Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  535 60321
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
...

Nei, det er logisk sett umulig å bevise at det ikke finnes noe paranormalt. Det er derimot logisk mulig å bevise at det finnes. På tross av dette har de "klassiske" påstandene om paranormalitet aldri blitt bevist.
Vis hele sitatet...
Kanskje noen burde laget en tråd om som klarner opp rundt viktigheten av falsifiserbare påstander, hva som kan bevises etc (hint). Dette ser ut til å måtte gjentaes hver bidige side i denne tråden, og jeg påpekte det bare noen få innlegg over det innlegget du siterte.

Tar forbehold om at ordlyden i innlegget til juicy var noe vagt, så det var litt uklart om han mente man ikke KAN bevise at det ikke finnes noe paranormalt, eller om man ikke har klart å bevise at det ikke finnes noe paranormalt.
Sitat av nikons Vis innlegg
Fordi ånder og spøkelser etc. bryter med naturlovene, og da er overnaturlige hvis de eksisterer.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men de er jo fortsatt på en måte naturlige. Og noe som er på jorden, og alltid har vert det, er jo naturlig.
Hvis vi ikke skal gå over på en helt annen tankegang da, hvor f.eks en overordnet i galaksen, eller hele universet, en såkalt Gud! Eller da Allah osv, tok gud, for de fleste hovedreligionene har en Gud, ikke en de forguder.
Men tilbake, om denne "guden" da ser at et menneske mangler på jorden, kanskje den da sender en type refleksjon av dette mennesket tilbake? At kun de som egentlig var ment for dette mennesket kan de det?

Ikke vet jeg, men denne diskusjonen har akkurat startet. Det er uendelig mange svar og alternative løsninger her, gjelder bare å tenke fritt frem til vi vet noe mer.

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Husker mythbusters hadde en episode hvor de testet pyramide-effekten (Pyramid Power).

Dette ble egentlig litt off-topic, men ;P
Vis hele sitatet...
Ble ikke denne myten "Busted"? Da de ikke hadde sterilisert kniven. Så vidt jeg kan huske gjorde de et forsøk til, med steril kniv, da skjedde det ingenting.
Alt man ser blir oppfattet i hjernen, så hvis man ser overnaturlige ting er det nok hjernen din som tuller med deg.

Jeg ser ofte ting som ingen andre ser, men ingen grunn til å være redd. Alt ligger i underbevvistheten
Sitat av Wold Vis innlegg
Alt man ser blir oppfattet i hjernen, så hvis man ser overnaturlige ting er det nok hjernen din som tuller med deg.

Jeg ser ofte ting som ingen andre ser, men ingen grunn til å være redd. Alt ligger i underbevvistheten
Vis hele sitatet...
Hvis du ofte ser ting andre ikke ser burde du oppsøke hjelp..
Sitat av bronze Vis innlegg

Tar forbehold om at ordlyden i innlegget til juicy var noe vagt, så det var litt uklart om han mente man ikke KAN bevise at det ikke finnes noe paranormalt, eller om man ikke har klart å bevise at det ikke finnes noe paranormalt.
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet burde ikke dette utgjøre noen markant forskjell ettersom begge alternativene er like verdiløse i denne sammenhengen.


Sitat av Awarize Vis innlegg
Men tilbake, om denne "guden" da ser at et menneske mangler på jorden, kanskje den da sender en type refleksjon av dette mennesket tilbake? At kun de som egentlig var ment for dette mennesket kan de det?
Vis hele sitatet...
Kanskje det.
Kanskje klarer jeg å stå på hodet og drite i vinkel, men det er kun noen utvalgte som klarer å se det fordi de trenger det?
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvis du ofte ser ting andre ikke ser burde du oppsøke hjelp..
Vis hele sitatet...

Hvorfor skulle jeg trenge hjelp når det ikke plager meg?
Sitat av Wold Vis innlegg
Hvorfor skulle jeg trenge hjelp når det ikke plager meg?
Vis hele sitatet...
Fordi det kan tyde på at det er noe alvorlig galt med deg.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Fordi det kan tyde på at det er noe alvorlig galt med deg.
Vis hele sitatet...
tror kanskje du misforsto, det er ikke slik at jeg kan se ekle døde mennesker som står rett foran meg.

Jeg kan sitte i sofaen også plutselig se en rød laser på veggen som om noen skulle stått med en laserpenn eller lignende å siktet på veggen.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Kanskje det.
Kanskje klarer jeg å stå på hodet og drite i vinkel, men det er kun noen utvalgte som klarer å se det fordi de trenger det?
Vis hele sitatet...
Det var bare min egen teori, eller, mer en hypotese. Men hva er poenget med å kommentere det, om du ikke har noe fornuftig å si om det jeg sa? Hvorvidt du kan drite i vinkel eller ikke er off topic.
Sitat av Wold Vis innlegg
tror kanskje du misforsto, det er ikke slik at jeg kan se ekle døde mennesker som står rett foran meg.

Jeg kan sitte i sofaen også plutselig se en rød laser på veggen som om noen skulle stått med en laserpenn eller lignende å siktet på veggen.
Vis hele sitatet...
Så hva var poenget ditt?

At en sinnslidelse ikke plager deg betyr ikke at det ikke er en sinnslidelse.
Mener du å påstå at laserpennen var et resultat av paranormal aktivitet?
Det beste beviset på at dette er menneskeskapt er at det endrer seg i takt med populærkulturen. Hvor mange nisser finner vi beskrivelser av fra norrøn tid? Hvorfor er ikke runeskriftene fulle av disse fenomenene?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
int side om steder og opplevelser i norge http://www.ghosthunters.no/page.php?2
Vis hele sitatet...
Ifølge denne siden spøker det på latterlig mange skoler og SFO i oslo. Det burde da ikke være så vanskelig å bevise? Sånn rent bortsett fra at det er ingen som klarer å bevise det da.. rart det der..
Sitat av fetter Vis innlegg
Ifølge denne siden spøker det på latterlig mange skoler og SFO i oslo. Det burde da ikke være så vanskelig å bevise? Sånn rent bortsett fra at det er ingen som klarer å bevise det da.. rart det der..
Vis hele sitatet...
hvis du ser litt på den linken så ligger det en del opptak av lyder og utslag på div målere osv de har gjort
http://www.ghosthunters.no/news.php?extend.71.1
Sist endret av skukketrure; 27. januar 2011 kl. 13:38.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
hvis du ser litt på den linken så ligger det en del opptak av lyder og utslag på div målere osv de har gjort
http://www.ghosthunters.no/news.php?extend.71.1
Vis hele sitatet...
Det at en eller annen idiot står og måler elektriske utslag beviser ikke at det er spøkelser og gjenferd som står bak.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
hvis du ser litt på den linken så ligger det en del opptak av lyder og utslag på div målere osv de har gjort
http://www.ghosthunters.no/news.php?extend.71.1
Vis hele sitatet...
Jeg har opptil flere ganger hørt "Ikke tro på alt du leser på internet." og holder meg til den. Det er utrolig enkelt å lage noen lyder, eller redigere et filmklipp, for å få det til å se troverdig ut.

Jeg sier ikke helt sikkert at denne siden er falsk, men har gode grunner til å tro det.
er fjern healing paranormalt?
Kall det gjerne hva du vil, jeg velger å kalle det tullball.
Bevegelser med observert utgangspunkt men utan tilknytt lyd. Ved to høve er
utgangspunktet for gjenstanden sett. Lyspære. Idet eine tilfellet vert ei lita lyspære til
bruk på juletre sett å løfte seg opp av ei lita korg på frittståande kjøkkenbenk ("øya") og
falle ned på golvet 1-2 m unna med eit unaturleg høgt smell og påfallande sikk-sakk
bevegelse ved landing. Ingen rotasjon eller andre serskilde forhold registrert i
utgangspunktet. Observatøren oppfatta totalbevegelsen som noko sakte og kontrollert.
Banen mot nedslaget, men ikkje utgangspunktet, vart observert av fleire av ei gruppe på
20 personar til stades. Non-stop. I det andre tilfellet sit tre av personalet ved eit lite
bord med muffins; den næraste ca m unna. Under fullt påsyn av alle vert ein av to
non-stop sett brått å forsvinne frå ein av kakene og lande med eit høgt smell straks
attmed. Fleire små magnetar landar straks etter med kraftig smell på golvet like ved. Det
var ingen merke i melis-laget ut over avtrykket frå den fjerna non-stop. I eit tredje
tilfelle er i alle høve utgangspunktet avgrensa. Barn sit rundt bordet; plastikkperler fell
mot golvet—og held fram å gjera det, komande frå under bordet etter at borna har lagt
hendene på bordplata.--


resten av rapporten http://www.fjuken.no/index.cfm?event...ontFamID=84050
Sitat av skukketrure Vis innlegg
int side om steder og opplevelser i norge http://www.ghosthunters.no/page.php?2
Vis hele sitatet...
Utrolig rart at det ikke skjer en pøkk mens vg er med på spøkelsesjakt da...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10037777

Må si jeg har fått ett ganske annerledes syn på mange freaks etter denne tråden.
▼ ... over et år senere ... ▼
vi kan ikke bevise at overnartulige krefter finnes eller ikke Period
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
vi kan ikke bevise at overnartulige krefter finnes eller ikke Period
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan man bevise at overnaturlige krefter finnes, hvis de skulle gjøre det. Det skulle være den letteste sak i verden. Og nettopp derfor bør man stille seg meget kritisk når ingen har klart det.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
vi kan ikke bevise at overnartulige krefter finnes eller ikke Period
Vis hele sitatet...
OK, men det betyr ikke at sannsynligheten er 50-50. Vi vet nok til å kunne si at den er adskillig nærmere 99-01 for at de ikke finnes.
Det eneste jeg finner interessant vedrørende paranormale fenomener er at folk er tilbøyelig til å tro på de, - dette til tross for at det ikke eksisterer noe som ligner en troverdig indikasjon på at noe paranormalt noensinne har skjedd.

Dette ser av ulike grunner ikke til å påvirke deres fanatiske tro, videre gjør de sitt beste for å underbygge fenomenenes troverdighet med fravær av kritisk sans, logiske brister og dyp ignoranse.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg er så redd for dette at det er helt sykt. Store søvnproblemer grunnet det, så ja, jeg tror på det.

Jeg lå i senga en gang, og snudde meg mot speilet. I speilet ser jeg en liten jente som ser ganske blå/grå ut, akkurat som om hun har druknet. Og hun hadde langt mørkt hår som så ut som om det var vått eller kanskje bare veldig fett. Litt etterpå var hun borte.

Redd sa du? Å ja.
Vis hele sitatet...

Vet ikke om du har hørt om søvnparalyse, men kan være noe i den gata du har opplevd...

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse
Sitat av orgopapp Vis innlegg
Vet ikke om du har hørt om søvnparalyse, men kan være noe i den gata du har opplevd...

http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse
Vis hele sitatet...
Hun sier jo selv at hun snudde seg mot speilet, det er jo ikke gjennomførbart under en søvnparalyse med tanke på at man er lammet mens den pågår
Dette opplever jeg bare når jeg er aleine hjemme. Noen driver å banker i veggene, jeg mistenker drittunger som liker å tulle, har et par av de i gata jeg bor i. Jeg befant meg nede med pcen for 10 min siden, plutselig hører jeg dunking i veggen oppe, akkurat som om noen banker på. Hvorfor skulle noen banke hardt på en vegg? Både jeg og bikkja reagerer. Han spretter opp og bjeffer og står i, jeg tok med bikkja med meg og gikk der veggen var jeg hørte bankinga, ikke et eneste fotspor.
Dette er ikke noe jeg finner på, det skjedde for 10 min siden . Er ganske mørkt ute nå så jeg skal ta en tur i morgen ut og se om jeg ikke ser noe da også, men noen som vet en naturlig forklaring? Dette skjer en gang i blant, cirka 1 gang i uka at jeg legger merke til det.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Dette opplever jeg bare når jeg er aleine hjemme. Noen driver å banker i veggene, jeg mistenker drittunger som liker å tulle, har et par av de i gata jeg bor i. J
Vis hele sitatet...
Er det banking eller mer i form av knirking? Er huset gammelt? Var det mye vind ute?
Tror på at menneskelige energier blir igjen etter døden.
Er nok bare rotter
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Tror på at menneskelige energier blir igjen etter døden.
Vis hele sitatet...
Du vet hva energi er?

Det er ikke noe mystiske greier som flyter overalt og som blir "igjen" etter ett menneske.

Les litt mer om energi, så forstår du hvorfor dette høres latterlig
Sitat av prenix Vis innlegg
Er det banking eller mer i form av knirking? Er huset gammelt? Var det mye vind ute?
Vis hele sitatet...
Banking, som om noen banker med en hammer eller banker hardt på veggen
Ja, det skal jeg ærlig innrømme.
Når jeg har overlevd å vandre i skogen midt på svarteste natta ( fra ca 2-4 ) helt alene uten lommelykt og bekmørkt. Så tror jeg ikke på spøkelser, kun fordi jeg overlevde og ikke så en dritt.
Tror ikke på det før jeg ser det selv, noe jeg vil! Om jeg kan stirre djvelen I hvitøyet så vil jeg det, da kan jeg iallefall vite at. Det er noe mere mellom himmel og jord. Jeg sier altså ikke at jeg faktisk tror på spøkelser og demoner etc.. Men det Ville ikke være life changing om jeg hadde fått solide bevis, jeg er relativt nøytral med en interesse for "paranormale" hendelser selvom jeg vet at det mest sannsyneligvis er bullshit :P

Tho det hadde vært fett og olleve noe slikt ^^
Edit# som solide bevis så snakker jeg ikke om litt knirking I huset Eller at jeg ser en sort skikkelse I sidesynet for et kvart sekund, jeg snakker klare skikkelser som faktisk ikke forsvinner når du ser dem, noe som kan studeres som reagerer på omgivelsene etc..
Sist endret av faceplants; 11. mars 2012 kl. 05:20.
jeg sov godt, og ante fred og ingen fare, klokken var rundt 2-3 tiden.. plutselig ble det spilt på gitaren min som lå oppå skapet mitt 1 meter fra senga, bare 1 gang, ikke noe melodi eller noe, bare ett stryk gjennom strengene, jeg våknet som faen og ble livredd, fikk ikke sove mer den natten..
gitaren var ustemt og manglet en streng, så jeg visste akkurat hvordan lyden hørtes ut om man spilte på den, og den var helt identisk. hvordan skal det forklares??
Sitat av KingFezz Vis innlegg
jeg sov godt, og ante fred og ingen fare, klokken var rundt 2-3 tiden.. plutselig ble det spilt på gitaren min som lå oppå skapet mitt 1 meter fra senga, bare 1 gang, ikke noe melodi eller noe, bare ett stryk gjennom strengene, jeg våknet som faen og ble livredd, fikk ikke sove mer den natten..
gitaren var ustemt og manglet en streng, så jeg visste akkurat hvordan lyden hørtes ut om man spilte på den, og den var helt identisk. hvordan skal det forklares??
Vis hele sitatet...
Kan godt være at det bare var en annen ulyd, men hjernen din klarer bare å koble lyden til at det må ha vært gitaren. Derfor oppleves det som om det var gitaren som lagde lyden.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Kan godt være at det bare var en annen ulyd, men hjernen din klarer bare å koble lyden til at det må ha vært gitaren. Derfor oppleves det som om det var gitaren som lagde lyden.
Vis hele sitatet...
true dat, satt og nappet løken i stad, men lyden var litt for høy så jeg droppa den bortimot helt og skrudde av, begynte og lure på hvor i helvette den stønninga kom fra?

viste seg at det var ei kråke i treet utenfor vinduet som bråkte og hjærnen min vrengte lyden helt, i ca 2-3 sekunder var jeg helt sikker på at det var noen som stønnet (jente stønn ofc) før jeg klarte og innse at lyden var ei kråke på toppen av treet, plutselig så er lyden slik den skal være og det var det liksom... skal det da nevnes at jeg har vært våken ca 23 timer nå og ting begynner og surre for meg.. men selvfølgelig er søvn en faktor for om du innbiller deg ting eller ikke, har hadt en tidligere episode med insomni der jeg ca fikk 4.5timer søvn på 6 dager og da var jeg i generelt oppbegående stand, men jeg mistet flere deler av dagen der jeg ikke husket hva jeg gjorde eller hvor jeg var / hvorfor, og surret generelt, samt innbilte jeg meg at jeg så ting ( ikke store kompliserte ting) kunne være noe som en skygge etc, som skremte mennesker vill kanskje tro var noe overnaturlight?
Tror helt klart på det. Kjenner opptil flere som har hatt spøkelser i hus, og har selv vært der når det har stått på saker og ting som rett og slett ikke kan forklares. Jeg tror såklart heller ikke at folk på for eksempel showet til Lisa Williams står å gråter og er helt overveldet over alt det hun vet alt om ting som at en av ungene deres har bursdag idag, at bestefaren har dødd nylig og hvordan det ser ut hjemme hos folk. Noen må de jo kommunisere med.
Noen som har erfaringer med Ouija-boards?
Sitat av tgod Vis innlegg
Tror helt klart på det. Kjenner opptil flere som har hatt spøkelser i hus, og har selv vært der når det har stått på saker og ting som rett og slett ikke kan forklares.
Vis hele sitatet...
For å unngå å fremstå som en tulling i fremtiden er det en viktig setning du burde huske:

At du ikke finner noen forklaring på det gjør det ikke uforklarlig.
Sist endret av Knask; 11. mars 2012 kl. 13:15.
Sitat av tgod Vis innlegg
Jeg tror såklart heller ikke at folk på for eksempel showet til Lisa Williams står å gråter og er helt overveldet over alt det hun vet alt om ting som at en av ungene deres har bursdag idag, at bestefaren har dødd nylig og hvordan det ser ut hjemme hos folk. Noen må de jo kommunisere med.
Vis hele sitatet...
Cold reading, gjerne kombinert med hot reading, er en mer plausibel forklaring. Ellers så står jo James Randi klar med en million dollar hvis hun bare hadde tatt seg bryet med å demonstrere evnene sine i kontrollerte omgivelser. Pussig nok virker hun ikke særlig interessert.

Et par eksempler på ren cold reading:
http://www.youtube.com/watch?v=5Q2qR7PJQnQ
http://www.youtube.com/watch?v=ZM-3pjbMhzM

Sitat av suptispe Vis innlegg
Noen som har erfaringer med Ouija-boards?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
Sitat av Knask Vis innlegg
For å unngå å fremstå som en tulling i fremtiden er det en viktig setning du burde huske:

At du ikke finner noen forklaring på det gjør det ikke uforklarlig.
Vis hele sitatet...
Sant det, men jeg vet liksom ikke hva som skal være forklaringen på at en vase fylt med vann drar seg bortover en komode, at en stressless begynner å gynge kraftig ut av det blå, eller når 3 bilder på en vegg faller ned helt synkront. Synes gjennomtrekk er et alt for oppbrukt motargument.
1: Tror fint lite på sånt.
2: Friker man ut av paranormal activity eller andre filmer.. så ja..... enough said!

Hadde vel og merke en litt rar opplevelse på ''roligheten'' i kristiansand når jeg var på ferie der sommeren 2009 eller noe.
Sengene var i 2 etasjer, så dama skulle ligge øverst ettersom hun var minst, og jeg under henne. Før vi skulle sove så ville hun ligge nede hos meg en liten stund før hun skulle klatre opp i sin egen seng. Å mens vi lå der inntil hverandre, så slo en kontor lampe i andre enden av rommet seg på :P Så jeg sto nå opp for å skru den av igjen mens dama drev å friket ut litt. Jeg prøvde å sette bryteren på ''midten'' for å se om den kunne ha glidd over, men det lot seg ikke gjøre. Så akkurat den episoden har jeg ingen forklaring på. Tviler på at det var noe mystisk, men hadde vært artig å vite hvordan det kunne ha skjedd :P
Sitat av suptispe Vis innlegg
Noen som har erfaringer med Ouija-boards?
Vis hele sitatet...
Har vært med på 2 "seanser" for mange år siden, men det var egentlig ikke så veldig givende. Ble ikke helt overbevisst, for å si det sånn.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Sitat av suptispe Vis innlegg
Noen som har erfaringer med Ouija-boards?
Vis hele sitatet...
Det er ikke akuratt noe å tulle med uansett om det er ekte eller ikke, det er ikke alle som tåler det den evt frembringer (om det så er placebo eller ei). Har flere bekjente av meg som har prøvd det, og sagt til meg at de har vært drittredd i lang tid, og dette er de "jeg har bestemt meg om at det ikke finnes." folka. Kanskje funker det, ellers "spiller hjernen demmes dem et puss", men de ble iallefall paranoide.

Så ikke undervurder oujia-brett.
Sist endret av Bruskork1; 19. mars 2012 kl. 20:11.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det er ikke akuratt noe å tulle med uansett om det er ekte eller ikke, det er ikke alle som tåler det den evt frembringer (om det så er placebo eller ei). Har flere bekjente av meg som har prøvd det, og sagt til meg at de har vært drittredd i lang tid, og dette er de "jeg har bestemt meg om at det ikke finnes." folka. Kanskje funker det, ellers "spiller hjernen demmes dem et puss", men de ble iallefall paranoide.

Så ikke undervurder oujia-brett.
Vis hele sitatet...
Det oppstår en voldsom spenning og massesuggesjon blandt de innvolverte, pluss at hele stemningen rundt det er ganske spooky. Men sånn rent "vitenskapelig" er det vel en ganske tvilsom greie.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er litt intrisert i dette temaet selv, og jeg vil vel si jeg tror på det såkalte "spøkels"..
Har noen rare opplevelser, opptil flere som jeg har kommet på gjennom årene av min oppvekst..
Den første opplevelsen jeg har hatt:

Tidlig i 1.klasse.
Jeg satt i sengen og "las" Donald Duck & Co. Bladet hadde jeg snudd opp ned for og øve meg og lese opp ned.
Så kjenner jeg en frykt av att en person ser på meg, og jeg snur ansiktet mot rommet, og ser pusten min ble kald..
Dette freaka meg en god del ut, siden det var godt og varmt på rommet noen korte sekunder før.
Så ser jeg gardina på ved senga mi løfter seg, som om noen tar en pekefinger og drar vekk for og se på meg..
(nei, ikke trekk, ikke vind, ikke bevegelse i fra meg. Tenk deg en pekefinger flytte på en gardin for bedre sikt, bare pekefinger og resten er borte, usynlig)
Jeg husker jeg stoppa helt opp og puste, og holdt pusten i frykt. Og skviste meg til hjørnet ved veggen. Til jeg slapp pusten og begyndte og hyperventilere.
Den følelsen sliter jeg med enda. Selv om jeg er 19 år..
Jeg kasta donaldbladet mot "vesenet"
Og rett før jeg strekte armen for og kaste bladet, ble gardinen sluppet tilbake.
Og jeg ble enda mer redd, og begyndte og sparke vilt mot gardinen 4 ganger, menst jeg ropte Gud, hjelp meg!
(meget kristlig lærerinne som er grunnen til jeg skrek det.)

Og så var alt dønn stille, som om døden hadde falt inn. Jeg satt i senga og så hardt ut i rommet og venta på en hånd eller lignende skulle drepe meg. For en slik følelse har jeg aldri hatt før. Kan værtfall beskrive følelsen sånn.

Timene gikk og jeg roet meg ned til jeg tørte meg ut av rommet for og gå ned til mor og far, og fortalte att noe ville ta meg, Men di skjønte ikke helt..

Noen år senere fikk jeg ny skrivepult på rommet, Og jeg husker 2 skumle anledninger med denne pulten.
1, Da jeg nesten falt i søvn og jeg opnet øynene Random (som man bruker og gjøre før man sovner), og til min forbauselse ser skuffen er på vei ut!
Jeg Skvatt sykt, og reiste meg opp i forbannelse. Kanskje en rar reaksjon og få? men atmosfæren i rommet gjor meg sint. Og jeg gikk bort til skuffen menst den var på vei ut, Og når jeg var ett steg unna, stoppet den.
Jeg smelte den igjen og sto stille og så mot døren lenge.. (Har ofte spurt meg selv hvorfor? men aldri skjønt)
Gikk tilslutt tilbake til sengen og tengte over det til jeg sovnet.

Den andre gangen lå jeg og i sengen, men noen år senere..
Lå i sengen og las Donald som vanlig, (var tillhenger, og er enda!)
Og jeg ser i sidesynet att nederste skapdør opner seg.
Jeg hadde glemt tidligere opplevelser, og gikk til skapdøren for og ha den igjen, og menst jeg var på vei bort til sengen igjen, kom jeg på tidligere opplevelser. Og ble ganske paff, men ikke redd..

Har hatt opplevelser med att både papir og blyanter, lommelykt og sakser har ligget på gulvet når jeg har voknet, Aldri tengt noe spesielt over det..

Ble jo litt værre med årene, og ting som vaser og bilder datt ned i fra vegger og hyller i huset. Blandt annet persienner som plutselig ble bøyde. Bøker som ble flyttet litt på, osv osv..

Men en annen opplevelsen var når veslebror fortalte att noen vekket han om natten, Og døren som opnet seg, (sto alltid på gløtt) og en bamse som hoppet.. Fikk meg til tenke på når jeg var mindre og hadde soverom der han hadde.
Endte med att vi byttet rom, og hendelsene sluttet. I og med att en barn ikke skal oppleve sånt syntest jeg det var bedre att jeg var på det rommet. Just in case det var sant. For min mor har hatt ekle opplevelser hun og.

Den ekleste opplevelsen var når vi skulle selge huse, og tok bilder.
Og en mann som kom på visning lurte på hvorfor det var en gammel person i ett av vinduene på bildet.
Vi skjønte ikke helt hva han mente, men vi sjekka bildene selv etter visning. Huset var tomt, vi hadde flyttet og alt var låst unnder bildetaking ute. Og vi ser ett gammelt menneske i balkongvindue som ser ned mot oss, og min mor begynner og grine, for hun hadde drømt om skikkelsen flere ganger før.. Min yngste bror bryter ut og sier att han skremmer han. Og min far som aldri har trodd på sånt begynner og klø seg litt i hodet..
Vi solgte huset, og aldri hørt noe mer..

Jeg leier per dags dato en 4doblet garasje der jeg skrur bil i med noen nære venner. Der huseier har advart meg att noen går igjen, Som flytter på ting og som kan ødlegge stemning. osv. Jeg var litt skeptisk, men jeg kom til og tenke på mine tidligere opplevelser. Siden det var en god deal av huseier som aldri har brukt garasjen selv, så sa jeg ja..
Ikke angret på noen måte. Men har ofte blitt såpass skremt på kvelder jeg har tatt tidlig kveld.
Noen av opplevelsene er:
Jeg skrudde på radioen og var på vei bort til min bil for og skru, og når jeg var på vei under bilen så skrur lyden seg av.. Jeg flirte litt med meg selv og tengte på personen som gikk igjen menst jeg gikk bort til radioen igjen.
Jeg ser att volumvrideren er skrudd ned på minimum. Og skrur opp igjen, men ikke fult så høgt. Vart litt mer alvorlig da, når jeg skjønte att den var fysisk skrudd ned..
Litt senere hører jeg en ett verktøy som detter ned fra veggen, og jeg skrur av radioen i full fart og går mot verkøytavla.. Og jeg ser att Nr 17 nøkkel ligger på gulvet. hengern fint på plass og stikker.
Har OFTE hørt fotskritt på loftet, som blir brukt til lagringsplass, og er liten plass til og gå i. Og ofte hørt svake lyder som om en person tar på seg en jakke. Og noen ganger opplever jeg att støpsler er dradd ut av kontakter til ladere, lys, radio osv. Selv om det bare er jeg og huseieren på 80 år som har nøkler, og huseier er ofte i utlandet over lengre tid. Mine venner har ofte lånt nøkkelen og komt tilbake og sier att di føler noen henger over nakken dems, eller stirrer febrilsk på dem. Den ekleste opplevelsen var når jeg hadde vært der noen timer alene, og radioen ble skrudd av, og jeg ser alvorlig ut i rommet og sier bestemt,Slutt! Ikke gjør det igjen! og kjenner en kjapp vind mot ansikte, Som om noen peiver etter meg..

Så ja, Tror nok att det finst noe, men ikke vet jeg om det er gjennferd, ett type usynli "dyr" ellerno sånt...

Er litt intrisert i dette temaet selv, og jeg vil vel si jeg tror på det såkalte "spøkels"..
Har noen rare opplevelser, opptil flere som jeg har kommet på gjennom årene av min oppvekst..
Den første opplevelsen jeg har hatt:

Tidlig i 1.klasse.
Jeg satt i sengen og "las" Donald Duck & Co. Bladet hadde jeg snudd opp ned for og øve meg og lese opp ned.
Så kjenner jeg en frykt av att en person ser på meg, og jeg snur ansiktet mot rommet, og ser pusten min ble kald..
Dette freaka meg en god del ut, siden det var godt og varmt på rommet noen korte sekunder før.
Så ser jeg gardina på ved senga mi løfter seg, som om noen tar en pekefinger og drar vekk for og se på meg..
(nei, ikke trekk, ikke vind, ikke bevegelse i fra meg. Tenk deg en pekefinger flytte på en gardin for bedre sikt, bare pekefinger og resten er borte, usynlig)
Jeg husker jeg stoppa helt opp og puste, og holdt pusten i frykt. Og skviste meg til hjørnet ved veggen. Til jeg slapp pusten og begyndte og hyperventilere.
Den følelsen sliter jeg med enda. Selv om jeg er 19 år..
Jeg kasta donaldbladet mot "vesenet"
Og rett før jeg strekte armen for og kaste bladet, ble gardinen sluppet tilbake.
Og jeg ble enda mer redd, og begyndte og sparke vilt mot gardinen 4 ganger, menst jeg ropte Gud, hjelp meg!
(meget kristlig lærerinne som er grunnen til jeg skrek det.)

Og så var alt dønn stille, som om døden hadde falt inn. Jeg satt i senga og så hardt ut i rommet og venta på en hånd eller lignende skulle drepe meg. For en slik følelse har jeg aldri hatt før. Kan værtfall beskrive følelsen sånn.

Timene gikk og jeg roet meg ned til jeg tørte meg ut av rommet for og gå ned til mor og far, og fortalte att noe ville ta meg, Men di skjønte ikke helt..

Noen år senere fikk jeg ny skrivepult på rommet, Og jeg husker 2 skumle anledninger med denne pulten.
1, Da jeg nesten falt i søvn og jeg opnet øynene Random (som man bruker og gjøre før man sovner), og til min forbauselse ser skuffen er på vei ut!
Jeg Skvatt sykt, og reiste meg opp i forbannelse. Kanskje en rar reaksjon og få? men atmosfæren i rommet gjor meg sint. Og jeg gikk bort til skuffen menst den var på vei ut, Og når jeg var ett steg unna, stoppet den.
Jeg smelte den igjen og sto stille og så mot døren lenge.. (Har ofte spurt meg selv hvorfor? men aldri skjønt)
Gikk tilslutt tilbake til sengen og tengte over det til jeg sovnet.

Den andre gangen lå jeg og i sengen, men noen år senere..
Lå i sengen og las Donald som vanlig, (var tillhenger, og er enda!)
Og jeg ser i sidesynet att nederste skapdør opner seg.
Jeg hadde glemt tidligere opplevelser, og gikk til skapdøren for og ha den igjen, og menst jeg var på vei bort til sengen igjen, kom jeg på tidligere opplevelser. Og ble ganske paff, men ikke redd..

Har hatt opplevelser med att både papir og blyanter, lommelykt og sakser har ligget på gulvet når jeg har voknet, Aldri tengt noe spesielt over det..

Ble jo litt værre med årene, og ting som vaser og bilder datt ned i fra vegger og hyller i huset. Blandt annet persienner som plutselig ble bøyde. Bøker som ble flyttet litt på, osv osv..

Men en annen opplevelsen var når veslebror fortalte att noen vekket han om natten, Og døren som opnet seg, (sto alltid på gløtt) og en bamse som hoppet.. Fikk meg til tenke på når jeg var mindre og hadde soverom der han hadde.
Endte med att vi byttet rom, og hendelsene sluttet. I og med att en barn ikke skal oppleve sånt syntest jeg det var bedre att jeg var på det rommet. Just in case det var sant. For min mor har hatt ekle opplevelser hun og.

Den ekleste opplevelsen var når vi skulle selge huse, og tok bilder.
Og en mann som kom på visning lurte på hvorfor det var en gammel person i ett av vinduene på bildet.
Vi skjønte ikke helt hva han mente, men vi sjekka bildene selv etter visning. Huset var tomt, vi hadde flyttet og alt var låst unnder bildetaking ute. Og vi ser ett gammelt menneske i balkongvindue som ser ned mot oss, og min mor begynner og grine, for hun hadde drømt om skikkelsen flere ganger før.. Min yngste bror bryter ut og sier att han skremmer han. Og min far som aldri har trodd på sånt begynner og klø seg litt i hodet..
Vi solgte huset, og aldri hørt noe mer..

Jeg leier per dags dato en 4doblet garasje der jeg skrur bil i med noen nære venner. Der huseier har advart meg att noen går igjen, Som flytter på ting og som kan ødlegge stemning. osv. Jeg var litt skeptisk, men jeg kom til og tenke på mine tidligere opplevelser. Siden det var en god deal av huseier som aldri har brukt garasjen selv, så sa jeg ja..
Ikke angret på noen måte. Men har ofte blitt såpass skremt på kvelder jeg har tatt tidlig kveld.
Noen av opplevelsene er:
Jeg skrudde på radioen og var på vei bort til min bil for og skru, og når jeg var på vei under bilen så skrur lyden seg av.. Jeg flirte litt med meg selv og tengte på personen som gikk igjen menst jeg gikk bort til radioen igjen.
Jeg ser att volumvrideren er skrudd ned på minimum. Og skrur opp igjen, men ikke fult så høgt. Vart litt mer alvorlig da, når jeg skjønte att den var fysisk skrudd ned..
Litt senere hører jeg en ett verktøy som detter ned fra veggen, og jeg skrur av radioen i full fart og går mot verkøytavla.. Og jeg ser att Nr 17 nøkkel ligger på gulvet. hengern fint på plass og stikker.
Har OFTE hørt fotskritt på loftet, som blir brukt til lagringsplass, og er liten plass til og gå i. Og ofte hørt svake lyder som om en person tar på seg en jakke. Og noen ganger opplever jeg att støpsler er dradd ut av kontakter til ladere, lys, radio osv. Selv om det bare er jeg og huseieren på 80 år som har nøkler, og huseier er ofte i utlandet over lengre tid. Mine venner har ofte lånt nøkkelen og komt tilbake og sier att di føler noen henger over nakken dems, eller stirrer febrilsk på dem. Den ekleste opplevelsen var når jeg hadde vært der noen timer alene, og radioen ble skrudd av, og jeg ser alvorlig ut i rommet og sier bestemt,Slutt! Ikke gjør det igjen! og kjenner en kjapp vind mot ansikte, Som om noen peiver etter meg..

Så ja, Tror nok att det finst noe, men ikke vet jeg om det er gjennferd, ett type usynli "dyr" ellerno sånt...
Veit bare att det fins.. Men for all del, man velger selv hva man vil tro
Beklager eventuelle skriveleifs
Sist endret av Crulex; 1. april 2012 kl. 06:10.
Selvom det skjer mirakler/uforklarlige hendelser betyr ikke dette at det har noe med aliens, spøkelser og paranormale ting. For selvom vitenskapen ikke kan forklare det NÅ, betyr ikke det at vitenskapen ikke kan forklare det i fremtiden.
F.eks. Nordlyset var jo et mirakel før i tiden, man trodde at det var gjenferd som danset på himmelen, men nå vet vi at det er noen partikler solen sender ut som reagerer med atmosfæren på Nordpolen pga jordens magnetisme.

Altså et mirakel ble nettop forklart, og jeg tror dette vil skje med alle uforklarlige hendelser i løpet av framtiden