Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 607
Hei folkens!
For noen dager siden ville ikke datamaskinen til broren min skru seg på lenger.. Den kom bare til et surt fjes(win8). Jeg har hatt dette problemet med min pc før, så jeg visste sånn halvveis hva det var. Det var altså noe feil med windows. Jeg prøvde da å installere ny windows på den. Det rare var at jeg ikke fikk kjørt cd'en fra start liksom(om dere skjønner), så jeg satt harddisken inn i min gamle pc. Der funket det og jeg fikk installert ny windows (win 7 ultimate, fra piratebay). Det fungerer fint på min gamle pc, men når jeg setter harddisken tilbake i broren min sin pc kommer det en error som sier "no bootable device". Jeg lurer på om det er noen som har noen løsning på dette? Jeg har prøvd å sette bios innstillingene til det originale, men det hjelper ikke..

Vet ikke om dette var riktig å ta opp her, under "hardware", hvis ikke, kan noen poste en link dit det er bedre å ta det opp?

Broren min sin pc er en Acer og min gamle er en Dell.

Takk på forhånd
Feil innstillinger for bootdevice'r i bios?
Trådstarter
85 0
Sitat av woff Vis innlegg
Feil innstillinger for bootdevice'r i bios?
Vis hele sitatet...
Jeg har skifta på det, men fungerer fortsatt ikke :/
Oppdager pcen at det er en harddisk i datamaskinen? Du ser det på Bios.
Trådstarter
85 0
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Oppdager pcen at det er en harddisk i datamaskinen? Du ser det på Bios.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser jeg det? Hehe
Hadde du flere HDDer koblet til mens du installerte Windows?
Trådstarter
85 0
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hadde du flere HDDer koblet til mens du installerte Windows?
Vis hele sitatet...
Nei, bare den ene..

Takk for svar folkens, men jeg fikk det til! Jeg byttet fra "UEFI" boot mode til "Legacy Bios" så kom den inn!
Sist endret av Skanin; 23. februar 2014 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.