Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2357
Leste denne artikkelen :http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10095182

og tenkte bare "jaja, så lang tid gikk det"!
Greit nokk at folk skal ha og bør ha en egen mening, men gang på gang blir det vist at amerikanerne har en lang vei å gå mtp tillit til sin styresmakt.
Blir bare oppgitt når jeg leser om hvordan Bin Laden skal være i live, og at Bush skal ha regi av 9/11.
Og nå kommer det nok en gang en og vil dykke etter ett lik. Hva blir det neste? at han påstår at bin laden ikke er død fordi han ikke fant liket?

Er det på tide å jekke ned enkelte amerikanere? Når presidenten bekrefter at han er død, så ville han neppe ha lyvd viss han visste at bin laden var i live og kunne dukke opp på tv få dager etterpå.
Dykkeren sier jo at han gjør det i et forsøk på å bevise døden til Bin Laden, og ikke motbevise døden hans som du sier. Og jeg skjønner det egentlig litt, for det er sært at amerikanerne da ikke bare kan gi et jævla bildebevis på at fyren er død.
Jeg tror Bin Laden er død, jeg tror også begravelsen skjedde som Obama sa den gjorde, men jeg tror ikke den dykkeren finner en sabla bit av Bin Laden! Finnes mange sultne haier i havet og tviler ikke på at de har noe imot terrorist-kjøtt.
Sist endret av ZELDUR; 12. juni 2011 kl. 00:07.
Obama kan vell lyve han å, som alle andre kan. Hvorfor han ikke skulle snakke sant, blir uansett bare spekulasjoner. Det dykkeren er ute etter er å bevise for mange at han faktisk er død. Om han ble drept som regjeringen sier, om han har vært død over lengre tid, eller om han lever er det fåtall av beviser på. Men jeg som mange andre liker å få beviser. Om Obama lyver eller ikke, spiller ingen rolle for min del men jeg vil fortsatt ha beviser for at de faktisk har gjort det de har sagt har gjort.
Sist endret av eRixn; 12. juni 2011 kl. 00:43.
Dykkeren forventer selvsagt ikke å finne noe som helst, men gjør dette av to grunner.
1. En politisk protest mot Barack Obama for å fyre opp under de latterlige konspirasjonsteoriene om at Osama bin Laden ikke er død.
2. For å skape PR om seg selv for å så åpne for finansielle bidrag fra gale folk som tror på punkt 1.
Det finnes alltids konspirasjonsteoretikere som vil tvile på hva makten og media forteller dem. Om de vil bruke masse penger på å finne ut av sannheten så burde de få lov til det, selv om det ikke er noe jeg hadde giddet å bruke tid og penger på.
Hvis Bin Laden ikke hadde vært død, hadde nok Al-Qaeda (spl?) visst fram en drøss med videoer som beviser at han lever, et eller annet tidsriktig utsagn som beviser at videoen er tatt nylig. For Al-Qaeda er det et symbolsk tilbakeslag at svinnpakket deres ble tatt av dage, de ville ikke latt USA komme unna med falsk propaganda.
Jeg tror den Amerikanske regjeringen holder Osama skjult, de torturerer vel ham for å finne ut diverse tinger om Al quida.
Sitat av SkaMper Vis innlegg
Jeg tror den Amerikanske regjeringen holder Osama skjult, de torturerer vel ham for å finne ut diverse tinger om Al quida.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig dette seriøst?
Sitat av Petter H Vis innlegg
Hvis Bin Laden ikke hadde vært død, hadde nok Al-Qaeda (spl?) visst fram en drøss med videoer som beviser at han lever, et eller annet tidsriktig utsagn som beviser at videoen er tatt nylig. For Al-Qaeda er det et symbolsk tilbakeslag at svinnpakket deres ble tatt av dage, de ville ikke latt USA komme unna med falsk propaganda.
Vis hele sitatet...
nå er jeg ikke en av de som tror bin laden er i live (lenger), men det ville faktisk vært til bin ladens fordel å "fake" sin død! (Verdens mest ettersøkte, er ikke like morro nå, som det var å være før i tia "John Dillinger og co.". Han kan evnt. ikke stole på sine egene, ettersom måte han møtte på sine underståtter!

Men ja, greit nok at de prøver i hvertfall, hehe folk har søkt etter gull med detaljerte kart i havet, og ikke klart å finne noe... tror ikke det hjelper noe særlig at denne dykkeren vet at det er et hav utenfor pakistan et sted :P gl til han hvertfall ^^
Tror neppe han har blitt spist av hair som noen nevner her.
Han lå vel i en kiste som vil holde ned til x antall meter, så vil vel eventuelt kista implodere, sånn teknisk sett skulle da kroppen ha flyti opp igjen etter et par dager men de har vel gjort noe greier så den ikke gjør det.
Begrave ham til sjøs var jo nogenlunde rasjonelt, ingen ville ta imot den døde kroppen hans for å begrave den sånn at plutselig 10,000 terrorister begynner og valfarte til stedet.
Men at de ikke vil frigi bildet syntes jeg er en dum avgjørelse da konspirasjonsteoriene vil blomstre!
De la han i en såkalt "bodybag" som var vektet ned for å gjøre den tyngre og forhindre at den flyter opp , og konspi miljøet hadde bare gjort det enkelt og sagt at bildene var manipulerte , se bare på obama sin Long Form , det forandret ikke en skjit.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Finnes mange sultne haier i havet og tviler ikke på at de har noe imot terrorist-kjøtt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle haier ha noe imot terroristkjøtt?
Sitat av primax Vis innlegg
Hvorfor skulle haier ha noe imot terroristkjøtt?
Vis hele sitatet...
Var det noe å pirke på da? Han sa at han ikke regnet med at haier har noe imot terroristkjøtt, for å påpeke at bin Laden med stor sannsynlighet vil bli hai mat.
Han var verdens mest ettersøkte mann, såklart er det rasjonelt å lete etter liket hans.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Til de som sier at Al quaeda (sikkert feil...) ville kommet ut med diverse videoer o.l. hvis OBL fortsatt var i live: Hvorfor det?
De har jo masse å tjene på at folk tror at OBL ble henrettet på brutalt vis av amerikanerne, de opplever jo en enorm støtte etter at drapet ble kjent (har beklageligvis ikke ork til å finne kilde).
Jeg tror nok bildene blir offentliggjort når USA har rota seg bort i ett eller annet de vil ta medias oppmerksomhet bort fra. Klassisk teknikk.
Hvorfor skal de egentlig finne liket hans når de ikke engang kan vise bildet av han?
Er vell ikke noe penere syn nå en det han var, og hvis det bare er beinrester igjen så er jo ikke det veldig mye av beviser?
Jeg må si en ting før noen som helt skal dykke ned til han.... LYKKE TIL!

Trur det er noen meter ned der ja

-SirMartin
Synes det er merkelig at USA valgte å ikke vise frem noen bilder. Det er jo ingen tvil om at konspirasjonsteoriene vil florere som resultatet av dette.
Rasjonelt?
Det avhenger av hvordan du ser på situasjonen.

For min del virker det å finne liket til Osama like rasjonelt som å sette seg på dass, legge en kabel, merke seg et par kjennetegn på kabelen før man skyller den ned og løper til nærmeste kloakkrenseanlegg for å prøve å finne den igjen.

Rent politisk og PR-messig, ja, slik som DonTomaso sa.
Dykkeren har jo fått internasjonal oppmerksomhet etter denne kunngjøringen.
Sist endret av Knask; 16. juni 2011 kl. 11:17.