Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 513
Hei der folk.

Har prøvd å søke på google osv.. etter hva som er den ultimate Folding@home GPUen. Men har ikke funnet noen nye relevante tråder om dette. For de som lurer på hva "Folding@home" er fornoe er dette fra wikipedia:

Folding@Home er et såkalt distributed computing-program. Dette programmet simulerer hvordan proteiner «bretter» (Engelsk: «folds») seg, slik at vi kan forstå sykdommene bedre, og kanskje til og med kurere dem. Denne programtypen sørger for å fordele data over flere maskiner for å korte ned på tiden som trengs for å prosessere større mengder data. Link Wiki
Se også: Folding_at_home

Nok om det...


Slik jeg har forstått det har nVidia vært kjipe med sine 6xx og 7xx serie med GPUer å mer eller mindre disabled "Double-precision floating-point". Som brukes til FAH. Atm har jeg ett GTX 570 kort som (i følge internettene) er bedere på folding en ett nytt 760 fra nVidia, og nVidia vil en skal kjøpe seg ett Titan kort for å få unlocket full DPFP.

Da er spørsmålet til dere.. har jeg forstått dette riktig..? må en buke 5k for å få et nVidia kort som er bedere på FAH en mitt nåværende 570 ?

Hva anbefaller dere til FAH? Kan en bruke et Radeon kort fra AMD med OpenCL, som er mer egnet (les mer PPD for pengene)? Kom gjerne med linker til sammenlikninger.

Og hva bruker dere av GPU til FAH...
Du må nok ut med litt penger ja, du kan vel ikke forvente noe annet? Folding er ikke så billig, viss du er interessert i litt "ytelse". Er du interessert i god ppd så kjøper du deg et 780 eller som du sier; et titan kort.
Hvor mye points har du med 570 kortet?
Du tenker ikke på å byte til AMD da? 7970?
Sist endret av Magnisx; 20. februar 2014 kl. 22:48.
Har tenkt på et 7970 ja. Er vel det eneste alternativet siden nVidia nerfer DPFP, men vet ikke om OpenCL er like bra på folding som CUDA. Etter som jeg har forstått har FAH opptimalisert for CUDA og ikke OpenCL som ATI benytter?

Så sålangt er valget ett Radeon HD 7970...
Har ikke så my mere peiling enn du har, men du bør sjekke ut reddit.
Eller vis du vil lese norsk:
team hardware
og Bloggen der står det litt mer hardware da forumtråden er x antall 1000 innlegg