Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1314
Jeg skal bytte til dolcontin.
Men idag fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta urinprøver. Regner med det er fordi jeg har diagnosen som rusavhengig. Noe jeg ikke er ening i, men ok. Må få lurt de jævla legene til å få tatt sjeldnere UP. Kanskje annen hver uke?
Så var jeg så jævla dum å sa at ja da kan jeg jo ta urinprøve 1 gang i uken. Helt idiotisk av meg da jeg VET at han hadde kommet til å sagt sjeldnere ganger. Men nok om det.
Det jeg lurer på er: Den evige "hvordan kan jeg få urinprøven rein" er ikke målet. Når jeg tar urinprøve skal jeg være rein.
Men speed da feks. Hvis jeg tar det samme dag som jeg pisser (så det er akk en uke til neste gang) vil det være positivt, sånn generelt?
Å hva med rivotril hvis jeg tar det når det akkurat er en uke til neste gang?
Valium kan jeg selvsagt ikke ta.
Men hvordan kan jeg får de på en lur måte til å få UP sjeldnere? Må jo ikke si det for direkte for da tenker de jo med en gang at jeg skal ruse meg...
NOEN MED TIPS, hva kan jeg ta og fortsatt være negativ? Skal sies at jeg blir fort negativ. Brukte å teste før, just for fun. Å da speeda vi fre-lør og Torsdag var det negativt. Å sånn var det hver gang!
Du er ikke enig i diagnosen rusavhengig men er desperat etter å finne måter å ruse deg på uten å bli tatt? Hehe.

Mitt tips er å kjøre det løpet et par tre måneder og så lufte at vi kanskje skal ta prøver sjeldnere. Si det er dårlig for selvbildet å måtte stå som en kriminell å pisse.
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Du er ikke enig i diagnosen rusavhengig men er desperat etter å finne måter å ruse deg på uten å bli tatt? Hehe.

Mitt tips er å kjøre det løpet et par tre måneder og så lufte at vi kanskje skal ta prøver sjeldnere. Si det er dårlig for selvbildet å måtte stå som en kriminell å pisse.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke ute etter å ruse meg. Jeg er ute etter best smertelindring.
Driter i om det er oxy eller dolc sålenge det funker.

Jeg har to diagnoser: Rusavhengig og alkoholiker.
Grunnen til at jeg ikke er ening i diagnosen rusavhengig er fordi jeg ruser meg så sjelden. Fra Jan i fjor til Nov rørte jeg ingenting. Å har aldri hadd sug eller abstinenser etter det og det er ikke akkurat sånn at jeg stjeler og er helt freaka ut etter å få stoff. Holder det under en trygg ramme, med jobb osv. Alko-diagnosen er jeg enig i, men slutta å drikke i April i fjor, har ikke rørt en dråpe siden. Men jeg håper virkelig jeg ikke er skækk imorratidlig. Det var jeg idag som faen. Våkna opp etter å ha tatt 1200mg lyrica, kjente ikke på formen engang. Poppa bare 4 Xanor og 2 Valium og 500mg Tramadol. Og fy faen sier jeg bare.
Sitat av Flemming
Men speed da feks. Hvis jeg tar det samme dag som jeg pisser (så det er akk en uke til neste gang) vil det være positivt, sånn generelt?
Vis hele sitatet...
Er speed smertelindring?
Sitat av Flemming
Nei, jeg er ikke ute etter å ruse meg. Jeg er ute etter best smertelindring.
Driter i om det er oxy eller dolc sålenge det funker.
Vis hele sitatet...
Funker mot hva?
Sitat av Flemming
Men jeg håper virkelig jeg ikke er skækk imorratidlig. Det var jeg idag som faen. Våkna opp etter å ha tatt 1200mg lyrica, kjente ikke på formen engang. Poppa bare 4 Xanor og 2 Valium og 500mg Tramadol. Og fy faen sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
Det er dobbelt så mye som du maksimalt kan ta i en dose om du får resept av legen. Lyrica kan ha ganske stygge abstinenser, hvorfor så store doser, er det ikke smertelindring som er formålet?

Jeg veit ikke hva du kan si for å få sjeldnere UP men hvis du ikke er rusavhengig burde du nok i det minste gå med strømmen og være nykter en periode på hvertfall noen måneder som Astro Man sier. Det med unødvendige urinprøver og selvbilde er det faktisk noe i og driten koster masse penger for samfunnet som heller kan brukes til noe fornuftig. Men hvis det slår ut på det ene og det andre i løpet av de månedene så er jo urinprøvene berettiget og sjansen for at du blir hørt blir mye lavere.
Sitat av Flemming Vis innlegg
Nei, jeg er ikke ute etter å ruse meg. Jeg er ute etter best smertelindring.
Driter i om det er oxy eller dolc sålenge det funker.

Jeg har to diagnoser: Rusavhengig og alkoholiker.
Grunnen til at jeg ikke er ening i diagnosen rusavhengig er fordi jeg ruser meg så sjelden. Fra Jan i fjor til Nov rørte jeg ingenting. Å har aldri hadd sug eller abstinenser etter det og det er ikke akkurat sånn at jeg stjeler og er helt freaka ut etter å få stoff. Holder det under en trygg ramme, med jobb osv. Alko-diagnosen er jeg enig i, men slutta å drikke i April i fjor, har ikke rørt en dråpe siden. Men jeg håper virkelig jeg ikke er skækk imorratidlig. Det var jeg idag som faen. Våkna opp etter å ha tatt 1200mg lyrica, kjente ikke på formen engang. Poppa bare 4 Xanor og 2 Valium og 500mg Tramadol. Og fy faen sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
Det er ikke for å være stygg med deg her altså, for jeg er da vitterlig ikke noe bedre selv. Vel og merke er jeg alkoholiker da. Men jesus fuck dude, du er jo nogle i fornektelse eller? Du sier først at du og gutta dreiv på med fart fra
fredag til lørdag, selv om du var på pissings. Joda, gratulerer med å være clean på Torsdag.
Det er altså ikke sånn at avhengighet defineres sånn:
- Har ikke jobb
- Stjæler for å få tak i knark
- Freaka ut etter stoff

Det defineres sånn her:
- Tar mer enn du har tenkt
- Tar oftere enn du har tenkt
- Det går utover andre områder i livet ditt (sosialt, jobbmessig, utdanning, helsemessig)
- Du har problemer med å slutte (nei, det betyr ikke nødvendigvis at du må ligge i fosterstilling å spy, svette og ha diare i skjønn forening i dusjen)

"Våkna opp etter å ha tatt 1200mg lyrica, kjente ikke på formen engang. Poppa bare 4 Xanor og 2 Valium og 500mg Tramadol. Og fy faen sier jeg bare."
Jeg har friskt i minne da jeg selv tok 300 mg lyrica, etter å ha drukket greit med pils og røyka en joint. Kompis måtte komme å halvt bære meg fra ei brygge ca 500 meter fra der jeg bodde og hjem, så slokna jeg som fuckings tornerose i gangen.
Mulig du har ett aldri så lite anstrøk av "rusproblematikk", det finner du forhåpentlig ut av sjæl med tida. Alt som faller under kategorien "benzo" har så sinnsykt lang halveringstid at jeg hadde ikke tatt sjansen på noe av det mens du er på pissings. Samme gjelder rev.

Makka og coke er jeg mer usikker på, en bekjent av meg brant seg på sistnevnte ved pisseprøver ukentlig, selv om det gikk bra en stund. Det var ikke så gøy for han da det ble fanga opp, for å si det forsiktig.
Så du er alkoholiker men ikke rusavhengig? Alkohol er rus, det er vi enige om?

Greit du har vært tørrlagt en liten periode, men du vil for alltid være alkoholiker uansett..
Sitat av NoillStress Vis innlegg

Greit du har vært tørrlagt en liten periode, men du vil for alltid være alkoholiker uansett..
Vis hele sitatet...
Dette er jeg uenig i. Vet at noen rusklinikker har begynt å tenke at man kan få et normalt forhold til alkohol etter behandling.

Det stemmer sikkert for mange men ikke alle.
Sist endret av Astro Man; 5. mars 2024 kl. 16:11.
Trådstarter
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Så du er alkoholiker men ikke rusavhengig? Alkohol er rus, det er vi enige om?

Greit du har vært tørrlagt en liten periode, men du vil for alltid være alkoholiker uansett..
Vis hele sitatet...
Poenget var vel at det skilles mellom 2 typer avhengighet: Alkoholisme og rusmiddelavhengighet.
Sitat av Flemming Vis innlegg
Poenget var vel at det skilles mellom 2 typer avhengighet: Alkoholisme og rusmiddelavhengighet.
Vis hele sitatet...
Vel, nei. Alkoholisme er en rusmiddelavhengighet.
Hasjisme, heroinisme, amfetamisme, tramadolisme, valiumisme, xanorisme og Lyrica lidelse. Alkoholbrukslidelser er de hyppigste rusmiddellidelsene i Norge. Med andre ord er alkoholisme som du kaller det en rusmiddel lidelse og det er derfor ikke et tydelig skille, men heller en underart av et paraply begrep. Det blir lite givende flisespikker å diskutere sånne detaljer, det er bedre å svare på spørsmålene du får.
den oversikten her er en av de bedre jeg har funnet, men det er jo litt individuelt hvor høy forbrenning du har da.

https://www.stolav.no/fag-og-forskni...ledende-tabell
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hasjisme, heroinisme, amfetamisme, tramadolisme, valiumisme, xanorisme og Lyrica lidelse. Alkoholbrukslidelser er de hyppigste rusmiddellidelsene i Norge. Med andre ord er alkoholisme som du kaller det en rusmiddel lidelse og det er derfor ikke et tydelig skille, men heller en underart av et paraply begrep. Det blir lite givende flisespikker å diskutere sånne detaljer, det er bedre å svare på spørsmålene du får.
Vis hele sitatet...
Ja, min feil. Men hos legen står det at jeg har diagnosene; rusmidellidelse og alkoholbrukslidelse.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Vel, nei. Alkoholisme er en rusmiddelavhengighet.
Vis hele sitatet...
Folk flest mener jo at alkhol ikke er et rusmiddel engang.
Sist endret av Flemming; 6. mars 2024 kl. 16:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folk flest er idioter
Folk flest har fått med seg at alkohol er et rusmiddel jo. Men det er igjen lite interessant flisespikkeri. Jeg er mer nyskjerrig på hvorfor du trenger SÅ store doser, og i tillegg nevner speed samtidig som du påstår det er smertelindring du driver med.