Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1294
Heisann! Jeg opplever av og til under spilling av skjermen "flimmer", altså at den blir svart i 1 sekund, også kommer det tilbake igjen.

Dette er ikke noe som skjer ofte, men er irriterende hvis det skjer mens jeg spiller CS foreksempel da jeg kan tape ..

Noen som vet hva dette kan skyldes og hvordan jeg fikser dette?

Takker for svar
Er dette noe som alltid har skjedd med dette kortet? Eller kom det over tid?

Første jeg tenker er jo kabel, og kan være verdt å sjekke, men om det kun kommer ved GPU load så kan det være GPUen. Har du sjekket temperaturene under eller etter spilling når dette skjer? Selv måtte jeg nylig rense GPU kjøleren etter 1 år pga flimmer og BSoD under spilling. Og nå fungerer det bedre. Men dette er kanskje nytt? Kan uansett være lurt å sjekke om kortet har det litt varmt, evt åpne kabinettet under spilling å se om det hjelper?

Kan jo også være en driverfeil enkelt og greit, hvis dette oppstod plutselig, og kanskje etter en oppdatering? Har du søkt om andre opplever lignende med samme kort?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Husk at du kan sjekke i eventviewer dersom en evt driver eller lignende har krasjet.

Jeg lurer også på om dette alltid har vært slik, eller om det er på et nytt system, dersom det er sistnevnte kan det være feil på gpu eller evt psu som er defekt/for svak.
Trådstarter
jeg har hatt denne pcen i ca 6 uker (kjøpt den brukt, 3 måneder gammel) Vanskelig å si om dette alltid har skjedd da dette er noe som skjer sjeldent. Foreksempel så har det ikke skjedd idag, og jeg har gamet hele dagen :P
Sitat av cplpro Vis innlegg
jeg har hatt denne pcen i ca 6 uker (kjøpt den brukt, 3 måneder gammel) Vanskelig å si om dette alltid har skjedd da dette er noe som skjer sjeldent. Foreksempel så har det ikke skjedd idag, og jeg har gamet hele dagen :P
Vis hele sitatet...
Kan være en liten glitch en plass, f.eks. når GPU går fra lett til tung load så kan overgangen skape noe slikt. Ser flere har tidligere opplevd det med 960 og 980 men hakket verre enn hos deg og da har det vært driver problem.

Ellers har jeg kun opplevd lignende pga kabler. Gamle HDMI har en tendens til å bli ustabil i fargene, for så å flimre, men kan starte så beskjedent som du beskriver.

Men dette blir mye teori, om du vil finne ut av det anbefaler jeg deg å loggføre det du kan(driver, spill, temperaturer) for så å kontakte Nvidia eller MSI.

Har du ekstra HDMI/DVI/DP kabel så er det ikke dumt å bare teste, om ikke annet, for å avkrefte.
Trådstarter
Sitat av aphex Vis innlegg
Kan være en liten glitch en plass, f.eks. når GPU går fra lett til tung load så kan overgangen skape noe slikt. Ser flere har tidligere opplevd det med 960 og 980 men hakket verre enn hos deg og da har det vært driver problem.

Ellers har jeg kun opplevd lignende pga kabler. Gamle HDMI har en tendens til å bli ustabil i fargene, for så å flimre, men kan starte så beskjedent som du beskriver.

Men dette blir mye teori, om du vil finne ut av det anbefaler jeg deg å loggføre det du kan(driver, spill, temperaturer) for så å kontakte Nvidia eller MSI.

Har du ekstra HDMI/DVI/DP kabel så er det ikke dumt å bare teste, om ikke annet, for å avkrefte.
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe der, jeg bruker en gammel HDMI kabel, kanskje på tide å skifte ut denne :P takk for hjelp!