Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3787
hallo, nytt (brukt) grafikk kort trenger 2stk 6pin for strøm.
har bare 1 fra psu.
nettop vært ute å funnet en 6pin splitter, men kommer den kunne levere nok strøm da? siden strømmen kommer fra 2 molex til 1stk 6pin som splittes til 2.

tenker den skal jo egentlig da ha 4 molex med strøm totalt.?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan begynne med å nevne hvilket skjermkort du skal bruke + hvilken psu du har.
Jeg vil vel si at 2 stk er et hint om at den trenger mer strøm enn 1 kan gi.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Finn ut hvor mange Amp railen du kobler til gir, dette står på PSUen din. Er dette mer enn skjermkortet bruker, er det null stress.
Det er nok som @ivar_oslo skriv, det er en grunn for at skjermkortet har 2 stk 6 pins kontakter.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er ganske normalt med minimum 2 stk 6 pins på psu, sikker på du bare ikke ser den siste? (eller at den skjules seg bak en 8 pins kontakt?)
Dersom du kun har 1, så er psu gammel/low end, og du bør tenke på å kjøpe en nyere.

Du kan bruke en adapter/splitter, men sørg for at 12v rail er kraftig nok, det beste er dersom psuen din er single 12v rail, og selvfølgelig nok ampere.
Trådstarter
joo altså når jeg kjøpte psu så fikk jeg koble in hvilke kontakter jeg behøvde, de er liksom avtagbar. så alle overflødige kabler har jeg selfølgelig rotet bort det var mulighet for å koble til flere 6pins 8pins 2+4pins osv. men har leitet overalt.
så psu skal kunne levere strøm, hadde jeg bare funnet kablene.

har nå koblet inn en Y splitter for 20 min siden og pcen kjører normalt. vet ikke om gpu eller driver eller noe skal si ifra om det får for lite strøm tho.

psu er "noe merke" 550w og grafikkkortet er et HD7870. gamle var geforce550.

kanskje det blir ny pc da. er ganske utdatert uansett.
hva er det folk bestiller for tiden? AMD eller intel? hørte gode rykter om Ryzen som var kommet. har lyst å game "player unknown BG."

hva er dette 12v rail? står ingenting bakpå psu og manualen er long gone.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Modulær psu du har.
Rails kan best sammenlignes med forskjellig kurs som du finner i sikringsskapet ditt.
Enten har du feks 2 stk 12v 8A "kurser", eller 1 stk 12v 16A.
Det kan derfor bli problematisk dersom du overbelaster den ene railen. Dette finner du enten ut ved å lete etter modellnavn på psu, eller den harde måten; artefakter eller shutdown ved full last av maskinen.
Sist endret av Fleff; 30. mai 2017 kl. 19:39.
Trådstarter
https://www.komplett.no/product/601837#

denne er det.

står om utgangsstrøm:
+5V - 25 A
+3.3V - 25 A
+12V1 - 44 A
+12V2 - 44 A
-12V - 0.8 A
+5VSB - 3 A