Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2817
Hei
Har lenge hatt lyst til å prøve å haike nordover, men aldri blitt noe av. Lyst til å prøve meg i sommer.

Men jeg er ikke så kjent nordover. Vært på Røros et par ganger, men det er vel det lengste jeg har vært nord.

Så jeg lurer litt på om jeg vil få problemer med lite folk og trafikk når jeg kommer meg nordover? Er det noen fare for å bli stuck et sted på grunn av at det er langt mellom byer og folk? Det er mulig jeg er helt på bærtur og at dette ikke er noe problem, men har som sagt ingen kjennskap til hvordan det er nordover.

Målet er egentlig bare å komme så langt nord som mulig.
Tror du at alt nord for Trondheim er vidder og ødemark?



Du vil fint klare å haike deg langt nord før du kan møte på utfordringene du bekymrer deg over, du må helt til Troms fylke før det begynner å bli magert med folk. Er jo selvfølgelig noen vidstrakte veier - men de som ferdes her er igjen ofte folk som har disse veiene som rene transport-etapper som du sikkert vil kunne haike med. Kle deg alminnelig fint og ha et 25% smil når du står og haiker så vil det gå bare bra.