Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  273 41300
Hmm.. gjør en liten vending her og forteller om de gode gjerningene som ble gjort for meg..

Har i lang tid vært veldig glad i å hjelpe folk, spesiellt folk jeg ikke kjenner.(Fordi jeg vet at de jeg kjenner ikke fortjener en drit.) Jeg har alltid undret på hvorfor jeg aldri møter på samme typen folk, og har blitt mindre og mindre hjelpsom etter hvert.. Men nå for bare noen uker siden, fikk jeg pinadø meg møte flere såkalte "ekte" mennesker.

Tok meg en liten kjøretur til Amsterdam, fra vestlandet. Før jeg hadde klart å kommer meg til Oslo klarte jeg å punktere, uten å ha hjulkryss til å få av muttrene med. Rett etterpå kom et eldre ektepar som parkerte noen meter bortenfor meg. Jeg spør om de har et hjulkryss på lur. De leter nedi ved reservehjulet og finner noe som ikke passet mine muttere da jeg kjørte stor van. Etter hvert kommer det en turgåer forbi, han stopper opp og spør hva som skjer og ekteparet forklarer saken. Han var på besøk hos noen og kom egentlig fra Trondheim, så han ringer de han er på besøk hos og spør om de har verktøy jeg kan få lånt og så tar han turen og kommer kjørende tilbake med verktøy og etter mye stress får jeg byttet til resvervehjul. Sykt god gjerning i dette tilfelle, jeg hadde lite lyst å ringe til bilberging siden jeg ville ha mest mulig penger i Amsterdam.

Jeg har enda ikke fått vekslet fra NOK til Euro og har kun med meg kontanter. Planen var å stoppe på veien og veksle i en bank, noe jeg ikke så som nødvendig å gjøre før jeg trengte det siden det er banker over alt.

Kom meg helt ned til Øresundsbroen fra Sverige til Danmark med stor sikkerhet på at de tok i mot Norske sedler der og at jeg kunne få tilbake i annen valuta. Neida, de tok ikke i mot NOK og jeg måtte kjøre rundt og tilbake til Malmø. Det var blitt kveld og alle banker er stengt så jeg spør på en bensinstasjon om de vet hvor jeg kan få vekslet penger.. Måtte inn til byen igjen sier de, eller prøve å kjøpe noe på den lokale ICA'en. Men jeg spør en tilfeldig kar utenfor om han vet om en plas jeg kan veksle, nei han visste ikke men var villig til å hjelpe og gjøre en "privat valuta handel". Jeg hadde bare store sedler, så det endte opp med at han lånte meg 400 SEK som jeg skulle betale tilbake i øl fra Tyskland på vei hjem. Veldig god gjerning! Måtte ha overnattet i Malmø om ikke.

Jeg har klart å komme meg ned til Nederland uten å ha fått vekslet inn mine Norske kroner. ca 10 mil fra Amsterdam ser jeg at det er ekstremt lite diesel igjen og kjører av motorveien og inn i en liten by, selvsagt rett over stengetid til bankene. Ender opp med at jeg går helt tom for diesel i nærheten av et industriområde. Eneste muligheten var å bare slappe av å vente til bankene åpner. Etter mange kjedelig timer, godt ut på kvelden, kommer det en bil parkerende bak meg og prøver å få kontakt og spør om jeg har problemer. Jeg hopper nesten ut av bilen og forklarer saken til han, han kunne hjelpe meg med bensin men diesel var det dårlig med så han forklarer meg hvor banken er og tar turen. 10 min etterpå kommer han faen meg tilbake med 10 liter diesel i en flunkande ny dunk. Så prøver vi å få start på den, uten hell. Vi finner ut at det er mekanisk dieselpumpe på den og at systemet må luftes for at pumpen skal klare å trekke skikkelig mengder med diesel. Noe som var et helvete å finne ut hvordan, så han stod der sikkert i 2-3 timer før det ble for seint og han måtte gå, før han gikk fikk jeg en 20 pakning og telefon nummeret hans så jeg kunne ta kontakt med han om hvordan det gikk. Jeg var så utrolig takknemlig at jeg ikke visste hvordan jeg skulle takke han, han sa det var helt greit og at han kunne se tydelig hvor takknemlig jeg var for hjelpen. "Money isn't real man, it's just paper. Us people are real, we are here to help eachother"

Den største gode gjerningen av de 3, bruke penger og så mye tid på en helt ukjent turist i en gammel sliten van.
Sist endret av Naturgrønn; 27. juli 2011 kl. 13:49.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hmm.. gjør en liten vending her og forteller om de gode gjerningene som ble gjort for meg..

Har i lang tid vært veldig glad i å hjelpe folk, spesiellt folk jeg ikke kjenner.(Fordi jeg vet at de jeg kjenner ikke fortjener en drit.) Jeg har alltid undret på hvorfor jeg aldri møter på samme typen folk, og har blitt mindre og mindre hjelpsom etter hvert.. Men nå for bare noen uker siden, fikk jeg pinadø meg møte flere såkalte "ekte" mennesker."...""Money isn't real man, it's just paper. Us people are real, we are here to help eachother"

Den største gode gjerningen av de 3, bruke penger og så mye tid på en helt ukjent turist i en gammel sliten van.
Vis hele sitatet...
Bra post! Og takk for ny signatur!
overførte 500 spenn til røde kors: nødhjelp for litt siden. Ikke all verden men var da noe
Vet ikkje om det teller som en god gjerning, men gikk rundt på en lokal festival (Malakoff Rock Festival) sammen med 2 kompiser med Free Hugs plakater og delte ut gratis klemmer til alle
Dette var i samme helgen som de fryktelige terrorhandlingene i Oslo og på Utøya. Det var veldig mange som var kjempeglade for tiltaket vårt, og vi fikk veldig mye gode tilbakemeldinger og utrolig mange gode klemmer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har i det siste snakket og trøstet folk jeg kjenner som har mistet venner på Utøya og under bombeangrepet i oslo. Føler deg som en god gjerning, da folk faktisk er veldig takknemlige for en god prat. Har også hjulpet mormoren min med internett til datamaskinen, nettbank, e-post, men kanskje det viktigste, byttet ut internett Explorer med Chrome

Har også lånt ut lighter et par ganger, og blitt lånt lighter til et par ganger. Dersom de som fikk låne var like takknemlige som meg, så gjør det alt verdt det
Tilbudte en fyr som satt fast i trondheim sofaplass her i Verdal selv om jeg egentlig er på besøk.
Jeg er for god for mitt eget beste.
Fant et kredittkort liggende på veien, og dro hjem og søkte opp dama i telefonkatalogen. Ringte og spurte om hun hadde mista kortet sitt, og joda, det hadde hun. Så spurte hun om jeg kunne levere det fra meg på en bensinstasjon et stykke unna så hun kunne dit og hente det senere. Jeg sa at det var helt i orden og at jeg skulle gå med en gang. Responsen jeg fikk var "greit, ha det" og så la hun på. Hadde vært greit med et lite "takk" men. Får i grunn ikke den gode følelsen av å ha gjort en god gjerning når hun ikke er takknemlig i hele tatt.

Ellers er det et par gamle damer på postrunden min som har mistet ektefellene sine og som ikke har så mange mennesker rundt seg. Jeg bruker å stikke innom og snakke litt med dem og eventuelt hjelpe dem litt om det er noe de ikke får til selv. Merker hvor glade de blir av at noen bare tar seg tid til å slå av en prat (:
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
I ungdomstida brukte eg å halde ein del med personar som ikkje var dei mest populære, huskar eg fekk skryt med skulen.
Vis hele sitatet...

Gjorde det samme. "Hang" ikke sammen med de, men slår av en prat, lo litt og spurte litt om interreser ol.

På elevsamtalen(?) senere det året sa lærerinna mi at hun hadde lagt merke til at jeg er flink til å inkludere de som ikke hadde det så bra på skola og elevene har nevnt navnet mitt Når vi har gruppearbeid går jeg alltid sammen med de som som oftest sitter igjen alene, gir egentlig ikke meg så mye, men vet hvor mye det betyr for dem.
Banket en kis fordi han var en skikkelig taper. Jeg gjorde samfunnet en tjeneste.
Sitat av elpa Vis innlegg
Banket en kis fordi han var en skikkelig taper. Jeg gjorde samfunnet en tjeneste.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i ordet taper? lurer på om jeg skal bli forbanna eller glad.....
Fant en lommebok på bussen mens jeg og etpar kamerater var på vei til skateparken. Ringte 1881 og fikk nummeret, ringte han opp og sa han kunne hente lommeboka på skateparken. 10 min senere dukket han opp med skateboard under armen! Skata sammen i etpar timer før han ville gi meg 200kr i finnerlønn, noe som jeg fint takket nei til
Jeg fikk ihvertfall en god følelse etterpå
Hallo. Har selv gjort en del gode ting opp gjennom årene, men har også fått en del negative tilbakemeldinger...

satt å e'n stappfull by buss da en eldre dame kom in. Jeg reiste meg rimelig fort og sa at hun kunne få plassen min, men hun ble fly forbanna og sa at hun forsatt hadde føtter som fungerte.

Men flott å lese så mange gode gjerninger. Stå på folkens
da fungerer komenaren drittkjærring fint.... hater når man får negative komentarer når man vil hjelpe. Noen folk klarer vi oss fint uten i verden.
Traff på et par "unger" i tjueåra på tur hjem fra byen her på Hamar, hvor jenta var full og typen kanonrusa på et eller annet (han klarte ikke gjøre rede for seg, hadde ingen anelse om hvor han var). Fikk ringt purken så dem kunne ta seg av fyren og lånte bort senga mi til jenta som ikke hadde noe sted å sove siden hu var fra en annen by enn Hamar.
Er ei jente på den nye jobben jeg har som tydeligvis liker at jeg har begynt der. Prøver bare å være grei og hjelp ho, prater ikke så godt norsk og er vanskelig for ho å prate med de andre virker det som. Etter jeg begynte der nå virker det som ho preiker med de andre også. Er kult det, ho har familie så håper ho får mer jobb = mer penger så ho kan brødfø familien. Og kanskje jeg lærer meg et annet språk også!
Da jeg var på butikken i dag var det en mann som hadde ryggproblemer som lurte på om jeg kunne bøye meg ned og ta opp en pakke med hvetemel for han. Da jeg hadde reist meg opp igjen og puttet hvetemelet i handlevogna hans så jeg at han hadde en lang handleliste og tilbad meg å hjelpe han med resten av handelen. Så da brukte jeg en halvtime inne på butikken mens han fikk sitte på en benk utenfor å vente. Føltes godt å være til nytte ettersom jeg føler at jeg aldri får gjort noe.
Jeg var på Mallorca, nærmere sagt Cala D'Or. Jeg var på en pizzeria, fikk 1 kjærlighet. Ga den til en unge som satt litt lenger fra meg. Yey!


god og god gjerning, men jeg var snill da. <3
Kjøpte nylig en vårrull til en tigger, og har nettopp adoptert hund
I går ga jeg bort en pakke røyk til en stakkar som virka som han virkelig trengte det.
Var på en bensin stasjon her om dagen og kjøpte snus. Duden bak kassa var tydelig ny der og når jeg betalte ble kortet ikke godkjent. Men han sa takk skal du ha vil du ha kvittering. Jeg så ikke at det var blitt avist før jeg hadde kommet meg til hekken vekk og så kvitteringa. Men stakk tilbake litt senere og kom akkurat når de stengte og snakka med sjefen. Han virket nesten litt rørt over at jeg kom tilbake . Takket meg inderlig og ga meg 30 kroner avslag på boksen. Kanskje ikke den største gjerningen i verden men jeg vet om mange som bare ville tatt den gratis boksen ^^,
Sist endret av The Nameless; 7. august 2011 kl. 20:07.
Jeg kjørte bestekompisen min på jobb tidlig en lørdagsmorgen til nabo kommunen våres. På veien la jeg merke til at det satt en nokså redusert dame på et buss stopp på ca 45 år.

På vei tilbake satt hun der fortsatt og da fikk jeg plutselig en impuls om å spørre henne om å sitte på. Spurte henne, og jeg fant ut hun var en alkoholiker og skulle til byen for å drekke med sine alkoholiker venner..
MEN, hun var veldig hyggelig og satt virkelig pris på at jeg stoppa.

Følte meg skikkelig fornøyd med meg selv resten av den dagen
Skulle fra Flesland til et sted utti gokk utenfor Bergen. Når jeg kom til Bergen sin hovedbusstasjon hjalp jeg noen gamle damer med koffortene og baggene sine inn i bussen. Gjorde samme jobben når vi byttet buss og skulle videre på den sammen.
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Vet ikkje om det teller som en god gjerning, men gikk rundt på en lokal festival (Malakoff Rock Festival) sammen med 2 kompiser med Free Hugs plakater og delte ut gratis klemmer til alle
Dette var i samme helgen som de fryktelige terrorhandlingene i Oslo og på Utøya. Det var veldig mange som var kjempeglade for tiltaket vårt, og vi fikk veldig mye gode tilbakemeldinger og utrolig mange gode klemmer.
Vis hele sitatet...
highfive, mistenker at jeg fikk klem.
Jeg dro til bestemor som bodde en halvtime unna med tog 2 ganger i uka og sov hos ho i helgene i 2 år iogmed ho vår dårlig til beins.

Også kom deg dagen ho var dårlig og fikk kreft i livmoren, sov hos ho på sykehuset og passa på ho, holdt ho i hånda når vi snakka osv.

Så ble ho sendt hjem så bodde jeg hos ho i 2 mnd og pendla 1 time hver dag til skole, passa på ho, lagde mat og vaska huset, handla, snakka sammen og så på tv og holdt ho med selskap. Så ble ho akutt dårlig og fikk pustevansker så ringte jeg 113 og dem sendte bil, så ble jeg med ho på sykehuset og besøkte ho flere timer hver dag og så ble ho sendt på gamlehjem hvor jeg sov i en stol et par netter, så ble ho dårlig og falt i koma, da jeg fikk meldinga så bestemte jeg meg for å komme tilbake på dagen iogmed jeg trengte og sove hjemme en natt. Når jeg kom på morran lå ho forsatt i koma og begynte og få morfin. Da var hele familien der og alle hadde snakka med ho alene ( bevist det at folk i koma hører) så var det min tur til å snakke, jeg sa hvor glad jeg var i ho og masse jeg ikke husker. Så gikk jeg ned for å ta en røyk og når jeg kom opp så begynte ho og slutte og puste, gikk på siste rest. så tok jeg ho i handa og så sa pappa det at nå kan du slippe taket, nå er hele familien her og dan her. Da kjente jeg et rykk i handa og ho sovna inn. Da følte jeg at jeg hadde gjort en god gjerning over mange år da jeg var 15 og halvt år. Fikk mye skryt av folk rundt om jeg tok godt vare på bestemora mi.

Husker veldig godt dagen før jeg dro hjem for å sove så ga ho meg 2000 kroner også sa ho gå og kjøp deg en ny telefon :P

Etter det når vi rydda i leiligheten hennes fant jeg 1000 Sobril i skuffen hennes
Sist endret av dekait; 8. august 2011 kl. 12:08.
På jobb så opplever jeg ofte at kunder "ikke rekker å komme til tiden" altså, de somler og vil gjerne bli ekspedert en halvtime-time etter stengetid (jeg er fortsatt på kontoret og stenger/tar oppgjør). Dette skjer spesielt veldig ofte på fredager. Jeg jobber fra 08-17, og er særdeles lite interessert i å vente på folk, da jeg har et liv. Forrige fredag fikk jeg en masete gammel cougar som kunde. Hun er av typen "jeg har bodd i utlandet og er verdenskjent, dessuten er jeg vant til at ting skjer når jeg vil at de skal skje. Hvis ikke så dør mennesker rundt meg. Jeg blander også norsk med "american" fordi that's where I used to live.". Sånne kunder er morsomme fordi de forventer alltid at du er deres slave. De liker også å vise deg hvordan du skal gjøre jobben din, siden de har bodd i utlandet og vet hvordan ting fungerer.

Uansett: Hun kommer ca 1 time før stengetid og har tydeligvis et problem herifra til helvete som hun vil jeg skal fikse. Hun får ikke tak i sønnen sin som er ute med en kompis og bader, hun må få tak i han fordi han har førerkortet hennes (Hun skal leie bil av meg, og trodde ikke dette var nødvendig å ha med. STRIKE ONE!). Sønnen har ikke telefon og hun vet ikke hva kompisen heter. Siden det er jeg som har ødelagt dagen hennes, så ber hun meg få tak i sønnen og fortelle han at han må komme med førerkortet hennes ..... Hun vet hvor de er og bader. Men ikke noe mer. Ok, challenge accepted.

Jeg ringer litt rundt random cafeer og får tak i noen som kan finne denne sønnen, hun snakker på tlf med han og ber han komme. Så forteller hun meg at sønnen kommer ca kl 6 (STRIKE TWO!). Da sier jeg at "Øøøh, vi stenger 5. Det er fredag. Jeg har ting å gjøre." Men dette var selvsagt uakseptabelt fordi det er tross alt jeg som er vanskelig og har stelt i stand helvete for henne ved å kreve at hun har førerkort..når hun skal kjøre bil..

Tiden går og hun er i veien for andre kunder jeg behandler i mens, hun blander seg også ofte og forstyrrer de andre kundene. Irritasjonsnivået mitt stiger med rekordfart og jeg begynner å bli lei at hun kaller engelsk for american og at hun blander seg i andre kunders ting. Prøver forsiktig å hinte om dette, men det blir raskt avslått siden hun kan ting bedre enn meg. Selvsagt.

Jeg stenger sjappa og lar hun sitte litt. Sier til henne at jeg må gå snart fordi jeg har planer, og ikke er forpliktet til å bli her og vente på henne. Hun forteller meg at hun SKAL ha bil i dag, og hun kommer til å blokkere døren hvis jeg prøver å gå ut (STRIKE THREE, YOU'RE OUT!!). Da renner begeret mitt over, og jeg setter henne grundig på plass. Jeg sier selvsagt ikke stygge og usakelige ting til henne. Men hun blir kjempe lei seg og begynner å sippe. Hun unnskylder seg og ber meg værsåsnill og vente, og innrømmer at hun har vært en real hurpe. Jeg sier at det er greit og at jeg ikke trenger en unnskyldning, men bare litt forståelse og "takknemelighet", om du vil, for at jeg har brukt 1 time av min ulønnede fritid på å vente på henne og hennes sønn.

Når han endelig kommer hit, viser det seg at han ikke har førerkortet hennes. Og at alt var forgjeves. I stedet for å drepe henne, smiler jeg og sier lykke til med flyttinga. Gir henne også nr til flyttebyrået jeg selv brukte.
Dude... Det der kaller jeg tålmodighet ass. Cred for det.
Kjørte på mopeden ifra Sandnes til Ålgård, om noen skulle vite hvor dette er, rundt 12 tida på natta.
Når jeg passerte Statoil langs E39 på Ålgård oppdaget jeg 3 drittunger som hadde kastet en gutt på samme alder ned i bakken og stod å sparket på han og lo.

Dagen min hadde vært så jævlig fra før, så det bare klikka for meg så jeg kjørte inn og satt dem på plass alle sammen, MEN ikke mer enn nødvendig
Sitat av Vaultboy Vis innlegg
På jobb ....
Vis hele sitatet...
O store mester, teach me your ways! Slike folk kan virkelig ødelegge dagen min, fordi jeg har, så lyst til å gi dem så øra FYKER!

Blir jo sint bare av å tenke på sånne mennesker..
Sist endret av random42099; 8. august 2011 kl. 14:50.
Sitat av Vaultboy Vis innlegg
På jobb så opplever jeg ofte at kunder "ikke rekker å komme til tiden" altså, de somler og vil gjerne bli ekspedert en halvtime-time etter stengetid (jeg er fortsatt på kontoret og stenger/tar oppgjør). Dette skjer spesielt veldig ofte på fredager. Jeg jobber fra 08-17, og er særdeles lite interessert i å vente på folk, da jeg har et liv. Forrige fredag fikk jeg en masete gammel cougar som kunde. Hun er av typen "jeg har bodd i utlandet og er verdenskjent, dessuten er jeg vant til at ting skjer når jeg vil at de skal skje. Hvis ikke så dør mennesker rundt meg. Jeg blander også norsk med "american" fordi that's where I used to live.". Sånne kunder er morsomme fordi de forventer alltid at du er deres slave. De liker også å vise deg hvordan du skal gjøre jobben din, siden de har bodd i utlandet og vet hvordan ting fungerer.

Uansett: Hun kommer ca 1 time før stengetid og har tydeligvis et problem herifra til helvete som hun vil jeg skal fikse. Hun får ikke tak i sønnen sin som er ute med en kompis og bader, hun må få tak i han fordi han har førerkortet hennes (Hun skal leie bil av meg, og trodde ikke dette var nødvendig å ha med. STRIKE ONE!). Sønnen har ikke telefon og hun vet ikke hva kompisen heter. Siden det er jeg som har ødelagt dagen hennes, så ber hun meg få tak i sønnen og fortelle han at han må komme med førerkortet hennes ..... Hun vet hvor de er og bader. Men ikke noe mer. Ok, challenge accepted.

Jeg ringer litt rundt random cafeer og får tak i noen som kan finne denne sønnen, hun snakker på tlf med han og ber han komme. Så forteller hun meg at sønnen kommer ca kl 6 (STRIKE TWO!). Da sier jeg at "Øøøh, vi stenger 5. Det er fredag. Jeg har ting å gjøre." Men dette var selvsagt uakseptabelt fordi det er tross alt jeg som er vanskelig og har stelt i stand helvete for henne ved å kreve at hun har førerkort..når hun skal kjøre bil..

Tiden går og hun er i veien for andre kunder jeg behandler i mens, hun blander seg også ofte og forstyrrer de andre kundene. Irritasjonsnivået mitt stiger med rekordfart og jeg begynner å bli lei at hun kaller engelsk for american og at hun blander seg i andre kunders ting. Prøver forsiktig å hinte om dette, men det blir raskt avslått siden hun kan ting bedre enn meg. Selvsagt.

Jeg stenger sjappa og lar hun sitte litt. Sier til henne at jeg må gå snart fordi jeg har planer, og ikke er forpliktet til å bli her og vente på henne. Hun forteller meg at hun SKAL ha bil i dag, og hun kommer til å blokkere døren hvis jeg prøver å gå ut (STRIKE THREE, YOU'RE OUT!!). Da renner begeret mitt over, og jeg setter henne grundig på plass. Jeg sier selvsagt ikke stygge og usakelige ting til henne. Men hun blir kjempe lei seg og begynner å sippe. Hun unnskylder seg og ber meg værsåsnill og vente, og innrømmer at hun har vært en real hurpe. Jeg sier at det er greit og at jeg ikke trenger en unnskyldning, men bare litt forståelse og "takknemelighet", om du vil, for at jeg har brukt 1 time av min ulønnede fritid på å vente på henne og hennes sønn.

Når han endelig kommer hit, viser det seg at han ikke har førerkortet hennes. Og at alt var forgjeves. I stedet for å drepe henne, smiler jeg og sier lykke til med flyttinga. Gir henne også nr til flyttebyrået jeg selv brukte.
Vis hele sitatet...
Beta as fuck. Alt jeg har å si.
Introduserte noen venner av meg for pot :L
Det jeg ofte roer meg selv ned med er at slike mennesker må ha et forferdelig kjipt liv. Altså, de har ikke bedre ting å gjøre enn å rakke ned på andre mennesker. Så i stedet for å bli forbanna, pleier jeg heller å overbevise meg selv om at det faktisk er synd på dem, og at jeg er høydepunktet i dagen deres. Haha.
For dere gutter er det jo bare å smøre på med sjarm. Sånne høner ELSKER oppmerksomhet fra yngre gutter. Når de får øye på meg, som ikke trenger botox til å holde på plass trynet mitt og har naturlig pent* hår, så er det ofte mer hat ute og går.

*Med "pent" menes naturlig, ufarget, krøllete, langt og "u-flisete" hår.
Fant ett kreditt-kort på gata her om dagen, kunne gått på nettet og handla litt av hvert, men bestemte meg heller for og prøve og kontakte fyren som eide det, selv om jeg aldri fikk tak i fyren og kasta kortet følte jeg vertfall jeg gjorde en bra gjerning
Gode gjerninger? Hva er det?

It's a dog eat dog world out there.
Følte jeg gjorde noe godt ifjor vinter da bilkøen bevegde seg sakte i sentrum å snøen lava ned,i veikanten stod en eldre skjør dame med rullatoren sin å hadde store vansker med å komme seg inn på fortauet mens bilene svingte utenom henne å mange lå på hornet,jeg stoppa der jeg stod midt i veien,gikk ut å tok damen i armen å rullatoren i den andre armen å losa henne trygt på fortauet. Hun stod der i minst 4-5min å loka som jeg kunne skimte igjennom køen nedover etterhvert som jeg nærmet meg der hun stod,faens folk tenkte jeg som ikke kunne hjelpe henne der hun stod fortvila å prøvde så godt hun kunne.
Ellers så er jeg ikke sein om å putte noen småkroner i bøssene til div formål eller gatemusikanter som tydelig trenger.
Det gir en god følelse å kunne hjelpe der man kan når man kan,gi den neste et smil om ikke annet som kan bety mye for den det gjelder. Har alltid hatt den innebygde egenskapen om å beskytte de svake så føler det ofte faller naturlig å gi av seg selv i ulike situasjoner.
Jeg smiler til alle jeg ser når jeg er på butikken.
Jeg vet hvor sårt enkelte mennesker trenger og bli møtt med ett smil
Det gir meg så mye tilbake å se hvordan enkelte mennesker, som kansje ikke har det så bra,
lyse opp i møte med en hyggelig smilende person.
Dette begynte egentlig som ett tanke-ekspriment, som har blitt til en vane nå i alle sosiale settinger hvor jeg befinner meg.
Smil og verden smiler tilbake
Traff en kar i rullestol på butikken, han lurte på om jeg kunne ta ned noen varer han ikke rakk opp til, dette gjorde jeg selfølgelig :P Er ikke så mye men han satt utrolig pris på det
Arbeider på butikk, og jeg har lært at folk rent generelt er rasshøl og idioter.

Men har likevel:

Hentet kamerater fra fest, midt på natten, likevel om jeg egentlig lå og sov.
Gitt 100kr til Røde Kors
Jeg og en kamerat kjøpte burger til en uteligger (så hvertfall sånn ut) midt på natten.

Alt jeg kommer på akkurat nå!

Og siden jeg jobber på butikk så har jeg gjort mange småting.. gitt tilbake mange lommebøker, bilnøkler etc, men det er jo en del av jobben min..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har bomma bort en del røyk til random uteliggere som har spurt om de kan bomme

føler meg skikkelig snill da
Takker alltid pent og smiler til personen i kassa. De opplever nok en del sure gretne folk hver dag.
Jobbet som støttekontakt, dårlig betalt jobb. Så var ikke for pengene sin del.
Stoppet trafikk da en blind dame ramlet midt i gata som liten gutt.
Prøver å være tålmodig og rolig i situasjoner mange ville klikket i vinkel.
Gikk penger til folk jeg ser virkelig trenger det.
Smiler till alle jeg ser som regel, blitt en vane.
Hjelper generelt personer som jeg ser sliter med et eller annet når jeg går forbi eller lignende.
Har også snakket random personer som jeg ikke kjenner ut av slosskamper.

Sikkert mer, men er det jeg kommer på akkurat nå
Donerer regelmessig penger til Dyrebeskyttelsen Bergen, Hordaland.
I dag satt det en søt afrikaner og spilte trekkspill et par meter unna en rumensk tigger. Siden jeg hater rumenske tiggere og liker trekkspillspillende afrikanere ga jeg han 100kr, og jeg passet på at tiggeren så det. Tiggere er nubz.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
La igjen en sekk med to pakker sigaretter på et arrangement jeg var på, sikkert jævlig gøy for den som fant den
Jeg og en kompis satt på en benk i Brooklyn - New York.
Plutselig kommer det en shabby kar bort til oss å spør om vi vil kjøpe noe søppel. Vi takket nei til dette, men inviterte han til å sitte med oss. Det ble mye prating, og mannen fortalte oss utrolig mye interessante historier. Da vi skulle gå for å finne oss en matbit ba vi med oss mannen til å spise med oss. Vi fortsatte praten og betalte for maten hans. Da vi skulle gå spurte han forsiktig om han kunne bomme en siste sigarett, jeg ga han hele pakka. Han ble utrolig glad, det ga meg mye.

Jeg elsker tilfeldige gode gjerninger.
Sist endret av Needle; 20. februar 2012 kl. 13:50.
Sitat av F4celess Vis innlegg
rykke ut kl 2,30 om natta i 20 minus med startkabler til venn i nød?

tror jeg gjør en del små-godt, panter til lotteriet på rema1000 når jeg har sjansen f.eks...
Vis hele sitatet...
Er det en god gjerning eller er det en grådig handling motivert av ønsket om stor gevinst? Mulig det bare er meg men når jeg leverer pant på Rema så gjør jeg det i håp om å vinne BIG.

Sitat av Lizz Vis innlegg
Jeg smiler til alle jeg ser når jeg er på butikken.
Jeg vet hvor sårt enkelte mennesker trenger og bli møtt med ett smil
Det gir meg så mye tilbake å se hvordan enkelte mennesker, som kansje ikke har det så bra,
lyse opp i møte med en hyggelig smilende person.
Dette begynte egentlig som ett tanke-ekspriment, som har blitt til en vane nå i alle sosiale settinger hvor jeg befinner meg.
Smil og verden smiler tilbake
Vis hele sitatet...
Fin tanke men det er jo ikke sikkert alle liker det? Folk med dårlig selvbilde tror kanskje du ler av dem? En med angst tror kanskje du er en livsfarlig? Og hva om du smiler til en som er paranoid? Det kan neppe bli dekodet som en hyggelig gest hos paranoiden?

En annen ting er jo at om en støtt går rundt å smiler så kan det jo reflektere dårlig på deg som person. "Hva feiler det Hansen som alltid går rundt å gliser?" Har Hansen noe å glise for?
Når jeg handler noe i butikken og vekselen er under 2 kr så pleier jeg noen ganger å si " bare behold det, jeg er rik " også ler jeg for meg selv mens dem ser på meg synnsykt dumt.
Det er tilfeldige gode gjerninger som gjør livet mitt verdt å leve.. Alt fra å slippe fram noen jeg har vikeplikt for, hjelpe venninner med regninger de ikke får betalt, kjøre folk hjem fra blakkfylla .. the list goes on. Jeg føler jeg tjener mer på å gi av det jeg har, enn å bruke det selv..

Betalte nylig rundt 4700kr i regninger for ei venninne - noe som gjorde at hu slapp betalingsanmerkninger, samtidig som det holder meg unna McDonalds .. det er der pengene hadde blitt borte uansett.

Ved å hele tiden gjøre sånne snille ekstrating, vil jeg også få det ryktet på meg - selvfølgelig både på godt og vondt, noen prøver jo å utnytte meg også, men jeg prøver å sile ut de som ikke fortjener det. Gir jeg litt, får jeg noe tilbake. Ofte noe som er av mer verdi for meg enn det jeg har gitt.

Det er tilfeldige gode gjerninger som gjør livet mitt verdt å leve.. Alt fra å slippe fram noen jeg har vikeplikt for, hjelpe venninner med regninger de ikke får betalt, kjøre folk hjem fra blakkfylla .. the list goes on. Jeg føler jeg tjener mer på å gi av det jeg har, enn å bruke det selv..

Betalte nylig rundt 4700kr i regninger for ei venninne - noe som gjorde at hu slapp betalingsanmerkninger, samtidig som det holder meg unna McDonalds .. det er der pengene hadde blitt borte uansett.

Ved å hele tiden gjøre sånne snille ekstrating, vil jeg også få det ryktet på meg - selvfølgelig både på godt og vondt, noen prøver jo å utnytte meg også, men jeg prøver å sile ut de som ikke fortjener det. Gir jeg litt, får jeg noe tilbake. Ofte noe som er av mer verdi for meg enn det jeg har gitt.
Ser lommebøker er populært her, så kan like så godt fortsette trenden:

Fant en lommebok på bussen fra en 16 år ung søt pike. En rosa og litt barnslig lommebok kanskje. Det var 650 kroner oppi, busskort og visa elektro kort. Kjøpte øl for pengene, klipte busskortet og brukte ikke visa kortet på pokerstars. Tenk om noen andre hadde funnet den.........
Sist endret av Arigo; 23. februar 2012 kl. 07:08.
Vel, jeg kan vel nevne når jeg jobba på en bensinstasjon og jeg fikk beskjed om å ikke gjøre for "mye" for kunden ettersom hvis jeg skulle ødelegge noe og ville butikken få regninga. Allikevel, hjalp jeg til med dekk på bilen til eldre damer og fikk ofte noen kroner til meg selv for dette. Takket gledelig nei for det, selvom flere insisterte. Da la jeg heller pengene i kassa, i såfall. Føler at jeg gjør ting enklere for folk som ikke alltids klarer det selv.
Sitat av Arigo Vis innlegg
Ser lommebøker er populært her, så kan like så godt fortsette trenden:

Fant en lommebok på bussen fra en 16 år ung søt pike. En rosa og litt barnslig lommebok kanskje. Det var 650 kroner oppi, busskort og visa elektro kort. Kjøpte øl for pengene, klipte busskortet og brukte ikke visa kortet på pokerstars. Tenk om noen andre hadde funnet den.........
Vis hele sitatet...
Godt noen har det i seg, selv fant jeg en lommebok med 32.000 kroner for et par år siden. Jeg var i pengeknipe - alvorlig pengeknipe og trengte virkelig snabba cash - sjekket likningen til fyren som eide pungen og han hadde over 2 mill i inntekt og fet formue. Da mistet jeg alle hemninger og tok penga. Skulle egentlig sende inn resten til politiet men fant en lapp med forskjellige koder på i lommeboka.

Gikk i i minibank og tok ut 3 x 9.900 kroner iført tre vinterjakker over hverandre og caps, hette og skjerf som gjemte hele ansiktet.

Fikk betalt det som hastet og hadde det utrolig fett i mange uker etterpå. Fikk aldri dårlig samvittighet eller anger. En kompis peset meg litt for at jeg også tømte korta til han fyren men da tenkte jeg over saken og kom frem til at han legen hadde nok råd til å tape de penga og jeg trengte dem virkelig. Gud hjelper den som hjelper seg selv er det noe som heter, og da jeg fant den pengeboken var det nesten som hele universet konspirerte for å hjelpe meg - jeg har aldri før funnet så mye som en 10 kroning. Så fant jeg lommebok fylt med cash og koder til alle korta. Det var nok meningen at jeg skulle ta de penga - karma eller noe slikt.
Sist endret av random67489; 23. februar 2012 kl. 12:28.