Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 9550
Hei, har kjøpt 30 tabletter zopiklon 7.5mg i Spania. Zopiklon er virkestoffet i imovane, sovetablettene. Kan jeg ta disse med i bagasjen jeg sender til Norge, eller er det ulovlig?
Det er brudd på legemiddelloven med mindre du har med gyldig resept fra Spania.
Uvaksinert 👍
Hvis de er reseptfrie i Spania så kan du vel ta de med.
Bare med resept fra spansk lege.
Sist endret av eyecandy654; 24. juli 2017 kl. 20:23.
Jeg har ikke resept i Norge, og jeg har ikke resept i såania. Da går det altså ikke?
Du kan alltids legge dem i toalettmappen og ta sjansen, men du risikerer bot. Er nok enklere (les: potensielt billigere) å bare ordne det fra fastlegen din i Norge.
Anonym bruker
"Definert Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En gang jeg skulle fly fjernet jeg "SL" merket fra Sobrilen og la dem løst oppi en eske med Atarax som ser omtrent helt like ut. Kanskje du kan legge pillene oppi en eske med tabletter som ligner?
Jeg tok med zopliclone frem og tilbake mellom Spania og Norge, men jeg har resept og papirer fra lege på alle slike ting. Det er bare å be om dette fra legen eller apoteket når du snakker med dem.
Dette er vel helt OK? Eller er det maks lov med 1 ukes forbruk?
Sitat av zelder Vis innlegg
Dette er vel helt OK? Eller er det maks lov med 1 ukes forbruk?
Vis hele sitatet...
Ikke OK i det hele tatt.
Du skal ha visse papirer / resepter med deg når du tar med sånt inn i landet. Maks forbruk har ingen innvirkning på om du får lov til å ta med dette uten resept eller ikke.
EDIT: Du kan risikere å bli anmeldt og hele pakka også.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 25. juli 2017 kl. 08:04.
Uvaksinert 👍
Sitat av zelder Vis innlegg
Dette er vel helt OK? Eller er det maks lov med 1 ukes forbruk?
Vis hele sitatet...
Det er helt lovlig HVIS det selges i ett EØS land UTEN resept og IKKE er narkotika/dop. Men så lenge man trenger resept for å få ut medisinen i det EØS landet man kjøpte den så er det ikke lov å ta med seg uten at man har med resepten.
Det er altså lov med 1 års forbruk så lenge det ikke er reseptbelagt i det landet man kjøper det så lenge det er i EØS og at det ikke går som narkotika/dop OG at man frakter det med seg over grensen selv.
Ok, men er det mulig å kjøpe resept av apotekaren i Spania? Spania er et rimelg slackt land, så vil jo ikke tro at det er umulig. Eventuelt så har jeg vurdert å bare kjøpe et kostilskudd, feks mutivitamin og bare kaste innholdet og legge zopiklonen oppi den, trir dere det hadde gått?
Sitat av Johnhansson789 Vis innlegg
Ok, men er det mulig å kjøpe resept av apotekaren i Spania? Spania er et rimelg slackt land, så vil jo ikke tro at det er umulig. Eventuelt så har jeg vurdert å bare kjøpe et kostilskudd, feks mutivitamin og bare kaste innholdet og legge zopiklonen oppi den, trir dere det hadde gått?
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger du ikke. Du har lov å ta med ihvertfall 30 tabletter. Om du skjuler det blir det bare verre. Hvis du blir stoppet så forteller du med en gang at du har det. Hvis de spør, så sier du at du trenger det. Det verste de kan gjøre er å ta det fra deg. Immovane er jo ikke heroin.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Nei, det trenger du ikke. Du har lov å ta med ihvertfall 30 tabletter. Om du skjuler det blir det bare verre. Hvis du blir stoppet så forteller du med en gang at du har det. Hvis de spør, så sier du at du trenger det. Det verste de kan gjøre er å ta det fra deg. Immovane er jo ikke heroin.
Vis hele sitatet...
Du kommer nå med et svar som kan risikere å sette trådstarter i fengsel. Vennligst hold deg utenfor.
Uvaksinert 👍
Sitat av zelder Vis innlegg
Dette er vel helt OK? Eller er det maks lov med 1 ukes forbruk?
Vis hele sitatet...
Er vel faktisk lov med 1 uke uten noen papirer ja.

https://helsenorge.no/legemidler/med...etur-til-Norge

https://legemiddelverket.no/nyheter/...-1-januar-2016
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kommer nå med et svar som kan risikere å sette trådstarter i fengsel. Vennligst hold deg utenfor.
Vis hele sitatet...
Ref. relativt tilsvarende sak fra 2016 der mann innførte 120 Imovane via post. Han fikk 7000 kr i bot og 15 dagers betinget fengsel.

Vil dermed tro det er liten sjangse for faktisk å havne i fengsel av innførsel av 30 tabletter... med mindre du har noen konkrete dommer å henvise til?
Får man kjøpt imovane uten resept i Spania? Jeg har hørt om tramadol, Voltaren,. Noe annet? Oxy? Noen som har erfaring?
Slik jeg forstår det kan man ha med Imovane for en ukes forbruk hvis man har fått det av lege i Spania. Må stå navnet ditt på resepten og hvor mange man skal ta. Dette skal også gjelde for f.eks tramadol og oxy.

Har man ikke resept, og har man over en ukes forbruk uten skriv fra norsk lege blir man anmeldt. Man får ikke forenklet forelegg.

Nicnakk: du har hørt at man kan få tak i oxy i Spania, eller oxy generelt? Hvis du ikke har hørt om det er Oxy nært beslektet med heroin. Har du ikke sterke smerter eller er keen på å bli avhengig av heroin/opiater er det greiest å holde seg unna. Dette er en av verdens mest mest avhengighetsskapende stoffer.
Sist endret av zelder; 26. juli 2017 kl. 18:26.