Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1546
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten at jeg selv har peiling har jeg hørt fra andre brukere at kroppen kun kan ta opp 0,6 mg før man må vente en times tid. Altså at kroppen ikke tar opp mer en 0,6 mg, tar man 0,8 + er det bortkastet. Stemmer dette?
Har også hørt at man ikke burde snuse eller røke 40 min før inntak av temgesic og subuex.

Subutex inneholder buprenorfin og temgesic inneholder buprenorfinhydroklorid som visstnok skal virke mer over kortere tid enn subutex. Blir helt forvirra av å høre på tidligere brukere va personale som ikke vet noe som helst. Temgesic taes jo mot smerter hver 4.-5. Time, så da er det kanskje best å ta mine daglige 10 stk temgesic spredt utover dagen? Tenker også på at det er så mye lavere doser enn subutex... skulle ikke hørt på noe eller noen, men skulle jo gjerne hatt noen tips. Noen her med virkelig peiling? Uansett, Åssen gjør DERE det?

Takknemlig for svar!!
Den greia med å ikke snuse/røyke er jeg med på - fordi det han oppslag om det før oppe på lar "røyking gir svært redusert opptakl av buprenorfin - vent 30 min".

Men når det gjelder dosene og hva som er taket på det, altså hva som maks tas opp i kroppen - så er 4mg noe jeg har lest flere ganger på forumet her, og hørt på gata også. Og buprenorfin er jo bup uansett om det er Temgesic eller Sub - tenker jeg =)

Send meg en pm om det er fler spm
Anonym bruker
"Ydmyket Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis 4mg er taket gir det ingen mening at folk tar doser på 16mg (har hørt om folk opp i 32mg fra lege) daglig.
Jeg vet dog at det er et tak, men vet ikke hvorfor folk skulle være på så høye doser da.
Temgesic skal taes så mye oftere fordi det er 0,2 eller 0,4mg kontra 2-4-8mg Subutex.

Virkestoffet er likt. Temgesic og Subutex kan brukes om hverandre.

https://www.drugwise.org.uk/subutex-suboxone-temgesic/
Sist endret av krystallkongen; 29. januar 2020 kl. 23:12.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått på subotex i 6år jeg merket i starten når jeg måtte innta medisin på apoteket 2×8mg+2×2mg 20mg i døgnet. Da ble jeg stein utover dagen. På nattes tid begynnte jeg å kjenne på at jeg trengte ny dose.

Når jeg nå tar medisin med hjem å tar når det passer meg så er jeg mer dekket utover hele døgnet. Da tar jeg 8mg på morgen og en på kvelden. Så 4mg før natten.
Jeg blir altid mest stein på morgenen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis 4mg er taket gir det ingen mening at folk tar doser på 16mg (har hørt om folk opp i 32mg fra lege) daglig.
Jeg vet dog at det er et tak, men vet ikke hvorfor folk skulle være på så høye doser da.
Vis hele sitatet...
Fordi halveringstiden er kort.
Den er på 2-5t.
Høyere dose gir lengre virkning.
Sist endret av SkammeligNykter; 4. februar 2020 kl. 20:04.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hvordan fordele 2 mg temgesic utover døgnet for best mulig effekt?

Nå tar jeg 1 mg morgen og 1 mg kveld