Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4034
Jeg og noen kompiser skal spise pot nå til helga. Da er det flere som hverken har spist eller røyka det før, jeg har røyket en god del, men ofte i mindre menger (0.3g). Vi planlegger å spise 2g hver fordelt utover et par brownies og jeg lurer på om dette er overkill? Vet at det varierer fra person til person, men spør om deres erfaringer rundt dette.

En annen ting jeg lurer på er hvor lenge effekten har vart for dere som har spist tilnermet lik mengde, og vil det finnes THC i spyttet mitt dagen etter?

Har lest litt rundt her på forumet og noen sier 2g er litt drøyt, men blir man megafjern eller ender man opp på dassen resten av dagen? Det viktigste er ihvertfall at vi skal kunne klare å gå en tur iløpet av kvelden
syntes ikke det er drøyt^^ digg og bli skikkelig skækk
Høres lovende ut Noen flere som kan bekrefte dette?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg lagde eggerøre av 5G..Løste det opp i smør, blanda i 3 egg. Noe av det jævligste jeg har smakt i hele mitt liv..Så også helt forjævlig ut! Jeg var fjern i et døgn.

Om du spiser 1g eller 5g så blir du garantert ute i en hel dag/et døgn. Man blir fjern på en annen måte, jeg synes ikke det er så digg som å røyke, men man blir fjern mye lenger.

2g er ikke noe problem btw.
Kommer jo ganske mye an på hvor bra saker dere har også da. Personlig så har 1g standard brunt funket veldig bra fordelt på 2 personer, og hvis det er samme forhold mellom grønt/brunt der du bor(grønt mye bedre kvalitet) så tror jeg at 2g per pers er enormt overkill. Så skal det nevnes at både jeg og personen jeg spiste med røyker svært sjeldent og vi løste hasjen skikkelig opp i smør ved lav varme over lang tid.
Jeg synes 2g er en fin mengde per pers. Ikke røyk på forhånd for da blir det vanskelig å legge merke til den spesielle effekten cannabis har når man inntar den oralt.
Da satser jeg på at det går bra, er litt kjedelig å bli småfjern den første gangen man spiser weed med vennegjengen:P

Sitat av pedagogen Vis innlegg
Jeg synes 2g er en fin mengde per pers. Ikke røyk på forhånd for da blir det vanskelig å legge merke til den spesielle effekten cannabis har når man inntar den oralt.
Vis hele sitatet...
Har lagt merke tid det, var en gang jeg tok en stor skje med smør og pulverisert-ish hash oppi, fyrte så opp med en lighter. Utolmodig som jeg var fyrte jeg jo opp en bønne med en gang:P Har ingen anelse om det funka eller ikke:P
Du kan jo prøve å spise 2g pot ... Tror eneste resultatet er noen timer over "den store telefonen" - evnt et par uker med dårlig mage ;-)
Sitat av Deliciusman Vis innlegg
Høres lovende ut Noen flere som kan bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har ICD-10 K50 og spiser 3g hver gang ca hver 3. mnd, det gjør meg symptomfri.

Sitat av PederAas Vis innlegg
evnt et par uker med dårlig mage ;-)
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle man få dårlig magen?
2g pot er mye å spise, spesielt hvis man aldri har prøvd cannabis før.

Man blir fjern mye mye lenger, og mye kraftigere rus. Det kan være vanskelig å takle, hvis man er nybegynner. Man vet heller ikke når rusen kommer. Hos meg har det tatt opptil fire timer.

Vil ikke anbefale dette. Hvorfor spise, når du kan røyke?
2g per person er altfor, altfor mye dersom en ikke er innrøyka..
Sitat av fxxked Vis innlegg
Jeg har ICD-10 K50 og spiser 3g hver gang ca hver 3. mnd, det gjør meg symptomfri.

Hvorfor skulle man få dårlig magen?
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne fortelle hva ICD-10 K50 er for noe. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er dette en diagnose, men hvilken?

Forresten, så er 2g fordelt på to personer en ganske fin dose. Overhode ingen overkill, men så kommer det helt an på hva slags toleranse dere har til stoffet fra før av, hvilken kvalitet poten er av osv. Mye som spiller inn, men sånn bortsett fra det, så vil nok 2gram være passe.
Sist endret av zhpongl; 3. april 2011 kl. 17:32.
Synes nå 2g hørtes lite ut, brukte en 10'r i brownies (cannasmør + ferdigpakke) og ble ikke spesielt imponert, skal sies at den ble delt på 4 stk, med noen måneder på erfaringa, men måtte ta å tømme noen flasker med ekstra grugg før det ble kanonformen.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
2g pot er mye å spise, spesielt hvis man aldri har prøvd cannabis før.

Man blir fjern mye mye lenger, og mye kraftigere rus. Det kan være vanskelig å takle, hvis man er nybegynner. Man vet heller ikke når rusen kommer. Hos meg har det tatt opptil fire timer.

Vil ikke anbefale dette. Hvorfor spise, når du kan røyke?
Vis hele sitatet...
Hvorfor røyke, når du kan spise? Man får vel ikke kraftigere rus av å spise det?
Sitat av Psytrip Vis innlegg
2g per person er altfor, altfor mye dersom en ikke er innrøyka..
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd hasj 3-4 ganger, og har tok minst 2 gram de fleste gangene, virker som en helt ok mengde.
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Synes nå 2g hørtes lite ut, brukte en 10'r i brownies (cannasmør + ferdigpakke) og ble ikke spesielt imponert, skal sies at den ble delt på 4 stk, med noen måneder på erfaringa, men måtte ta å tømme noen flasker med ekstra grugg før det ble kanonformen.
Vis hele sitatet...
Det er da "bare" 2.5g per person, men det er da også gjerne alt for mye...

Jeg røyker hasj hver eneste bidige dag i koselige kvalitetsklasser. Skal jeg spise noe, så spiser jeg mellom 1g og 1.5g avhengig av kvaliteten. For å gjøre det klart, så spiser jeg aldri dårlig hasj, da, så det skal være tett oppunder amsterdam-kvalitet før jeg trykker det i gapet.

Utifra det så kan jeg si at 2 gram med det du vanligvis røyker 0.3g av vil ta deg omtrent halvannen gang så høyt opp. Ble en gang tipset om å bruke tre ganger så mye som i en joint til oralt inntak, som en tommelfingerregel. Er man hard på bongen til hverdags så vil jeg anbefale 2-3 ganger så mye som man røyker for å bli skikkelig stein på bongen.

Det har litt å si hvordan du lager det dog. Det bør løses opp godt, reststoffer bør skilles ut (setter dårlig smak) og blandingen bør være jevn. Det å lage brownies og slike ting som tar lang tid å fordøye, gjør at absorpsjonshastighet og -mengde blir vanskelig å beregne. Da kan lett en femmer bli en skuffende opplevelse. Derfor anbefaler jeg å lage et lett måltid eller noe flytende, selv om det gjerne smaker pest og kolera.

Opplevelsen å spise cannabis er mer psykedelisk og rund i kantene enn det å røyke den. Kroppen blir tyngre og man blir mye mer påvirket, generelt sett. Såvidt jeg har forstått det så konverteres all THC-en til 11-HO-THC når man spiser det, slik at det er det stoffet som gir ruseffekten, ikke THC i seg selv. Dette er også tilfellet på slutten av cannabisrusen til vanlig også, da alt er blitt metabolisert, men ved røyking så går THC rett i blodet istedenfor gjennom fordøyelsessystemet.
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Hvorfor røyke, når du kan spise? Man får vel ikke kraftigere rus av å spise det?
Vis hele sitatet...
Jo, det får du. Peaken er mye høyere og mye lengre (flere timer, mot ca 20-30min når du røyker)

Jeg har prøvd hasj 3-4 ganger, og har tok minst 2 gram de fleste gangene, virker som en helt ok mengde.
Vis hele sitatet...
Da har du røyka dritt. Hvor lang tid har du brukt på å røyke de 2 grammene?

Minst 2 gram er veldig mye. En normal "dose" av OK kvalitet ligger fra 0,2 til 0,7g.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Du kan gjerne fortelle hva ICD-10 K50 er for noe. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er dette en diagnose, men hvilken?
Vis hele sitatet...
Morbus Chrohn Terminal Ileum
2 gram er en helt usannsynlig høy dosering. Er det oregano vi snakker?

Hvis vi snakker helt grei kvalitet, så kommer du til å utsette disse jomfrurøykerne for en meget miserabel kveld med spying og alt som følger med når man "får for mye". Med røyking går dette over relativt fort, men ved oralt inntak har du flere timer med skikkelig ubehag foran deg om du først skulle få for mye. Og det vet du jo ikke før helt opp til 3 timer etter inntak, alt ettersom hvor full eller tom magen var ved inntak.


Synes det er rart at flere andre her også sier 2g går fint og at en har spist 5g. Mest sannsynlig har dere unngått å aktivere virkestoffene. THC i syreform må aktiveres\forvandles til THC. Dette kan du gjøre over lengre tid ved å blande det ut i smør, og la det ligge sånn i en ukes tid. Eller du kan speede opp prosessen ved å tilføre varme.


Følg denne videoen på youtube som en enkel guide. Og når du skal steke brownies'ene kan du følge tipset til en annen her på nFF - husker ikke hvilken tråd det var i - men han sa han pleide å først steike skorpa på browniesene før han la til røra med cannabis'n i - dermed unngår du at thc'en blir svidd\fordamper bort noe den vil gjøre under høy temperatur.

Derfor må du varme opp smøret og pot'en i et vannbad som vist under.

http://www.youtube.com/watch?v=dlybn...eature=related 1/4
http://www.youtube.com/watch?v=zmyHy..._order&list=UL 2/4
http://www.youtube.com/watch?v=48wyB..._order&list=UL 3/4
http://www.youtube.com/watch?v=_IHDJ..._order&list=UL 4/4


Håper "that made sense", jeg er trøtt og fjern.
Lagde 3 brownie-lignende kaker for lenge sida, med 1g i .. ble helt ubrukelig i 24 timer.

Varm smøret med cannabis sakte og lenge.
Norweedian: Har ingenting med aktivering å gjøre, det er bullshit, du kan tygge hasjen rett som det er. Problemet er fordøyelsessystemet, som tar det raskere opp om det er løst godt opp i et løsemiddel.

Varme brukes for å få utblandingen til å skje raskere, cannabisoljen blir mer flytende og skilles bedre og raskere ut fra plantematerialet. Det skjer ingenting kjemisk med selve molekylene som er påkrevd for å få det til å fungere oralt...
Jeg anbefaler å søke og lese om THCA og decarboxylation. Det er mye interessant lesestoff som kommer opp når du gjør et søk på de to ordene sammen.


Jeg kan linke til én tråd på ICMag som Sam The Skunkman startet, men jeg anbefaler å søke, som jeg sa ovenfor, i tillegg. http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=95343


For dere som ikke er interessert i å lese tråden:

I have been cooking and making herb and resin candies for more then 30 years, and I can state absolutely that unheated herb or resin is no where near as potent as the same decarboxylated. I have done this dozens of times.
BTW, not that it matters but Rob Clarke was here yesterday and I asked him what he thought and he laughed and said are you joking? He says he knows heating helps potency. You really need to repeat the experiment and then say which is stronger THCA or THC, makes no difference if it is pure or in herb or resin eat both heated and not and then say again what you find.



Og jeg snakket aldri om hasj, men buds som trådstarter ville bruke. Vidt meg bekjent skjer det gradvis over tid at THCA går over til THC, og at hasj som er lagret over tid er mer potent hvis man spiser det rått enn vanlige buds. Dog, er det mer å tjene på å faktisk varme dette opp i smør selv når det kommer til hasj, men mer så når det kommer til buds.



Jeg er ingen ekspert på matlaging med cannabis, men om du mener så bestemt at det ikke skjer en form for aktivering så kan du gjerne henvise til kilder som bekrefter nettopp dette. Per nå tror jeg mer på SamS og andre artikler, bøker, forumtråder rundt om på nettet som mener annet.
2g er lite, hvor mange er dere?
Jeg lagde en kopp kakao av 1g god hasj i en gang, og jeg blei bra stein lenge, bare på en annerledes måte.
Er pot det sammen som hasj? HAha. Jeg er noob.
Hasj har en brun farge, mens pot er grønt.
Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Hasj har en brun farge, mens pot er grønt.
Vis hele sitatet...
Hasj er harpiks skrapet av selve blomsten og presset sammen. Marihuana er blomsten i tørked format, også kalt pot, weed osv.
Mange motstridende svar her, men ser ut som flesteparten sier det går greit

Presiserer at det er snakk om 2g per person, vi skal smelte det i smør over lengre tid som noen sa, og jeg skal hvertfall spise det på tom mage. Da kommer vel rusen fortere, blir sterkere men varer kortere hvis jeg husker riktig.
Husk å varme opp smøret i et vannbad som vist i videoen, hvis ikke vil smøret nå en for høy temperatur og virkestoffene vil fordampe bort.
2 KG ville kanskje vært drøyt.
2g er fint. Slapp av, du kommer riktignok til å bli veldig fjern, men det er da det som er poenget. Jeg og de fleste her kan nok bekrefte at dette vil gå helt fint.
Vi lagde brownies for en lita stund sida, det blei ca 1 gram pr porsjon.

Vi lagde cannabutter ved å bruke smør- og vannmetoden. Hadde det over svak varme (laveste innstilling på elektrisk plate) med lokk på. Lot det stå i ca tre timer. Passet alltid på at det ikke var no særlig bobbling.

Vi som gjorde det er ganske innrøyka, så de fleste av oss tok to porsjoner (2g).
En av oss hadde ikke no særlig erfaring med cannabis før og tok en. Vi kjente det alle godt, varte lenge og var en herlig high.

Personen som tok en porsjon fikk en veldig god introduksjon til kraften i den planta kan man si! Og ho sa i ettertid at ho kanskje hadde kunnet greid litt mer.

Dere kommer til å bli fjerne en god stund i hvertfall! Og enten så blire en digg kveld eller så kan det gå andre veien
Sitat av viskelaer Vis innlegg
Og enten så blire en digg kveld eller så kan det gå andre veien
Vis hele sitatet...

Det er akkurat det som er problemet med å spise istedet for å røyke.

Når man spiser, og man føler man mister kontrollen, kan det bli veldig ubehagelig hvis man ikke helt vet hva man skal gjøre, og man vet at det kan ta 4-5 timer før det går over. Leser jo her inne hele tiden om folk som freaker ut med hjertebank og ringer ambulanse og greier. Ingen morsom opplevelse kan jeg tenke meg.

Jeg vil anbefale de som ikke har prøvd cannabis før, og røyke mindre porsjoner først.
Jeg blir fjern av 0,5 g i ting oppløst av fett.

2 g på nybegynnere? Du må da være sprø.... Om de aldri har vært fjern før er sikkert 0,5 g nok.
Venninda mi på 70 + kg ble veldig fjern på 0,3 g i skakkao første gang.
Ei anna venninde som er over 180 høy fikk skakkao med 1 gr på sin jomfrutur, og hadde det helt forferdelig.

Bedre med for lite enn for mye når man ikke kjenner til rusen. Den er jo helt annerledes enn andre rustyper.

Må si mine 5-10 første jonaser/trekk med hasj ga meg angst fordi jeg ikke kjente til virkningen, jeg ville bare at det skulle gå over asap. Ble bedre når jeg ble kjent med rusen. Bedre med 1 time dritt rus enn 5 timer med paranoia...