Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1012
Funker det å få et bitmap transparent?
I såfall, hvordan?
Legger med bildet jeg vil ha transparent tilfelle noen fikser det.
Jeg er 99.9% sikker på at det ikke går,
men jeg har en tendens til å ta feil på ting jeg ikke er 100% sikkert på
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det kan man vell om man lagerer som .gif?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
sofa: tror han vet det. ta en titt på siggen, det er samme bilde, bare transparent gif.

jeg er 100% sikker på at det ikke går an (njjaaaa nære 100% jaffal). det hadde vært merkelig hvis jeg ikke hadde visst om det. nei, det kan ikke gå an.
Better than thou.
Umulig. Enkelt og greit.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Okidok, faen.
Takk for gesvar.
Better than thou.
Finnes nok en plugin som tar gif, og ikke bare bmp. Antar at du skal bruke det som vannmerke på de/n filmen/e.
AnaMorph0s|s: stilig sig!!

eneste måten å få bmp'en "transparent" er vel hvis det er et valg i det watermarkprogrammet/plug-in'et (eller hva det enn er) der du kan velge farge som skal vere transparent...

hvis du skal lete etter andre watermarkplugin'er som støtter gif, så husk på at det finnes flere formater som kan vere transparente, ping/*.png f.eks...
Sist endret av cavey; 26. november 2001 kl. 23:16.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av cavey
AnaMorph0s|s: stilig sig!!

eneste måten å få bmp'en "transparent" er vel hvis det er et valg i det watermarkprogrammet/plug-in'et (eller hva det enn er) der du kan velge farge som skal vere transparent...

hvis du skal lete etter andre watermarkplugin'er som støtter gif, så husk på at det finnes flere formater som kan vere transparente, ping/*.png f.eks...
Vis hele sitatet...
Ah, but of course!

Strålende, takk for "påminnelsen"! Det funka selvfølgelig å sette en farge som transparent.
Mulig jeg ikke skjønner helt, men snakker du om å få det gjennomsiktig, på WEB? Da er vel .PNG tingen. (Støttes dog kun av Netscape, så vidt jeg vet.)

For video, må du gi bitmapen en alpha kanal.
Better than thou.
PNG støttes kun av Internet Explorer. (Og ymse bildeprogrammer.) Men det var snakk om å få det transparent i en video.