Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1021
Etter at man har merga layers i PhotoShop, er det en måte å reversere denne handlingen på? Altså, slik at layerne kommer tilbake igjen? Ikke step backwards og history dings, men en måte hvor alle de nye layerne etter merginga bevares samtidig.

Anyone?
Better than thou.
Nope.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Nope.
Vis hele sitatet...
Faen. Jaja, takk for belysningen.
jeg pleier å først slå alle sammen, kopiere det, lime det inn i et nytt bilder og så tilslutt angre sammenslåingen.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av frittjaaff
jeg pleier å først slå alle sammen, kopiere det, lime det inn i et nytt bilder og så tilslutt angre sammenslåingen.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg pleier også å duplicate før jeg merger, men glemte det denne gangen. Blir det noe av siden din snart forresten?
du må ikke ta kopi av det før du slår det sammen, det er en stygg uvane, for når du skal gjøre det med førtiseks layer så sitter du der, alt er bare rot, og du slår sammen to noen og ingen av noen andre og så er alt bare suppe.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
hvis du har 46 layers, bruk mapper og del de opp i kategorier. MYE mer kontroll. og eventuelt ha kopiene i en egen mappe.
Hvilken fotoshop bruker dere?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg bruker photoshop 6.01
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann.

For å kjapt skaffe seg et eget layer som består av alle de andre, "merget":

Select All (Ctrl + A)
Copy Merged (Shift + Ctrl + C)
Paste (Ctrl + V)