Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2669
Hei.
Fikk salvia idag Jeg bestilte 3 gram x5 ekstrakt.

Men i pakken er det to poser. En zip-pose med noen hele blader (Selvsagt litt ødelagt og sånt da, ettersom dette er tørre blader), og en antistatisk pose med små biter, jeg vet ikke hva det er ... Men ser da ut som knuste blader?
Dessuten står det noe med at "Our products is not for human consumption"

1: Hva er innholdet i de to posene, og hvilken av dem er det jeg skal tygge?
2: Hvordan kan jeg vite hvor mye som er f.eks. 0,5 gram når jeg skal tygge? Og JA, jeg skal tygge, ikke røyke. Ingen vits i å snakke om at jeg skal røyke osv osv, jeg skal TYGGE.
3: Er advarselen om at produktene ikke er for humane komsumeringer bare fordi det er forbudt, eller fordi det faktisk IKKE skal konsumeres?

Takk
Sist endret av Dodecha; 10. april 2011 kl. 21:43. Grunn: suppliernavn fjernet
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
1. ingen som vet, men mest sannsynligvis salviablader....? den andre posen er umulig å si uten bilder.
2. ved å veie innholder på en vekt.
3. de skriver det for å ha sitt på det rene.
Sitat av somnium Vis innlegg
1. ingen som vet, men mest sannsynligvis salviablader....? den andre posen er umulig å si uten bilder.
2. ved å veie innholder på en vekt.
3. de skriver det for å ha sitt på det rene.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert salvia. Jeg tygger ikveld jeg da
de små bitene er nok ekstrakten som du så blander med bladene for å få det letter antennelg.. Vil anbefale røyk, foran tygging.
Den andre posen er en pose med krystaller som tiltrekker seg fuktighet for å hindre at alt annet som er i pakken skal bli ødelagt av fuktigheten. Det ligger slike poser i veldig mye av elektroniske ting som blir sendt. Absolutt ikke for å spise/røyke/etc
Sist endret av meitemark; 8. april 2011 kl. 15:11.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Den andre posen er en pose med krystaller som tiltrekker seg fuktighet for å hindre at alt annet som er i pakken skal bli ødelagt av fuktigheten. Det ligger slike poser i veldig mye av elektroniske ting som blir sendt. Absolutt ikke for å spise/røyke/etc
Vis hele sitatet...
Tiltrekker den fuktighet selv om den er 110% lufttett i en antistatisk...?

Så det er altså selveste bladene jeg skal innta. Står forresten på den antistatiske posen "5x 3g" ...
Sist endret av KRS93; 8. april 2011 kl. 15:12.
Det høres ut som om du har fått ekstrakten din (den lille posen) og noen blader med på kjøpet, antakelig tiltenkt som "fyllmasse" i brønnen om du skal røyke, eller i "quidden" om du skal tygge.
Sitat av somnium Vis innlegg
ved å veie innholder på en vekt.
Vis hele sitatet...

Ingen vekt her. Kan jeg bedømme ut ifra å måle (mm, cm osv) ?

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det høres ut som om du har fått ekstrakten din (den lille posen) og noen blader med på kjøpet, antakelig tiltenkt som "fyllmasse" i brønnen om du skal røyke, eller i "quidden" om du skal tygge.
Vis hele sitatet...
Ok, så jeg skal tygge denne "ekstrakten".
Burde jeg tygge både ekstrakt + de bladene samtidig?
Sist endret av KRS93; 8. april 2011 kl. 15:14.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Ingen vekt her. Kan jeg bedømme ut ifra å måle (mm, cm osv)



Ok, så jeg skal tygge denne "ekstrakten".
Burde jeg tygge både ekstrakt + de bladene samtidig?
Vis hele sitatet...
Skaff deg en vekt hvis du vil måle nøyaktig. Its that simple.
Bladene er 1x, pulveret eller flakene er 5x
En ting til:
Det er jo mange småbiter, er det en spesiell metode jeg skal bruke for å samle de sammen (Som en tyggis?) eller er det bare å tygge dem?
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Tiltrekker den fuktighet selv om den er 110% lufttett i en antistatisk...?
Vis hele sitatet...
Sukk, slik går det når jeg uttaler meg om ting jeg egentlig ikke har peiling på. Det du beskrev hørtes veldig mye ut som det jeg tenkte på, men det var nok feil. Det jeg tenker på har gjerne teksten "not for human consumption" og ligger i en antistatisk lufttett pose og er noe ganske så giftig, så jeg tok feil.
Ta deg ei klype og plaser i kjeften, tygg! :P Hvis du vil ha det som en fast klump burde jo tyggis fungere for å '' holde det sammen '' eller bare vente til det blir litt fuktigere.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Ta deg ei klype og plaser i kjeften, tygg! :P Hvis du vil ha det som en fast klump burde jo tyggis fungere for å '' holde det sammen '' eller bare vente til det blir litt fuktigere.
Vis hele sitatet...
Ei klype, ja.... Altså, tommel og pekefinger prinsippet?

Meitemark: Du er tilgitt
Sitat av KRS93 Vis innlegg
En ting til:
Det er jo mange småbiter, er det en spesiell metode jeg skal bruke for å samle de sammen (Som en tyggis?) eller er det bare å tygge dem?
Vis hele sitatet...
Har du ikke lest deg opp på salvia overhodet?

Den tradisjonelle metoden for tygging går ut på at man lager en såkalt "quid" av ferske blader. Det er også mulig å lage en av tørkede blader. Det spekuleres i at peppermynte kan øke det sublinguale opptaket av salvinorin, så jeg ville tatt ferske peppermynteblader og laget en quid av disse, kombinert med ekstrakten.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du ikke lest deg opp på salvia overhodet?

Den tradisjonelle metoden for tygging går ut på at man lager en såkalt "quid" av ferske blader. Det er også mulig å lage en av tørkede blader. Det spekuleres i at peppermynte kan øke det sublinguale opptaket av salvinorin, så jeg ville tatt ferske peppermynteblader og laget en quid av disse, kombinert med ekstrakten.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg har lest litt om salvia, men tror neppe jeg har fått med meg hvordan den tygges, og hva en quid er...

Er ikke det bare å ta en klype salviaekstrakt (de flakene jeg har) og putte de i kjeften?
Har til dags dato ikke hørt om en eneste person som har fått effekt av å tygge ekstrakter. Men DU greier det helt sikkert.
Skal være mulig å få effekt ja.
Hvorfor vil du tygge,fremfor og røyke det?Røyking er mye lettere og mindre stress.Sparer salvia gjør du og.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Jo, jeg har lest litt om salvia, men tror neppe jeg har fått med meg hvordan den tygges, og hva en quid er...

Er ikke det bare å ta en klype salviaekstrakt (de flakene jeg har) og putte de i kjeften?
Vis hele sitatet...
Joda, men det er vanskelig å "tygge" noe som ikke har noe særlig substans. Jeg har selv prøvd alkoholtinktur, noe som svei som rakkern og ikke ga noen effekt. Les litt om andres erfaring og vurder mint-tipset mitt
Trådstarter
Ja, hvor mange er interressert i en liten triprapport?

Vel, etter å ha laget denne tråden, fant jeg ut at jeg bare skulle prøve å røyke, selv om jeg ALDRI har prøvd å røyke en vanlig sigarett engang, og har alltid hatt en streng holdning til det å røyke.
Men ja, pytt, dette var jo fra en bong, og ingen trengte å vite noe, ikke sant?

Jeg lagde en bong av en 0,5 liter colaflaske, et hull nede på flaska, et hull oppe ved tuten, og la alu folie over flasketuten med flere hull i. Jeg knuste noen blader, la oppi bladene og ekstraktene på toppen, fyrte av, sugde inn.. HOST HOST HARK, og all salviaen fløy i været

Bah, var for sterkt.
Heldigvis hadde jo jeg tenkt godt gjennom dette før jeg prøvde Salvia, så jeg hadde en kompis der som skulle sitte og passe på mine handlinger. Han tilbød seg å "pumpe" salviaen for meg, slik at det ble lettere for meg å trekke. Greit nok, da gjorde vi det.

NÅ klarte jeg å holde salviaen i lungene uten å hoste
Så fyrte jeg opp flere ganger og tok flere trekk.
Nå begynner selveste rapporten:
Jeg fikk en slags trang til å le, jeg klarte ikke la være.. Det var så morsomt, og jeg følte meg litt annerledes i hodet, sånn som når man drikker alkohol også.

Plutselig var det som om alle tingene jeg skulle ta tak i, var for langt unna for armen min, men i virkeligheten var det bare jeg som ikke strekte armen nok ut. Det føltes som om jeg måtte bevege meg som en slags robot, da armene låste seg på en spesiell måte, og jeg måtte bevege armene i en spesiell rute for å få armen til å havne der den skulle. Litt rart, men jeg likte det. Så ble det plutselig slik at hodet mitt ble løfta opp, som om kroppen var under vann, og hodet over.

Når jeg gikk fremover, gikk jeg ganske fort, og løftet hodet litt som om jeg svømte. Det var som om jeg bare hadde hodet, og ingen kropp...
Dessverre kom dama mi på besøk akkurat da, jeg ville ikke hun skulle vite noe om dette, men hun kom og spurte etter vann. Jeg bare lo og "NEI, JEG HAR IKKE VANN? HAHAHAHAHAHAHA", og så ned på bordet "MEN DER ER DET COLA I ET GLASS.". Hun så på glasset "Nei du, det der er øl".

"ÅJA.... TAKK!" så drakk jeg opp ølen.
"Hva faen er det med deg a? Full?"
"Nei? Se på armen min da, hahahahaha..." Jeg bevegde armen som en robot.

"Herregud, skada du da?"
Hehe, nei. Jeg måtte jo selvsagt skjule at jeg hadde røyka salvia, så lot henne tro jeg bare var full....

MEN, hvor gjorde jeg av salviaen tro..?


Sannheten:
Jeg kasta bongen og all salviaen ut av vinduet når hun kom

Og ja, forresten
En liten stund trodde jeg at det var HØY musikk rundt meg sånn at jeg måtte rope for at folk skulle høre meg.

"DU! NÅR DRAR VI TIL DEN ANDRE FESTEN????"Når det var musestille
Og jeg MENER det: Jeg ropte som bare faen

JA, jeg glemte det nesten.

Plutselig følte jeg vi hadde det TRAVELT, og prøvde å jage alle ut for å dra på den andre festen. Jeg var helt stressa, gå nå da, UT, NÅ! Ta med dette her, og faen, finn skoene dine fort!

Vi hadde faktisk gooood tid på oss..
Sist endret av KRS93; 10. april 2011 kl. 17:17.
Et godt eksempel på at man ikke bør leke med rusmidler.
Skjenner meg igjen det med latteren og det med at ting virket langt unna, husker bongen var langt unna meg, men i virkeligheten hadde jeg mista bongen, tror du bare fikk oppleve halve trippen for jeg trippa vidre til jeg ikke lenger satt i stua men så en stor glidelås som jeg åpnet, kan ikke huske hva det var på den andre siden av glidelåsen.
Trådstarter
Sitat av zevz Vis innlegg
Skjenner meg igjen det med latteren og det med at ting virket langt unna, husker bongen var langt unna meg, men i virkeligheten hadde jeg mista bongen, tror du bare fikk oppleve halve trippen for jeg trippa vidre til jeg ikke lenger satt i stua men så en stor glidelås som jeg åpnet, kan ikke huske hva det var på den andre siden av glidelåsen.
Vis hele sitatet...
Tror nok det stemmer, jeg følte egentlig ikke at jeg fikk så stor utbytte. Vet ikke hvordan jeg vet det, ettersom dette var første gang.. Jaja, vi får se når resten av salviaen kommer
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Et godt eksempel på at man ikke bør leke med rusmidler.
Vis hele sitatet...
At han hadde det fett er et godt eksempel?
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
At han hadde det fett er et godt eksempel?
Vis hele sitatet...

Nei, at han tok salvia selv om han tydeligvis hadde utrolig lite peiling på hva han drev med, altså manglende innsikt i hva han puttet i trynet.
Og at han tok det med feil utgangspunkt etter min mening.

Når jeg leser triprapporter er jeg interessert i å få innsikt i utvidet innsikt, ikke å lese om drittunger som ruser seg på sterke psykoaktive stoffer for moro skyld.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Nei, at han tok salvia selv om han tydeligvis hadde utrolig lite peiling på hva han drev med, altså manglende innsikt i hva han puttet i trynet.
Og at han tok det med feil utgangspunkt etter min mening.

Når jeg leser triprapporter er jeg interessert i å få innsikt i utvidet innsikt, ikke å lese om drittunger som ruser seg på sterke psykoaktive stoffer for moro skyld.
Vis hele sitatet...
Salvia er i annen liga enn andre mer vanlige psykadelika som lsd og flein.Det er ganske vanskelig og få noe meningsfylt ut av en salvia rus...jeg vil ikke si man får bedre selvinnsikt av salvia akkurat.
Trådstarter
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Nei, at han tok salvia selv om han tydeligvis hadde utrolig lite peiling på hva han drev med, altså manglende innsikt i hva han puttet i trynet.
Og at han tok det med feil utgangspunkt etter min mening.

Når jeg leser triprapporter er jeg interessert i å få innsikt i utvidet innsikt, ikke å lese om drittunger som ruser seg på sterke psykoaktive stoffer for moro skyld.
Vis hele sitatet...
Ta det rolig, kamerat.
Den eneste grunnen til at jeg ikke tok andre stoffer istedetfor Salvia, er nettopp fordi Salvia i utgangspunktet er lovlig, vet du.. Holder meg helst langt unna ulovlige stoffer, men jeg gir faen i om det er ulovlig for meg å oppbevare lovlige stoffer. Jeg kunne prøvd LSD om det var lovlig.

Jeg prøvde bare Salvia ettersom jeg har lest triprapporter, og det var så interressant. At jeg er en drittunge har du nok rett i, men du tar feil i at jeg tok det for moro skyld.
Kanskje jeg hadde litt for liten innsikt i hva jeg holdt på med, men det driter jeg i.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Kanskje jeg hadde litt for liten innsikt i hva jeg holdt på med, men det driter jeg i.
Vis hele sitatet...
Det sitatet der kommer du til å gremmes over når du blir eldre, og forhåpentligvis litt klokere
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Salvia er i annen liga enn andre mer vanlige psykadelika som lsd og flein.Det er ganske vanskelig og få noe meningsfylt ut av en salvia rus...jeg vil ikke si man får bedre selvinnsikt av salvia akkurat.
Vis hele sitatet...
At salvia er i en helt annen liga enn flein og lsd er jeg enig i, men at ikke rusen kan inneholde noe meningsfult er jeg uenig i...
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det sitatet der kommer du til å gremmes over når du blir eldre, og forhåpentligvis litt klokere
Vis hele sitatet...
Så det var DET du ville frem til, ja
Slapp av, jeg blir nok eldre og klokere, ja
Sitat av zevz Vis innlegg
At salvia er i en helt annen liga enn flein og lsd er jeg enig i, men at ikke rusen kan inneholde noe meningsfult er jeg uenig i...
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det mulig og få noe positivt ut av en salvia tripp,men selve rusen er så jævla forvirrende og man har null kontroll på tankegang etc.Når jeg lander etter en salvia rus så synes jeg det er vanskelig og få en oversikt i hodet på hva som nettopp skjedde,det hele er bare veldig forvirrende og ofte skremmende.
Sist endret av JayHova; 10. april 2011 kl. 20:42.
Trådstarter
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Selvfølgelig er det mulig og få noe positivt ut av en salvia tripp,men selve rusen er så jævla forvirrende og man har null kontroll på tankegang etc.Når jeg lander etter en salvia rus så synes jeg det er vanskelig og få en oversikt i hodet på hva som nettopp skjedde,det hele er bare veldig forvirrende og ofte skremmende.
Vis hele sitatet...
Jepp! Det var virkelig forvirrende og alt det da jeg prøvde nå, som du beskriver her. NULL kontroll over tankegangen stemmer, jeg slo nesten ned en fyr fordi han sa at han ikke orket å drikke likevel (Jeg oppfatta det som et slags angrep mot meg eller noe sånt ) og kjeftet på ham, men så forsto jeg, ey, hva faen? Ja, greit ja, bare glem det, unnskyld
Sist endret av KRS93; 10. april 2011 kl. 22:45.