Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 978
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Har et bilde av megsjølv som eg har fiksa litt på da, men problemet er at det er så JÆVLA stort!

Så eg har prøvd å endre størelsen litt og sånn men får det bare til i MSpaint, som suger litt da.

Så eg lurte på om non kunne fortelle meg korleis eg gjer om bildet sånn at det blir på størelse med avatarene f.ex.

Har av programmer:
MSpaint - Installert
Paint Shop Pro 7 - Installert
Adobe Photoshop 6 - På cd

På forhand takk for all hjelp som eg ikkje har fått ennå
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg anbefaler deg å installere photoshop 6 og åpne bildet der. velg resize og forminsk det til max 64x64. ferdig arbeid.
eller gjøre det enkelt ved å lime den inn i word..dobbeltklikke og velge størrelse (pixler/prosent)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ja, men ps er gøyt å ha uansett, derfor anbefalte jeg ham å installere det.
det går ann å bruke resize i Paint shop pro også da.. meget enkelt..
Opprinnelig postet av Gusto
ja, men ps er gøyt å ha uansett, derfor anbefalte jeg ham å installere det.
Vis hele sitatet...
ja det har du jo rett i
Photoshop eier alt innen grafikk og design, og kommer mest sannsynelig til å gjøre det en god tid fremover. så skal du lære deg noen grafikk programmer annbefaler jeg Photshop ( windows ) eller GIMP ( linux ).. Men til resizeing av bilder duger alt fra word til photoshop.

http://www.designsbymark.com/ - Anbefales for læring av Photoshop.
photoshop ruler!!!!

åpne bildet i photoshop!
i menyen: image -> image size
da får du opp verdier for bredde og høyde
pass på at det er krysset av for at den skal
beholde de gjeldende proporsjonene
velg den høyeste verdien (bredde eller høyde)
skriv inn 64 (pixels), se at den andre verdien
også endrer seg og at den ikke blir over 64.
lagre som gif eller jpg, og upload til nff

installer photoshop!! det anbefales virkelig!
når du først kommer inn i det, skjønner du ikke
hvordan du har klart deg uten det før!!
Sist endret av cavey; 14. november 2001 kl. 21:50.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
*sukk*
Er ganske nye innen grafiskdesign...
Skjønner ikkje så masse lissom.. som f.ex layers... KVA FAEN SKAL VI MED LAYERS?!
Jaja... Skal ta å lese non guider og sånnt... But fear not!
My endless quest of stoooopid questions will not end!
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
*sukk*
Er ganske nye innen grafiskdesign...
Skjønner ikkje så masse lissom.. som f.ex layers... KVA FAEN SKAL VI MED LAYERS?!
Jaja... Skal ta å lese non guider og sånnt... But fear not!
My endless quest of stoooopid questions will not end!
Vis hele sitatet...
ok, et eksempel.... tenk deg at du har klippet ut den fine dama og vil lime den oppå et bilde av deg, du har gjort en hel masse greier, og lagret hele pakka... neste gang du åpner bildet ser du at plasseringen var litt feil og vil flytte litt på dama... for det første må du klippe hun ut på ny, og når du har stresset deg ferdig med det, så oppdager du at det blir en kvit silhuett bak henne i stedenfor den fine sofaen din som opprinnelig var der... Hadde du brukt layers, så kunne du hatt henne på et eget layer som du til enhver tid kunne flytte rundt på uten at bildet under ble ødelagt av det

putt gjerne hver "ting" du skal arbeide med på et eget layer... når du senere skal smelte sammen layerene for å lage gif eller jpg, husk å spar på originalfilene med alle layerene inntakt slik at du alltid kan gå tilbake til den og redigere om du vil det...

dette er en av 42352396553276 gode grunner til å bruke layers, og etterhvert som du bruker photoshop, vil du stadig finne flere gode bruksområder!!