Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6479
Hei. Tv'n min røyk igår, så jeg er på jakt etter en ny tv. Men etter å ha sett litt på elkjop.no er det jo en jungel! har en JVC 32" nå, kan nesten ikke ha større. har optisk kabel fra Canal Digital med dekoder.

Hva slags merke er bra idag, noen som har anbefalinger på hva jeg skal se etter? Har hørt Philips ikke er så bra lenger. Er 25 år siden sist jeg kjøpte tv. Skal på butikken senere i uka og titte, men vil helst ikke være "dådyr i fjernlys". :-)
LG
Samsung
Sony
Mange andre bra merker også!

4k er obligatorisk.

Anbefaler refresh rate på 144Hz selv om 60-75 burde holde i massevis. Da flyter bildet mye bedre synes jeg.

Invester også i en TV med god og kraftig fargemetning uten at det blir for overdrevet.

Bra sortnivå er kjempebonus og nesten et must

Sjekk Prisguiden!
https://prisguiden.no/kategorier/tv?s=offer_best
Lenken er allerede filtrert etter hvilke tilbud som er best.

Slår meg at det er råt mange billige og gode TVer i forhold til hva det var da jeg gikk i 1. og 2. VGS som begynner å bli nesten et tiår siden. Men så er et tiår ganske mye på teknologifronten!

GL, mand
Sist endret av krystallkongen; 27. januar 2020 kl. 23:50.
Kravet bør være en 4K tv med 144hz som nevnt over. Du kommer ikke til å angre, det er utrolig mye bedre bildeflyt.
Gjærne med wifi kobling Og programvare som tillater netflix, hbo youtube mm.

Samsung sony lg tilbyr slike. Og de har ofte salg i butikkene, jeg fikk en tv pris 18k ned til 14000 bare ved å prute.
Nå blir det vel uansett ganske begrenset med kun 32 tommer som utgangspunkt.
Ikke gå til selgerne og spør om en god TV, de prøver som regel alltid å skvise det meste ut av deg for provisjon og tenker ikke nødvendigvis på ditt beste. Irriterende hvordan de maser på at du må si navnet deres i kassen de siste gangene jeg har handlet på elkjøp, ender med at jeg ikke sier noe, såfremt jeg ikke har fått virkelig hjelp.

Gjør din egen research(se etter nevnte specs, 144hz + 4k og finn bildet du liker til en pris du er komfortabel med) og spar på kvitteringen, slik at du kan bytte den (elkjøp har vel 60-90 dager) hvis den ikke faller i smak.
Sist endret av Roaccu; 28. januar 2020 kl. 03:18.
Philips har faktisk blitt veldig brukbart de siste årene, sjekk tester fra tek.no

Gjør uansett god research før du kjøper da mange selgere vil prakke på deg en så dyr tv som mulig, fikk selv høre på lørdag når jeg var innom Power at man MÅ ha en tv til minimum 6000 fordi alt under er ubrukelig, det stemmer ikke. Selvfølgelig har pris en del å si på kvaliteten, men du får helt brukbare TVer til under den prisen også.

Selv kjøpte jeg en 55" 4K uhd tv fra LG til rundt 4 lapper i fjor og er storfornøyd med den.