Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1824
Vet ikke om dette hører hjemme her men jeg får nå bare prøve!
Jeg driver og prøver og kutte ned på røykingen men har ikke tenkt til og slutte helt! For øyeblikket røyker jeg Marlboro sigaretter men ser etter noen som inneholder mindre nikotin men ikke er Menthol røyk da...det er litt sånn siste utvei :P
Noen forslag?
shit was so cash
Anda22's Avatar
Snus ? eller eventuelt Kent sigaretter
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Snus ? eller eventuelt Kent sigaretter
Vis hele sitatet...
Snus takler jeg ikke...jeg synes det er så sykt fælt!
Kent er litt i siste utveien, ville helst finne noe annet en dem...
Snus inneholder som oftest mye mer nikotin en sigarett, så tror det blir mot sin hensikt å begynne å snuse hvis TS ønsker å kutte ned på nikotininntaket.
Gidde å slutte, prøv Prince mild, selv om det smaker litt dritt
Det er jo en slags nøtte-sigarett! :P
Synes noen ganger at den lukter litt nøtt...
Marlboro light?
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Marlboro light?
Vis hele sitatet...
Kan sjekke ut! Vet du hvor mye nikotin de inneholder?
Ligger vel på 0.5 mg om jeg husker rett.
Det HJELPER IKKE å kutte ned nikotin om du skal røyke mindre. En sigarett med mindre nikotin, er akkurat like skadelig som en med mye nikotin, men det hjelper mindre på røyksuget. Dvs. har du en sigg med 0,4 mg, må du kanskje ha to, når du er vant med 0,8mg. Skal du kutte ned, kutt ned. Er ikke værre en det.

Personlig røyker jeg marlboro rød, og holder meg til 2-3 om dagen
Sist endret av bamsegutt; 4. april 2011 kl. 01:30.
jeg røyker marlboro til vanlig,men jeg synes petterøes lys-blå er beste mild sigaretten. værdtå prøve ut. nikotin innhold er vel ca det samme som marlboro light

de andre mild sigarettene synes jeg det er en fæl smak på, men smaken er som baken:P
Enig med bamsegutt!

hvis du vil kutte ned på røykinga må det gå på selvviljen din, det hjelper aboslutt ikke å røyke sigaretter som er mildere
Sitat av Nugi Vis innlegg
Enig med bamsegutt!

hvis du vil kutte ned på røykinga må det gå på selvviljen din, det hjelper aboslutt ikke å røyke sigaretter som er mildere
Vis hele sitatet...
er jo ikke så dumt da. la oss si man røyker den kenten f.eks som kun har 1 mg av al dritten sigg har og tilby, det må jo være bedre og starte en liten nedtrapping på det istedenfor å gå helt cold turkey og heller la kroppen vende seg til mindre nikotin før man slutter helt, samtidig som man får dekka den psykiske biten ved at man fortsatt trekker inn røyk og har noe mellom fingra.
Jeg ser virkelig ikke vitsen med å innta en røyk som du egentlig ikke liker smaken på og ikke gir deg nok av det stoffet du er avhengig av, det blir som å røyke gress for så å satse på placebo-effekten.

Røyk favoritt røyken din, røyk mindre hver dag. Du klarer det, røyker du 15 røyk om dagen, klarer du fint å redusere til 4 om dagen i løpet av 2 uker-3 uker.
Sist endret av ZionRoad; 4. april 2011 kl. 17:24.
Sitat av DC89 Vis innlegg
er jo ikke så dumt da. la oss si man røyker den kenten f.eks som kun har 1 mg av al dritten sigg har og tilby, det må jo være bedre og starte en liten nedtrapping på det istedenfor å gå helt cold turkey og heller la kroppen vende seg til mindre nikotin før man slutter helt, samtidig som man får dekka den psykiske biten ved at man fortsatt trekker inn røyk og har noe mellom fingra.
Vis hele sitatet...
Men hvis han har sterk nok selvvilje til å slutte med det vil det gå fortere for han enn om han trapper ned! er jo avhengig av snus selv, har mange ganger prøvd å trappet ned men funka bare ikke i det hele tatt, for da er du ikke innstilt nok på å slutte...klarte å slutte en gang, men var dum nok til å ta meg et par priser på et lan..
Bor for tiden i England og har gjort det i 7 måneder (i dag!). Da jeg, som trønder, kom hit og ikke hadde tilgang på min kjære General, ble det til at jeg begynte å røyke Marlboro Red, og da gikk det i alt fra 3 til 12 sigg om dagen. Da jeg fylte 18 for to uker siden (også i dag!), fant jeg ut at det var jo ikke noe fett lenger, nå som jeg har lov. Bestemte meg der og da for å gi opp kreftpinnene helt. Da er det viktigste at du gir deg selv små premier for hver 2. uke f.eks., uten sigg. Etter et par måneder kan du øke til 2 måneder, 6 måneder, 1 år osv. Graden av reward øker proporsjonalt. Så langt går det i et par glass whiskey for hver uke. Det andre du må tenke på, er at er det stopp, så er det STOPP! Ikke ETT trekk, ikke EN sigarett. Full stopp! Tenk at du er sinnsykt hard fordi du klarer å bare bestemme deg. Funker fjell! LYKKE TIL!
Jeg røyket en ti-pakning om dagen, bestemte meg for å slutte og sluttet tvert. Cut the crap, be a man.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Jeg røyket en ti-pakning om dagen, bestemte meg for å slutte og sluttet tvert. Cut the crap, be a man.
Vis hele sitatet...
Oh yeah! Det er bare å bestemme seg. SÅ vanskelig er det faktisk ikke.
Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt. Derfor dette er et så lite problem rundt i verden.
At ikke alkoholikere og narkomane slutter med drikke og drugs også da...det er jo bare å bestemme seg liksom..
Noen skjønner bare ikke greia.