Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6125
Har to mobiler som virker å være nærmest døde, skjermen er svart, men får respons når jeg lader dem. Den ene er en S4, den andre en S6.

Når jeg kobler S4'en til PCen så vibrerer den og lyser rødt, som vil si at den lader. Får også opp hva jeg vil gjøre med mobilen; importere bilder etc. Får ikke til å importere noe bilder pga mobilen er låst, har prøvd å låse den opp via Samsung sin nettside uten hell, har også prøvd andre programmer som skal hente inn data fra mobilen til PC, men kommer ikke langt pga jeg ikke har tatt på "enable USB debugging".

S6'en bare frøs en dag og skrudde seg av, har ikke fått den på siden, husker heller ikke hvor jeg kjøpte den. Har ringt rundt omkring, lett i email osv. Når jeg kobler den til PC'en får jeg opp et ladesymbol, men den lyser ikke rødt/lader lyd/vibrerer.

Har jeg fortsatt håp om å redde ut bildene som er i mobilene?
alternativet er å skaffe en billig evt brukt skjerm på ebay. Samsung skjermer generelt sett er dyrere, pga led teknologi, så estimer en 500-lapp og oppover.
Hilsen en som driver firma med telefonrep.
(Bor du i nærheten av Østfold så kan jeg kanskje hjelpe deg)

på s6 så kan du prøve å koble av batteriet, vær forsiktig når du tar av glasset bak (ikke bruk føner, for mye variasjon i temperatur)
Sist endret av ne-moth; 4. mai 2017 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oki, takk for svar.
Hvordan er det å skifte skjerm på disse på egenhånd uten erfaring? Kan det fort gå galt?
Vet du ca kostnaden vet å evt levere inn tlf på el-butikk og la dem kopiere ut bildene?
Bor dessverre på andre siden av landet, men ellers takk