Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 866
Hei!

Hvordan klarer bedrifter å sette opp Nettverkslagring? Slik at de kan lagre ting på en disk som ligger under "Min datamaskin". Har veldig lyst til å sette opp et slik system, har en PowerEdge R220 Server.

Vil også ha denne privat, slik at ingen andre i nettverket mitt kan koble seg opp til den.
Sist endret av Brukerguiden; 30. oktober 2014 kl. 19:32.
Ridder av 1. klasse
Er bare å dele harddisken på nettverket. Høyreklikk på en av harddiskene dine og velg "Del med", så kan du mappe den opp på en annen PC i nettverket ditt, ved å høyreklikke på min datamaskin og velge "Koble til nettverkstasjon".

Hvis du skal bruke den serveren din til det, så kan du jo installere samba og sette opp det.

NAS er jo også et alternativ, har en NAS som jeg bruker til backup.
Helt klar over den første, men er det ikke noen muligheter for å sikre det litt mer? Aldri hørt om Saba, vil se på det nå.

Edit: Så litt på Samba nå, ser ut som en effekt løsning eventuelt. Men vil alt jeg har liggende på pcen fortsatt ligge der når jeg logger på "domene" opplegget?

Edit: Så litt på Samba nå, ser ut som en effekt løsning eventuelt. Men vil alt jeg har liggende på pcen fortsatt ligge der når jeg logger på "domene" opplegget?

Ingen som vet noe?
Sist endret av Brukerguiden; 31. oktober 2014 kl. 17:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.