIS (optical image stabilization).
Det fungerer forsåvidt veldig bra.
https://www.youtube.com/watch?v=Pb5DUc4aUWI
Sist endret av MrCryptical; 30. juli 2017 kl. 23:16.
Gikk fra S6 edge til S8 idag. Etter en dags bruk kan jeg si at jeg absolutt liker den så langt.
Fingersensoren er MYE raskere enn på S6. De som klager på plasseringen forstår jeg meg absolutt ikke på. Har ikke bommet en eneste gang siden jeg fikk den. Rart at det skal vøre ett problem for å være ærlig.

Skjermen er fantastisk, ekstremt kraftig lys og utrolig god oppløsning. Ser også meget pen ut.

Ellers har den vært utrolig rask og responsiv. Har ingenting å klage på etter en dag vertfall, men unntak av bixby knappen. Skulle ønsker Samsung ga oss muligheten til å remappe, håper på det i framtiden. Uansett har jeg ikke trykket feil der heller. Merkelig at folk ikke klager treffe for å være erlig.

Om S7en er funksjonabel ser jeg ingen grunn for å oppgradere, med mindre du alltid vil ha det nyeste. Men om du velger å gjøre det så virker S8 som en utrolig god telefon.
Sitat av Moff Vis innlegg
Jeg bruker selv fingeravtrykk på S8, men jeg kjenner at jeg er irritert over plasseringen. Det er imidlertid slik det er med alle andre ting; du blir vant med det, og irritasjonen forsvinner den dagen du har glemt hvordan det pleide å være. Jeg oppgraderte fra S5 til S8, så for min del er det også en formildende faktor at fingeravtrykk-scanneren er en million ganger bedre på S8, i likhet med alle andre aspekter med telefonen.

Jeg er også overrasket over at de har satt på Brixby-knappen, og ikke minst at den er plassert så nære volumknappene at det er vanskelig å skille dem fra hverandre uten å se på telefonen. Jeg har installert en app som gjør at jeg kan endre hva denne knappen gjør, så jeg har likevel mer nytte av den enn MrCryptical.

En annen ting med telefonen som jeg ikke liker er at den har en USB-C-ladeport. Misforstå meg rett, jeg vet at USB-C teknisk sett er bedre enn den gamle versjonen, men når du skal leve med telefonen i det virkelige liv, så er det absolutt ikke en fordel. Jeg tar opp dette fordi det er listet som en "pro" i MrCrypticals review. Jeg bruker aldri USB for å overføre noe som helst fra eller til telefonen, det gjør jeg alltid trådløst. Ladeporten blir dermed kun brukt for å lade telefonen, og da er det skikkelig dritt å ha en ladeport som ikke er kompatibel med 99% av alle ladere jeg finner rundt forbi. Jeg har USB-C på min egen PC, så der er jeg safe. Når jeg er på farten så må jeg imidlertid sørge for at jeg har med meg en adapter-plugg i lomma, eller min egen USB-C-ledning. Hver. Eneste. Gang.

For å svare på det TS egentlig spør om: Jeg ville aldri ha kjøpt S8 hvis jeg hadde S7. Jeg har også brukt S7 en god del fordi samboeren eier en slik telefon.
Vis hele sitatet...
Du får kabel som er USB i ene enden og USB-C i andre siden. Fungerer fjell.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av iColdman Vis innlegg
De som klager på plasseringen forstår jeg meg absolutt ikke på. Har ikke bommet en eneste gang siden jeg fikk den.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om at man ikke klarer å treffe sensoren, det handler om at det er umulig å låse opp telefonen med fingeravtrykk hvis du for eksempel har montert den i en holder mens du sitter i bilen. På tidligere modeller var ikke dette et problem fordi sensoren var på framsiden av telefonen, men når den er plassert bak er det ikke like enkelt.

Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Du får kabel som er USB i ene enden og USB-C i andre siden. Fungerer fjell.
Vis hele sitatet...
Jeg har kabler og adapter-plugg til telefonen, men jeg er jo da fremdeles tvunget til å dra med meg dette ekstrautstyret rundt når jeg reiser, fordi sjansene er så utrolig små for at de jeg er på besøk hos har en USB-C-lader jeg kan låne.