Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2377
Lette gjennom etter noen bilder på maskinen, og fant dette her. Personlig er jeg ganske fornøyd med bildet. Sitter å undrer over hva hun på bildet tenker over der hun går. Ser det er noe utbrendt på shorten, men men... Jeg syntes ivertfall det er litt kult, men det er kansje ikke så spennende??

kritikk ønskes

http://img35.imageshack.us/img35/3497/hm135.th.jpg
syntes bildet ble litt for grønt og trangt,hadde kanskje blitt bedre med litt himmel? slik at bildet får litt dybde?
Rule of thirds, golden ratio....

Slå det opp.
thh
Trådstarter
ty (ti tegn)

flere?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av capidog Vis innlegg
Rule of thirds, golden ratio....

Slå det opp.
Vis hele sitatet...
Som en sånn liten by the way: Hvilken av dem? Det er ikke det samme det er snakk om, bare en masse folk som hører de to i samme setning og tror at kjært barn har mange navn.

Bildet: Hm, ikke for langt unna, ikke for nært henne, få farger. Ganske simpelt, og som mange vet er det de simple bildene som er de gode i de aller fleste tilfeller.

Hun er i aktivitet, noe som er mye mer interessant enn en pose. Skarpt gress rundt henne. Eneste som var irriterende etter å se på en stund var skyggen til venstre.

Stå på!
Noe midtstilt og kanskje litt vel høy kameraføring...skulle så gjerne sett mer av ansiktet (for fotoets skyld). Ellers likte jeg det, potensiale. En heftig sorthvitt hadde kanskje også gjort seg
Bilde mangler litt større pupper. Ikke så mye, men bare litt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av skolms Vis innlegg
Bilde mangler litt større pupper. Ikke så mye, men bare litt.
Vis hele sitatet...
Du mangler større pupper.

tafsern: Hva er galt med et midtstilt bilde? Jeg nekter å kunstig begrense meg til fire punkter for hovedmotivet mitt.
Ganske enig med deg Tafsern, når det ikke er noe tredjepart i bildet blir det litt kjedelig å ha et midtstilt motiv.
Sist endret av Butchern; 13. januar 2010 kl. 10:10.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Du mangler større pupper.

tafsern: Hva er galt med et midtstilt bilde? Jeg nekter å kunstig begrense meg til fire punkter for hovedmotivet mitt.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke noe galt med et midtstilt bilde. Det har jeg nevnt flere ganger her på forumet, det er fullstendig greit..så lenge det passer seg. Her synes jeg ganske enkelt at hele bildet tilsier for min del at det hadde eventuelt vært bedre når det ikke var midtstilt.

Men som sagt, jeg har ikke noe imot midtstilte bilder, når det hever bildet. Jeg ser ikke poenget med å IKKE forsøke å bruke det gyldne snitt iblant, fordi man "ikke vil gjøre som alle andre". Det er en vurderingssak der og da, noen bilder er best midtstilt, andre ikke.

Diverse bilder hvor plasseringen tilfører bildet noe mer i mine øyne.
http://1x.com/?userid=&from=1&to=20&...d=17234&size=L
http://1x.com/?userid=&from=1&to=20&...d=23023&size=L
http://1x.com/?userid=&from=20&to=40...d=25329&size=L
http://1x.com/?userid=&from=60&to=80...d=24483&size=L
http://1x.com/?userid=&from=60&to=80...&id=367&size=L
Sist endret av tafsern; 13. januar 2010 kl. 11:56.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hm, bildet ville nok vært mer dynamisk om motivet ikke var midtstilt, men her synes jeg det passer bra med et rolig bilde med lite dynamikk, som ikke krever så mye av den som ser på det. Et enkelt bilde å se på.

Så på bildet nå igjen, og den siste biten stemmer vel ikke helt mtp. ganske skarpe gress-strå. Muligens croppe litt øverst.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Som en sånn liten by the way: Hvilken av dem? Det er ikke det samme det er snakk om, bare en masse folk som hører de to i samme setning og tror at kjært barn har mange navn.
...
Vis hele sitatet...
Velg selv. Jeg skrev begge, nettopp fordi det er forskjeller.

Min subjektive vurdering av trådstarters bilde er at det hadde gjort seg bedre med en off-center plassering av motivet.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg ville heller hatt henne til en av sidene, bare fordi jeg ikke liker så godt at ting er midtstilt

Som noen andre har sagt så ville jeg sett mer av ansiktet hennes.
Og kanskje hatt med litt himmel, men ellers helt ok bilde.

Har du brukt vignett?
jeg synes det er bra du ikke viser himmel eller andre elementer. for uten andre referanser, blir dette (for meg) som et slags et vindu inn til en verden der det ikke finnes noe annet enn åker og ei jente. derfor liker jeg det! ultimat sett ville hun vært naken, men det er kanskje for mye å forlange.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
capidog: Hva er da din objektive mening (I make joke)
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg ville heller hatt henne til en av sidene [...] Som noen andre har sagt så ville jeg sett mer av ansiktet hennes.
Og kanskje hatt med litt himmel, men ellers helt ok bilde.
Vis hele sitatet...
Og dermed fått et bilde som er tatt helt etter reglene, og som vi dermed har sett altfor mange ganger før? Glem det.

mann har rett mann!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
capidog: Hva er da din objektive mening (I make joke)Og dermed fått et bilde som er tatt helt etter reglene, og som vi dermed har sett altfor mange ganger før? Glem det.

mann har rett mann!
Vis hele sitatet...
Det er ditt synspunkt. Uansett hadde ikke dette ildet vart noe annet en kjedelig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det er ditt synspunkt. Uansett hadde ikke dette ildet vart noe annet en kjedelig.
Vis hele sitatet...
Hø? Det ville ikke vært noe annet enn kjedelig om han hadde sidestilt jenta? Hvorfor sier du da at du vil ha henne sidestilt? Jeg må misforstå deg her et sted.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hø? Det ville ikke vært noe annet enn kjedelig om han hadde sidestilt jenta? Hvorfor sier du da at du vil ha henne sidestilt? Jeg må misforstå deg her et sted.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde likt det bedre?
Han la ut bildet for å høre andes meninger? Ikke bare din.
Jeg har heller ikke sakt at det hadde vert mindre kjedelig om hun var sidestilt, men JEG hadde likt det bedre.

Det er et fint bilde, bevares. Men ikke noe spesielt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg hadde likt det bedre? [...] Jeg har heller ikke sakt at det hadde vert mindre kjedelig om hun var sidestilt, men JEG hadde likt det bedre.
Vis hele sitatet...
Ah, nå skjønner jeg. Muligens litt merkelig formulert eller jeg som ble ordblind.
Han la ut bildet for å høre andes meninger? Ikke bare din.
Vis hele sitatet...
Jeg forbeholder meg retten til å være uenig i andres kritikk.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Du mangler større pupper.
Vis hele sitatet...
Mulig, men jeg liker hvert fall pupper.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ah, nå skjønner jeg. Muligens litt merkelig formulert eller jeg som ble ordblind.Jeg forbeholder meg retten til å være uenig i andres kritikk.
Vis hele sitatet...
haha, vi er enige om at vi er uenige?

Den retten skal du få ha