Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 14201
hei. jeg har kommet opp i en fucka situasjon og jeg trenger hundretusen kr fort. jeg er 20 år og har ikke jobb. jeg får jobb om 3 månder. jeg vil ta opp ett lan men hvor.
jeg driter i om jeg må betale tilbake det dobbelte bare jeg har 100,000 i løpet av 1 -2 uker.

noen som har en ide?
Bare for å avklare det , banklån kan du glemme , forbrukslån kan du glemme , eneste løsningen din er å låne privat , og lykke til som 20 åring å finne en som låner deg 100k på rappen ...

Du er fucked mildt sakt , med mindre du går til foreldre og forteller grunnen til den fucka situasjonen
Blir veldig vanskelig for deg å ta et lovlig lån! Du kan prøve å f.eks. ta studielån, eller lån fra lånekassen (hvis du er student)!

Hvis du tar inn en kilo pollenkeef på krit, og klarer å bli kvitt det i løpet av de to ukene du nevner der, så vil du både ha betalt gjelda de til den du har lånt hasje fra, og ha pengene du trenger til overs!

Du kan eventuelt begå mange ran, eller et stort et!

Mer seriøst fra meg: Det er veldig vanskelig, har du tenkt på om du kan spørre familie/andre bekjente av deg, du trenger ikke låne 100k fra en, du kan hente f.eks. 10k for 10 personer også!
Trådstarter
har ikke mulighet til og lane av foreldre eller familie da jeg ikke er i kontakt med dem lengere. er student men kan vel ikke ta opp studielan nå
hadde tatt opp mastercard lån på 10 lapper og rømt landet, om det er så alvorlig. 100k er ganske mye penger
Sitat av kaixlaiv Vis innlegg
har ikke mulighet til og lane av foreldre eller familie da jeg ikke er i kontakt med dem lengere. er student men kan vel ikke ta opp studielan nå
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg, for med mindre du kan komme i kontakt med en lånehai! evnt. pantesette eiendeler du har, så kan ikke jeg komme på noe som kan gi deg denne summen penger!
Sorry men du får ikke tak i 100k på 2 uker med mindre du kan pansette eiendom..
Eneste lovlige måten du får 100 000 cash på en uke er hvis du får låne det av noen du kjenner. Alternativet er å begå ran. Og å rane noen for 100 000 kroner er IKKE enkelt.

Slik jeg ser det, har du kun ett reellt valg, og det er å skrape sammen så mye du klarer, og gå til fyren du skylder penger, og si at du har innsett alvoret, og jobbet intenst for å få pengene. Ikke nevn noen tidsramme, i tilfelle du ikke klarer å overholde denne. Levèr penger jevnt og trutt, og få ham til å forstå at du virkelig jobber for å tjene det inn til ham.
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Eller så kan du jo alltids rane en bank, løpe til personen du skylder penger, med en gang etter ranet, gi han pengene og overgi deg til politiet, og få noen år bak lås og slå. Anbefaler ikke dette heller.
Vis hele sitatet...
Man kommer ikke langt med det. Politiet vil se etterforske saken og finne ut hvem han har gitt pengene til og gå etter personen som han har gitt pengene til. Denne personen kommer også i fengsel pga han/hun/den/hanhun var medvirkende

Dårlig norsk, men er har ikke sovet så skyt meg om du må :P
Sist endret av wareye; 15. juni 2011 kl. 05:38.
Sitat av wareye Vis innlegg
Man kommer ikke langt med det. Politiet vil se etterforske saken og finne ut hvem han har gitt pengene til og gå etter personen som han har gitt pengene til. Denne personen kommer også i fengsel pga han/hun/den/hanhun var medvirkende
Vis hele sitatet...
Ja, du har nok rett der.
Jeg var ikke helt seriøs når jeg kom med det forslaget, og som sagt, anbefalte jeg det ikke, og ville ikke anbefalt det utenom om TS må ha pengene på liv og død innen 2 uker
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Slik jeg ser det, har du kun ett reellt valg, og det er å skrape sammen så mye du klarer, og gå til fyren du skylder penger, og si at du har innsett alvoret, og jobbet intenst for å få pengene. Ikke nevn noen tidsramme, i tilfelle du ikke klarer å overholde denne. Levèr penger jevnt og trutt, og få ham til å forstå at du virkelig jobber for å tjene det inn til ham.
Vis hele sitatet...
dette vil nok være det beste tipset! du har rotet deg i litt for deep shit, så ja løs det på best mulig måte! dette rådet vil hjelpe ekstremt mye vil jeg tro... du spør her på forumet, og stresser med å fikse pengene... gi personen en del av pengene, så kan du evnt. lage en avtale med han om hvordan resten skal betales!

som nevnt over, IKKE gi deg selv en frist... spør han om når tid, si at du vil komme med penger til han hver gang du har penger å han er tilgjengelig! IKKE nevn at du trenger en lenger periode på å måtte betale hele beløpet, ettersom du MÅ fikse 100k i løpet av 2 uker!

Er det mulighet for å vite sånn ca. hva du har rotet deg bort i?
Jeg fikk 5 gratistrykk på en spilleautomat på betsafe i går, og endte opp med nesten 1700 spenn på en drøy time. Kvitt eller dobbelt, lykke til.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Eneste lovlige måten du får 100 000 cash på en uke er hvis du får låne det av noen du kjenner. Alternativet er å begå ran. Og å rane noen for 100 000 kroner er IKKE enkelt.

Slik jeg ser det, har du kun ett reellt valg, og det er å skrape sammen så mye du klarer, og gå til fyren du skylder penger, og si at du har innsett alvoret, og jobbet intenst for å få pengene. Ikke nevn noen tidsramme, i tilfelle du ikke klarer å overholde denne. Levèr penger jevnt og trutt, og få ham til å forstå at du virkelig jobber for å tjene det inn til ham.
Vis hele sitatet...
I second this.
Om det er så alvorlig som du gir inntrykk av, så kan dette tipset redde livet ditt...
Meld fra til politiet?

Du er jo åpenbart ute i noe som bunner i noe ulovlig, ellers vil jo gjeldsordning ol være alternativer.

Det går for så vidt også an å sjekke sånn som GE Money Bank, Bank2, Bank Norwegian osv. Flere av disse tilbyr umiddelbart svar, og tilbyr til dels lån uten sikkerhet. Dog kan du fortsatt være litt dårlig stilt som student.

Ellers er nok det beste alternativet å skrape sammen det du har og forsøke å få til en ordning hvor du betaler jevnlig (blir nok vel så høye renter som GE og gjengen, men...)
Bare å kjøpe massevis av vaselin og en busstur til Oslo. Buttfucked høres det ut som du er uansett...
Finnes div. banken som låner uten sikkerhet. Skaff deg en medsøker så er sjansen så mye større for at du får søknaden innvilget.
100.000 fordelt på 1-3 år?
Gå med "bøsse" innom alt av gamlehjem o.l =)
Jeg har dradd inn rundt 63 tusen på 3 dager på poker i hvertfall. Startet med 2000 kr.

Kanskje du skal prøve det samme om du er fucked anyways om du ikke fikser 100K?
Forklar den du skylder penger at det var for mye å betale/skaffe på 2 uker. Jobb, jobb svart, lån cash av familie og venner, jobb svart, jobb svart og jobb svart. Si at alt av penger som kommer inn går til h*n.

Hvordan har du som stundent har klart å skylde noen lugubre personer 100k lurer jeg virkelig på
Gjør en avtal med han / hun du skylder penger så setter dere opp en ned-betalingsplan.
Sist endret av Rallo Tubbs; 15. juni 2011 kl. 09:34.
Trådstarter
Men en ting jeg tengte på er om det er mulig og ta ett par mindre lån?
som 5 lån på 20k vær?
Søker du om å ta lånene samtidig, så vil det være mulig - om du har fast inntekt.

Blir tho værre når du skal betale ned lånene med 5-20% renter.
Kom med kontonr. så kan de som vil donere noen kronestykker )

eller så ville jeg jobbet svart.
Selg alt av ting du ikke trenger.
Litt og litt penger blir fort mye.
Trådstarter
Jeg vil ikke legge ut kontonr da jeg ikke vil tigge. hehe
men hvis noen vil gi meg penger så send pm ^^

jeg har solgt endel stuff men mangler fortsatt ca 100.000 kr
Gjør som flere har nevnt, sett opp en nedbetalingsplan.
Virker som om det er ganske alvorlig så.. Sett utdanningen på pause og bruk et par dager på å ringe _alle_ godt betalte jobber. Vil anbefale å fiskeindustrien, er gode muligheter for å tjene store penger der. Kan ikke være kresen nå

Nå vet jo ikke jeg hva det gjelder, men er det så alvorlig som det høres ut, så er det kanskje vært å utsette dette semesteret.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Lurer virkelig på hva du har gjort for å komme deg opp i noe slikt som dette... Sorry as, men 100k som 20 år, det er ille. Du får bare snakke med personen du skylder penger og si at det ikke er mulig å fikse 100k på 2 uker. Og at dere heller får fikse en plan for nedbetaling. Alle, uansett hvor store og stygge de er, vil de ha penga sine. Å få pengene over tid er bedre enn evt. en anmeldelse el. lignende for noe kriminelt.

Siste mulighet er å kontakte politiet. Uansett hvordan utfallet blir med fengsel og straff, må det jo være bedre enn alternativet.
Beklager, men med forutsetningene du har, så går ikke dette.

Slik jeg ser det er den eneste grunnen her i verden at du kan trenge så mye penger så fort, noe kriminelt der du skylder penger. Om du frykter for egen sikkerhet, ta kontakt med politiet. Om det ikke er det, ordne en nedbetalingsordning.
Du kan selge passet ditt
Det er jo mange måter å skaffe litt cash raskt, har du reiseforsikring så meld sekken din (+ feks laptopen din, passet ditt, mobilen din hvis den er verdt noe (klar deg uten eller skaff en billig drittmobil) skolebøker osv) stjålet og du er et stykke på vei. Passet kan du selge. Mobilen kan du selge, Laptop kan selges. Har du bil? Selg denne. Lån passede beløp av venner, 500 her og 1000 der hjelper på.Gjør alt du kan for å skaffe deg en jobb, alt fra å klippe gress, male hus til å jobbe i butikk, selge dop. Mange små bekker blir til en stor elv. Å skaffe 100'000 i en eller to-tre store 'operasjoner' blir nok vanskelig/umulig i din situasjon.

Som nevnt tidligere bør du ta kontakt med de du skylder penger så raskt som mulig og prate med dem. Da kan man komme fram til løsninger, imotsetning til hva som skjer om du ignorerer de - da kommer det folk for å 'prate' med deg. Resultatet blir nok uansett det samme, du må fortsatt betale i tilleg til at du kan regne med renter fordi de måtte komme og 'prate' med deg, for ikke å snakke om muligheten for at du får litt juling i tillegg. Folk får bank for 10'000, hva tror du folk er villige til å gjøre for 100'000? Ikke ta sjangsen på at de sender folk for å kreve inn penga..
Ikke for å spore av tråden, men om du finner en måte å tjene 100.000 på et par uker, lovlig eller sånn halveis ulovlig. Vær snill å del metoden din her sånn at jeg kan bli kvitt MIN gjeld hos banken.

Forøvrig så håper jeg at TS har lært av dette.
Det virker som om at du har narkogjeld eller lignende hos folk du ikke ønsker å ha gjeld hos.
Når dette er overstått:
Kom deg til faen ut av miljøet som nå prøver å kverke deg.
Sist endret av RandomiZed; 15. juni 2011 kl. 13:19.
Trådstarter
jeg har da kalart og komme i kontakt med en bank som kan hjelpe meg, men di vil ha en en arbeids avtale,
som jeg ikke har, jeg begynner og jobbe om 2 månder så det er jo litt vanskerlig, Hvor straffbart er det og forfalske en ?
Dokumentfalsk kan gi fengsel.
I tillegg vil lånet ditt forfalle umiddelbart dersom du blir avslørt i å ha lagt frem falske dokumenter, og du risikerer gebyrer og forsinkelsesrenter fra lånet ble tatt opp. Banken er rett nok bedre enn kriminelle, men du er fortsatt ganske ute å kjøre.
Prøv heller å skaffe en attest fra arbeidsgiver om at du har fått jobben.
Hvis denne jobben er i boks og du bare venter på oppstart i stillingen bør vel bedriften kunne gi deg papirer på at du er ansatt og med hvilken dato du starter i jobben fra o.l. Mye mulig banken anser dette som godt nok så lenge jobben er sikker.
kan jeg får spørre hvorfor du skylder noen så mye penger?
Sitat av kaixlaiv Vis innlegg
hei. jeg har kommet opp i en fucka situasjon og jeg trenger hundretusen kr fort. jeg er 20 år og har ikke jobb. jeg får jobb om 3 månder. jeg vil ta opp ett lan men hvor.
jeg driter i om jeg må betale tilbake det dobbelte bare jeg har 100,000 i løpet av 1 -2 uker.

noen som har en ide?
Vis hele sitatet...
Hva slags gjeld dreier dette seg om? Er du sikker på at du virkelig ønsker å konvertere 100.000 i illegitim gjeld til 100.000 i legitim gjeld med 30% rente? Blir fort noen hundre tusen å betale tilbake det.. Hvor lenge planlegger du å være student? Hva med å heller gi faen, fordufte et par år fra jordens overflate mens du fullfører studiene i Sydligere strøk?

Kredittkort kaster de jo etter deg på gata, og vanligvis får studenter 20.000 i kredittgrense.. skal ikke se bort fra at du (om du er rask nok) klarer å skaffe deg 5 av dem.. men satan for en rente da...
Du kan auksjonere bort tingene dine og si at du må det for å betale for en eller annen viktig operasjon.
Mange som sier at du ikke får lån, og når det er lite sannsynlig at du får et 100 000,- kr i lån så er det mange som gir ut lån uten sikkerhet, men det er du selv som havner i økonomiske problemer senere forsåvidt. Det er blitt strengere nå ja, men alt fra gemoney til andre gir fortsatt ut lån uten sikkerhet.

Når det gjelder å spare opp så mye penger, er det noe du er dyktig til ? Feks. hvis du hadde vært god i golf kunne du spilte mot andre for 100kr hullet ell.
Hvor mye regner du med å kunne spare i løpet av de neste årene? Hvis du låner 100.000 kroner med 30% rente og betaler ned dette over 30 år kan du slippe unna med 2500 kroner i måneden... totalt en liten million å betale
Kan jeg få spørre i forbindelse med hva du skylder 100K for? Ren kuriositet.
Sist endret av Jurgen1337; 15. juni 2011 kl. 14:18.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvor mye regner du med å kunne spare i løpet av de neste årene? Hvis du låner 100.000 kroner med 30% rente og betaler ned dette over 30 år kan du slippe unna med 2500 kroner i måneden... totalt en liten million å betale
Vis hele sitatet...
Uten sikkerhet er det ingen som låner deg 100'000 over 30 år, her snakker vi heller 5-10 år.
GE Money Bank gir løpetid på inntil 12 år, med "så lite som" 17% effektiv. Da blir det omlag 1550 i måneden.
Jeg hadde pakket tingene mine å dratt. Utrolig hva man klarer om du leser her..
Det er ganske mye penger du skal håve inn, det er ikke feigt å løpe når du har så dårlige odds..
Vel, det hadde vært nyttig å vite hvem du skylder penger og hvorfor, både for å kunne gi litt mer konkrete råd, og fordi du pirrer nysgjerrigheten min/vår.

Uansett, hvor sannsynlig er det at du kan få utsatt lånet? Har du 14 dager på deg, så bør du tjene ca. 7100 dagen.
Om du kommer deg opp av sofaen, og begynner å tjene inn i dag med full innsatsvilje, så bør du komme et stykke på vei. Dog, det virker svært lite sannsynlig å kunne tjene inn så mye. Men her er noen forslag da:

*Finn deg jobb asap, og jobb 18 timer døgnet. Jobb nattevakt for å tjene mest mulig. Jeg vet ikke helt hvor mye du kan forvente, men du tjener klart mer på natta og i helgene.

*Selg historien din til en avis/magasin. Jeg vet ikke hvor interessant det er, eller om avisen vil la være å betale deg om de finner ut av det. Men er et en god historie, så kan du få litt for å dele den. Pynt kanskje litt på slutten, så avisen vet at de ikke finansierer kriminelle.

*Tigg på gata. Du kan tjene skummelt mye på den måten.

*Opprett støttefond på nettet. Jeg tviler litt på at dette er aktuelt i det hele tatt, men det kan være noen der ute.

*Lån av venner og familie. Leste at du ikke hadde kontakt med så mange i familien, men kanskje det er på tide å vende tilbake til et mer fornuftig liv.

*Selg det du kan finne av verdi

*Penger spart er penger tjent. Ikke noe kos de neste ukene. Nudler, firstprice kneip og saltstenger til middag fra nå av.


Det virker som om du har gjort noe uklokt. Håper du har lært, for med å skaffe de pengene holder du liv i det som virker som lyssky og skummel aktivitet, som jeg og alle andre helst skulle se ikke fantes. Jeg vet ikke om det er best å legge kortene på bordet hos politiet, eller rømme landet, men det høres ikke så bra ut. Du får uansett ha lykke til med dette, og når du er ferdig med saken så hold deg langt unna. Men om de du står i gjeld til trenger pengene selv, så bør det finnes et snev av medlidenhet hos dem/han/hun... Men jeg kjenner ikke sånne folk, så jeg vet ikke hvordan mentaliteten er i slike miljøer. Nok snakk, lykke til!
Sist endret av Lirkepirk; 15. juni 2011 kl. 14:37.
Kontakt en kar med mye peng. Forklar situasjonen og spør om å få låne 100k
Hva skal du med 100 000?
Sitat av partyboy90 Vis innlegg
Hva skal du med 100 000?
Vis hele sitatet...
Gi dem til en han skylder. gawd, kan ikke folk lese?
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Jeg blir redd på ditt vegne, håper det ordner seg!
Du kan prøve å få deg en tur på en fiskebåt, du kan tjene gode penger der på kort tid i tillegg til at det ikke kreves spesiell utdanning. Men da er det kanskje et problem at du blir borteværende i 4-8 uker.
Slenger meg også med alle andre som sier du bør ta kontakt med de det gjelder å be om en utsettelse da 100.000 på 14 dager er en meget vanskelig oppgave slik jeg leser din situasjon.
Ta også kontakt med dine foreldre/besteforeldre å spør om hjelp, de ønsker deg nok det beste!

En vanskelig situasjon, håper det går bra tilslutt!
Du kan jo betale i natura. Men da er det jo en fordel at du er pen
Manneprostitusjon eller hacking = big money
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Btw, har hørt du kan få steike mye penger med å selge en nyre, eller litt av levra. Men anbefaler det ikke!