Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1671
Hørt det finnes en metode hvor man kan forandre en fil etter at den er levert og fristen er ute. Med andre ord kan man levere inn en uferdig oppgave innen fristen og deretter fikser oppgaven seinere selv når fristen er ute.

Noen som kan utdyper denne metoden?
Vet ikkeom det der funker, men et alternativ som jeg bruker er å levere en corrupt file aka .gif eller .png som jeg har gjort til .docx.
Lærere bryr seg ikke nok til å fikse sånt, så kjøper du deg 2-3 dager til å jobbe videre på.
eh, rediger? fjern første fila du leverte. og lever den nye.
er vel ikke noe triks til det der. men du risikerer at læreren ser at du leverte på nytt etter fristen. og at du kanskje får plagiat på den første fila du leverte.
Det beste er å bare gjøre den filen du leverer korrupt, men om du er for sent ute med å levere så legger du til en kommentar og sier at den første filen (som du ikke leverte) ikke kunne bli åpnet riktig siden du hadde laget den i et gratis program du fant på nettet.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
eh, rediger? fjern første fila du leverte. og lever den nye.
er vel ikke noe triks til det der. men du risikerer at læreren ser at du leverte på nytt etter fristen. og at du kanskje får plagiat på den første fila du leverte.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det kan være snakk om plagiering når det er ditt eget verk..
Trådstarter
12 0
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
eh, rediger? fjern første fila du leverte. og lever den nye.
er vel ikke noe triks til det der. men du risikerer at læreren ser at du leverte på nytt etter fristen. og at du kanskje får plagiat på den første fila du leverte.
Vis hele sitatet...
hvis jeg ikke ta feil så er det vel ikke mulig å redigere etter at fristen er ute
Og som du nevnte om det skulle gå ann, så vil jo læreren ser det.
Skriv inn masse uforståelige tegn i et dokument, lever det til fristen, og når læreren spør om du kan laste opp på nytt, så har du allerede skrevet ferdig.

Funket for meg.
Og lærere som har _litt_ peiling, _og_ gidder sjekke ser på datoen for når filen sist var redigert...

(Er selv lærer i IKT Servicefag.)
Sitat av k-ryeng Vis innlegg
Og lærere som har _litt_ peiling, _og_ gidder sjekke ser på datoen for når filen sist var redigert...

(Er selv lærer i IKT Servicefag.)
Vis hele sitatet...
Man må jo selvsagt lagre dokumentet på nytt andre gang, så da er den datoen uvesentlig.
Sitat av k-ryeng Vis innlegg
Og lærere som har _litt_ peiling, _og_ gidder sjekke ser på datoen for når filen sist var redigert...

(Er selv lærer i IKT Servicefag.)
Vis hele sitatet...
Endre klokke/dato på PC så er det problemet ute av verden.

(Er selv smart nok til å forstå dette.)
Stille klokken er naturligvis mulig, men du må samtidig fjerne all overflødig kode i word-filen, da endringslogger ligger lagret i filen. Man må passe på at klokken må være stilt tilbake når dokumentet ble opprettet, da opprettelsestidspunktet for _dokumentet_ også lagres (i tillegg til når filen ble opprettet)...

Og ja - med de rette elevene kan jeg være truende til å sjekke sånne ting...