Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1367
Vil en kar med høy forbrenning/metabolisme merke mindre av 50mg Oxynorm kontra en kar med vesentlig lavere forbrenning?

Med tanke på effekt/varighet, altså.
Sist endret av random106980; 29. januar 2020 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er vanskelig å si.
Hvordan rus oppleves er relativt.

Tror ikke forbrenning har en vesentlig effekt på rusen.
Høyde, vekt og toleranse er de tingene legen går ut fra.
Gjest
Trådstarter
Mener å overhørt en lege si til en kollega at en pasient måtte ha høyere dose av et eller annet grunnet høy metabolisme, derav spørsmålet
Sitat av sadf Vis innlegg
Mener å overhørt en lege si til en kollega at en pasient måtte ha høyere dose av et eller annet grunnet høy metabolisme, derav spørsmålet
Vis hele sitatet...
Var det da snakk om piller man kan ruse seg på?

Jeg vet strengt talt ikke, men tror som sagt ikke det vil utgjøre merkbar forskjell. Kanskje i varighet, men igjen ikke vesentlig.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Var det da snakk om piller man kan ruse seg på?

Jeg vet strengt talt ikke, men tror som sagt ikke det vil utgjøre merkbar forskjell. Kanskje i varighet, men igjen ikke vesentlig.
Vis hele sitatet...
Det er jeg usikker på!
Umulig å si.

Hvordan effekten av et gitt stoff er, er individuelt og avhengig av mye mer enn bare stoffskiftet ditt.
Generelt vil større folk med høyere muskelprosent også behøve høyere dose.

Noen legemidler brytes ned raskt og andre brytes ned langsomt.
Dette er i stor grad avhengig av enzymer du har i levra. Og hvilke typer enzymer du har og hvor mye eller lite du lager av dem, er genetisk betinget.

Så det kan godt tenkes at forbrenningen legen snakket om var levras egen metabolisme, og ikke kalorier-inn-kalorier-ut-metabolismen vi vanligvis tenker på når vi skal svette og bygge muskler.

Hvis det ikke var levra det var snakk om, er det relevant om det er snakk om «høyt stoffskifte» eller det som på folkemunne kalles «høy forbrenning».

Førstnevnte er en sykdom der skjoldkjertel går på høygir og gir en del ubehagelige og potensielt farlige symptomer.
Sistnevnte er energien som kroppen omsetter innenfor et gitt tidsrom. Aktivitetsnivå, muskelmasse og vekt vil være med på å øke omsetningen, mens det motsatte vil senke det.

Det er likevel ikke gitt at levra, omsetter piller noe raskere bare fordi du jogger deg en tur.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Umulig å si.

Hvordan effekten av et gitt stoff er, er individuelt og avhengig av mye mer enn bare stoffskiftet ditt.
Generelt vil større folk med høyere muskelprosent også behøve høyere dose.

Noen legemidler brytes ned raskt og andre brytes ned langsomt.
Dette er i stor grad avhengig av enzymer du har i levra. Og hvilke typer enzymer du har og hvor mye eller lite du lager av dem, er genetisk betinget.

Så det kan godt tenkes at forbrenningen legen snakket om var levras egen metabolisme, og ikke kalorier-inn-kalorier-ut-metabolismen vi vanligvis tenker på når vi skal svette og bygge muskler.

Hvis det ikke var levra det var snakk om, er det relevant om det er snakk om «høyt stoffskifte» eller det som på folkemunne kalles «høy forbrenning».

Førstnevnte er en sykdom der skjoldkjertel går på høygir og gir en del ubehagelige og potensielt farlige symptomer.
Sistnevnte er energien som kroppen omsetter innenfor et gitt tidsrom. Aktivitetsnivå, muskelmasse og vekt vil være med på å øke omsetningen, mens det motsatte vil senke det.

Det er likevel ikke gitt at levra, omsetter piller noe raskere bare fordi du jogger deg en tur.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker steroider, Clenbuterol og T3 for og øke fettforbrenningen sammen med testosteron og boldenone.
Clenbuterol øker metabolismen, og T3 produserer hormonet triiodothyronine og thyroxine (T4). Disse hormonene øker også metabolismen.

Skulle kose meg med 50mg Oxynorm isted, og jeg må ærlig si at jeg nesten ikke merket noe spesielt kontra 50mg uten clen og T3. Hadde en bitteliten high som varte vel et kvarters tid.

Er 4 uker siden sist jeg spiste oxy, hadde da masse eufori i vel en 3-4 timer.
Startet med clen og T3 på mandag. Derfor lurer jeg på om dette har en sammenheng.

Sitat av sadf Vis innlegg
Jeg bruker steroider, Clenbuterol og T3 for og øke fettforbrenningen sammen med testosteron og boldenone.
Clenbuterol øker metabolismen, og T3 produserer hormonet triiodothyronine og thyroxine (T4). Disse hormonene øker også metabolismen.

Skulle kose meg med 50mg Oxynorm isted, og jeg må ærlig si at jeg nesten ikke merket noe spesielt kontra 50mg uten clen og T3. Hadde en bitteliten high som varte vel et kvarters tid.

Er 4 uker siden sist jeg spiste oxy, hadde da masse eufori i vel en 3-4 timer.
Startet med clen og T3 på mandag. Derfor lurer jeg på om dette har en sammenheng.
Vis hele sitatet...
Edit: det var 50mg i dass for min del!
Sist endret av random106980; 29. januar 2020 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sadf Vis innlegg
Jeg bruker steroider, Clenbuterol og T3 for og øke fettforbrenningen sammen med testosteron og boldenone.
Clenbuterol øker metabolismen, og T3 produserer hormonet triiodothyronine og thyroxine (T4). Disse hormonene øker også metabolismen.

Skulle kose meg med 50mg Oxynorm isted, og jeg må ærlig si at jeg nesten ikke merket noe spesielt kontra 50mg uten clen og T3. Hadde en bitteliten high som varte vel et kvarters tid.

Er 4 uker siden sist jeg spiste oxy, hadde da masse eufori i vel en 3-4 timer.
Startet med clen og T3 på mandag. Derfor lurer jeg på om dette har en sammenheng.
Vis hele sitatet...
Igjen, hva mener du med «metabolisme»? Eller «stoffskifte», eller «forbrenning»?

Som sagt, omsetningen av legemidler er såpass individuelt og avhengig av omstendigheter, at det er umulig å generalisere basert på så vage utsagn.
Spesielt når du ikke vet hvilke legemiddel det er snakk om eller hva legen mente med «høy forbrenning» i denne sammenhengen.

Testosteron modulerer opioid-metabolismen.
Det er kjønnsforskjeller hos både dyr og mennesker når det kommer til hvor effektive opioider er. Hovedsakelig på grunn av hvordan østrogen og testosteron modulerer og endrer uttrykk og aktivering av opioid-reseptorene (kilde, kilde).

Generelt øker anabole steroider sensitiviteten ovenfor opioider. De kan også forstyrre hjernens belønningssenter slik at euforien assosiert med opiater vil endres. Bruk av anabole steroider over lengre tid er assosiert med økt bruk av en rekke rusmidler (kilde).

Tyroideahormoner endrer og øker mengden opiatreseptorer, men forkorter tiden stoffet er effektivt … i det minste hos mus (kilde).
Dette gjør at opplevelsen av et opiat vil endres. Generelt vil varigheten gå ned.

Og det er omvendt; T3 er den aktive formen av T4. I tillegg er T3 bare et annet navn på trijodtyronin, ikke noe som produserer det hormonet.

Klenbuterol stimulerer β2 adrenerge reseptorer (ADRB2). ADRB2 er fight-or-flight-knappen i kroppen. Når dette systemet er aktivert, er nervesystemet i høyspenn.
Altså, noe mindre mottagelig for effekten av «downers».

I tillegg har en funnet ut at aktivering av opioidreseptor og ADRB2 på samme tid endrer signaloverføringen inn til cellene (kilde).
Hvilke utslag dette gir i opplevelsen av rusen, kan jeg ikke si noe om.
Når det kommer til alkohol merker jeg, som slank kar med høy forbrenning, at jeg blir både fortere full og fortere edru igjen enn resten av vennegjengen. Har ikke merket det på andre former for rus, ikke at jeg har prøvd så mange