Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1867
Vi sitter her og kjeder livet av oss. Har ikke time akkurat nå, og vi tenkte oss å spille litt Minecraft. Vi er to stk. som skal spille sammen, og vi har én nettverkskabel. Ingen rutere, og vi har heller ikke tilgang på en.

Vet dere hvordan jeg kan hoste en Minecraft-server for oss to? Har prøvd en god del nå, men han klarer ikke å koble seg til min server. Vi har prøvd både med IPv4-adressen, 127.0.0.1, localhost, og IP-adressen man kan finne på minip.no

Vi har også prøvd disse IP-adressene pluss :25565 bak, men til ingen nytte.

Er det noen her som vet hvordan jeg kan hoste en minecraft-server, uten en router? Vanligvis må man jo portforwarde port 25565, men det er såklart ikke mulig uten en ruter.

Håper virkelig dere kan hjelpe oss med dette!
Prøvd å sette opp et LAN?
bruke hamachi funker fjell på skolen min her er en guide på hvordan du bruker det http://www.youtube.com/watch?v=k9SwDo475S8
Test
Trådstarter
Takker for gode svar! Fant det heldigvis ut, men fikk dessverre ikke sagt ifra til dere, ettersom læreren kom :P

Måtte fjerne 25565 fra server-port i server.prop filen, og skrive inn IPv4-adressen i IP-feltet.

Tusen takk for hjelpen i alle fall!
og nå kommer det:

Følg heller med på hva læreren sier enn å spille minecraft

Denne kommentaren må dere ikke ta FOR høytidelig! Jeg driver nemlig og tar opp fag i år, og det hadde helt klart vært lettere hvis jeg ikke hadde runna Metal Gear Solid, og diverse andre PS1 emulator-spill på skolen
Sitat av Membranplan Vis innlegg
og nå kommer det:

Følg heller med på hva læreren sier enn å spille minecraft

Denne kommentaren må dere ikke ta FOR høytidelig! Jeg driver nemlig og tar opp fag i år, og det hadde helt klart vært lettere hvis jeg ikke hadde runna Metal Gear Solid, og diverse andre PS1 emulator-spill på skolen
Vis hele sitatet...
Hør på denne mannen(?)!!!!!
Sitter i samme båt, dere skjønner det ikke nå, men det er til deres eget beste å følge med i timen.

On topic: Ad-hoc nettverk? Prøvd det?
Test
Trådstarter
Slapp av, vi skal følge godt med i timene! Tenkte mest på friminuttene, og fritimene.
Hvordan virker Ad-hoc? Blir min PC som en slags ruter, som folk kan koble seg til? Går ikke dette via skolenettet da? I så fall blir det nok veldig tregt, er jeg redd.
Vi tenkte å bruke nettverkskabler, men har igjen et par spørsmål.

Har en ruter liggende hjemme her. Hvis jeg kobler den til PC-en min, vil vi da få spilt sammen, hvis de kobler sammen sine PC-er med ruteren? Er litt usikker på hvordan dette fungerer. Er ikke noe mer en dette jeg må gjøre?
Takker og bukker for svar!
Sitat av stigi Vis innlegg
Slapp av, vi skal følge godt med i timene! Tenkte mest på friminuttene, og fritimene.
Hvordan virker Ad-hoc? Blir min PC som en slags ruter, som folk kan koble seg til? Går ikke dette via skolenettet da? I så fall blir det nok veldig tregt, er jeg redd.
Vi tenkte å bruke nettverkskabler, men har igjen et par spørsmål.

Har en ruter liggende hjemme her. Hvis jeg kobler den til PC-en min, vil vi da få spilt sammen, hvis de kobler sammen sine PC-er med ruteren? Er litt usikker på hvordan dette fungerer. Er ikke noe mer en dette jeg må gjøre?
Takker og bukker for svar!
Vis hele sitatet...
Ved AD-hoc så publiserer PCen din ett lokalt nettverk som andre kan koble seg til. Da er det bare fordi som vil spille å skrive inn "local host" der man skriver server IPen på minecraft.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
og nå kommer det:

Følg heller med på hva læreren sier enn å spille minecraft

Denne kommentaren må dere ikke ta FOR høytidelig! Jeg driver nemlig og tar opp fag i år, og det hadde helt klart vært lettere hvis jeg ikke hadde runna Metal Gear Solid, og diverse andre PS1 emulator-spill på skolen
Sitat av antring Vis innlegg
Hør på denne mannen(?)!!!!!
Sitter i samme båt, dere skjønner det ikke nå, men det er til deres eget beste å følge med i timen.
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Sitat av stigi Vis innlegg
Vi sitter her og kjeder livet av oss. Har ikke time akkurat nå, og vi tenkte oss å spille litt Minecraft. Vi er to stk. som skal spille sammen, og vi har én nettverkskabel. Ingen rutere, og vi har heller ikke tilgang på en
Vis hele sitatet...
Det er svært så etiske folk har blitt på freak i det siste, selv om han sier det er en fritime
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det er svært så etiske folk har blitt på freak i det siste, selv om han sier det er en fritime
Vis hele sitatet...
Helt enig! Unødvendig å komme med moralprekener. Kan vi ikke bare forsøke å hjelpe på best mulig måte?