Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 860
Hei, jeg har bygd en PC for min lillebror, denne gang med MSI NF615M-P33 V2 Hovedkort. Jeg har putta i 8gbram fra min egen pc(HyperX fury DDR3 1600mhz 8gb Black)

Pcen starter seg på, men får ikke opp noe bilde på skjermen, det står bare "no video input"

Jeg har også forsøkt å sette i mitt eget skjermkort som er GTX 960, vifta snur på den men nei, jeg får fortsatt ikke noe liv på skjermen.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Takker for svar..
Prøvd å boote fra det integrerte skjermkortet først?
Trådstarter
Sitat av rhijsgfjadjgba Vis innlegg
Prøvd å boote fra det integrerte skjermkortet først?
Vis hele sitatet...
Har også forsøkt fra integrerte skjermkortet, men samme tingen hender..
Er minnet skikkelig montert? Har du husket 8 pin strøm til hovedkortet?
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Er minnet skikkelig montert? Har du husket 8 pin strøm til hovedkortet?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke koblet 8pin strøm til hovedkortet da psu ikke har dette.. Men alle vifter går jo på, så ser ikke problemet?
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg har ikke koblet 8pin strøm til hovedkortet da psu ikke har dette.. Men alle vifter går jo på, så ser ikke problemet?
Vis hele sitatet...
Strømforsyningen har definitivt en 8 pin kabel, du blander den nok bare med 6+2 eller 8 pin til skjermkort (som er forskjellig). Den kan også være av typen 4+4, eventuelt bare 4 pinner hvis fu har svak strømforsyning.

8 pin kontakten leverer strøm til prosessoren, så den må du ha. Starter du maskinen uten vil den ha akkurat samme symptomer som du beskriver.
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Strømforsyningen har definitivt en 8 pin kabel, du blander den nok bare med 6+2 eller 8 pin til skjermkort (som er forskjellig). Den kan også være av typen 4+4, eventuelt bare 4 pinner hvis fu har svak strømforsyning.

8 pin kontakten leverer strøm til prosessoren, så den må du ha. Starter du maskinen uten vil den ha akkurat samme symptomer som du beskriver.
Vis hele sitatet...
Du hadde visstnok rett! Jeg fant en 4+4 pin som var "limt" til hverandre, jeg delte disse 2 opp, og koblet i, og nå har jeg fått liv i pcen! Tusen takk