Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2904
Hei

Jeg lastet ned nye drivere ved hjelp av et software.
Så måtte jeg reboote pcen og etter det fikk jeg aldri signal på monitoren.
Har prøvd det meste som å ta ut ram og batteri fra hovedkort. Prøvd både hdmi og d-sub / DVI.
Har resettet biosen til default.
Og har tatt ut strøm kabelen og hold inne power knappen i 30-60 min.
Da kommer jeg inn på biosen, men når jeg prøver å boote derfra kommer det opp "installing...." går så fort at jeg ikke rekker å lese det. Så skrur den seg av å på så blir det bare mørk skjerm.

30-60 sekunder*
Sist endret av bk2302; 18. juli 2017 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nye drivere til hva?
Trådstarter
6 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Nye drivere til hva?
Vis hele sitatet...
Til Intel prossesor og lyd osv, fikk ikke alt med meg. Tenkte det var lurt siden det sto up to date. Burde lest litt, men tenkte det er bare positivt å oppdatere og laste ned drivere du mangler
Limited edition
Moff's Avatar
Du skriver ikke noe om hva slags type enhet dette dreier seg om, så jeg antar at det er en PC. To ting jeg ville sjekket aller først:

Har du kontroller kildevalg på monitoren? Monitorer som har flere typer inputs pleier automatisk å velge den kilden det er videosignal på, men det er ikke alltid at det fungerer som det skal. Finn knappen på selve monitoren (en fysisk knapp) som åpner monitorens meny, og let deretter frem kildelisten (source). Bla deg gjennom alle sammen manuelt mens PC-en er påslått for å se om en av dem viser korrekt bilde.

Hvis det ovenfor ikke fungerer, prøv å koble monitoren direkte til PC-ens hovedkort. Dette forutsetter at hovedkortet har videoutgang. På de fleste normale PC-er, så vil du kunne se forskjellen på hva som er hovedkort og hva som er skjermkort basert på hvilken retning kontakten er orientert. Hovedkortet pleier å ha sine kontakter loddrett (opp-ned), mens skjermkortet har sine kontakter vannrett (høyre-venstre). Eldre og billige hovedkort har som regel VGA (analog utgang, ligner på en liten DVI-kontakt) eller DVI-utgang, mens dyrere hovedkort kan ha HDMI og DisplayPort.

Ninjaedit for posten rett ovenfor:

Sitat av bk2302 Vis innlegg
Tenkte det var lurt siden det sto up to date.
Vis hele sitatet...
"Up to date" betyr at du allerede har siste versjon. Er du sikker på at du ikke trykket "avinstaller" eller noe sånt?
Sist endret av Moff; 18. juli 2017 kl. 00:35.
Trådstarter
6 0
Sitat av Moff Vis innlegg
Du skriver ikke noe om hva slags type enhet dette dreier seg om, så jeg antar at det er en PC. To ting jeg ville sjekket aller først:

Har du kontroller kildevalg på monitoren? Monitorer som har flere typer inputs pleier automatisk å velge den kilden det er videosignal på, men det er ikke alltid at det fungerer som det skal. Finn knappen på selve monitoren (en fysisk knapp) som åpner monitorens meny, og let deretter frem kildelisten (source). Bla deg gjennom alle sammen manuelt mens PC-en er påslått for å se om en av dem viser korrekt bilde.

Hvis det ovenfor ikke fungerer, prøv å koble monitoren direkte til PC-ens hovedkort. Dette forutsetter at hovedkortet har videoutgang. På de fleste normale PC-er, så vil du kunne se forskjellen på hva som er hovedkort og hva som er skjermkort basert på hvilken retning kontakten er orientert. Hovedkortet pleier å ha sine kontakter loddrett (opp-ned), mens skjermkortet har sine kontakter vannrett (høyre-venstre). Eldre og billige hovedkort har som regel VGA (analog utgang, ligner på en liten DVI-kontakt) eller DVI-utgang, mens dyrere hovedkort kan ha HDMI og DisplayPort.

Ninjaedit for posten rett ovenfor:


"Up to date" betyr at du allerede har siste versjon. Er du sikker på at du ikke trykket "avinstaller" eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Jeg jeg avinstallete ikke noe, bekalger det sto ikke "up to date". Var upgrade. Har prøvd alle forslagene du kom med.
Sist endret av bk2302; 18. juli 2017 kl. 00:42.
Vel siden du kommer inn i bios har du signal fra skjerm kortet, hva som skjer er at system bruker en rem kommando som gjør at den prøver og laste en driver med feil i tydeligvis. Start pcen i og trykk F4 med en ganger den booter etter bios. Slett så rem kommandoen for drivren som den prøver og installere.
Trådstarter
6 0
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Vel siden du kommer inn i bios har du signal fra skjerm kortet, hva som skjer er at system bruker en rem kommando som gjør at den prøver og laste en driver med feil i tydeligvis. Start pcen i og trykk F4 med en ganger den booter etter bios. Slett så rem kommandoen for drivren som den prøver og installere.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som en fornuftig løsning, men valgte å laste bed Windows på nytt. Så det funker nå. 3 timer hvor jeg prøvde alt mulig.
Takk for hjelp
Det skjer noen gange at en rem kommando looper, i win 10 trykker du F4 for sikker oppstart eller kjører i gang en fresh install for så og reparere problemet Så vet du det vis det skjer igjen