Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1639
Hey.

Jeg har en Samsung 7-serie Notebook med følgende spec:

i7-3537 CPU 2ghz
6GB RAM
120GB SSD
8570 GPU
1920x1080 skjerm

Det er sykt irriterende å bruke hvilken som helst nettleser på denne laptopen. Laptopen er helt ny, men den yter elendig i nettleserene. (Har så langt prøvd ut: IE, Chrome, Firefox og Opera).

Jeg kan ikke spille av Youtube-videoer i noe mer enn 360p, for hvis ikke så er det tearing til tusen og bildet/lyden hakker og henger etter. Det er ca. 0,5 frames i sekundet på videoen.

Samme gjelder hvis jeg åpner ny fane - bruker opptil 5 sekunder, hvor tre av disse sekundene så står skjermen helt stille. Det er generelt spikes og så sinnsykt lav FPS at det rett og slett er urbukelig.

Det lagger til og med ganske mye når jeg skriver dette. Kan skrive en hel setning før teksten kommer opp.

Maskinen kjører på høy-ytelse.
Skjermkortdriver? Lydkortdriver?
Chipsetdriver?
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Skjermkortdriver? Lydkortdriver?
Chipsetdriver?
Vis hele sitatet...
Får alt dette gjennom software fra Samsung som automatisk sjekker etter oppdatering. Alt er oppdatert!
OK, du har oppdaterte drivere, som kommer fra Samsung... Det er ikke alltid det beste, dessverre

Anbefaler deg å laste ned skjermkortdriveren, chipsetdriveren og lydkortdriveren direkte fra produsentenes hjemmeside.
Det vil si, hvis det er nVidia som har produsert skjermkortet ditt, last ned driveren fra nvidia.com ...
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
OK, du har oppdaterte drivere, som kommer fra Samsung... Det er ikke alltid det beste, dessverre

Anbefaler deg å laste ned skjermkortdriveren, chipsetdriveren og lydkortdriveren direkte fra produsentenes hjemmeside.
Det vil si, hvis det er nVidia som har produsert skjermkortet ditt, last ned driveren fra nvidia.com ...
Vis hele sitatet...
Som sagt, alt er oppdatert.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Som sagt, alt er oppdatert.
Vis hele sitatet...
Liten teskje:
Selv om driverne er oppdaterte, betyr det ikke at det er de beste.....
Avinstaller de du har fått fra Samsung og installer de du får direkte fra produsenten!
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Liten teskje:
Selv om driverne er oppdaterte, betyr det ikke at det er de beste.....
Avinstaller de du har fått fra Samsung og installer de du får direkte fra produsenten!
Vis hele sitatet...
Som sagt 2 ganger tidligere:
Alle drivere er oppdatert.
Bare i flash eller Java? Noen plugins installert? etc.
Sist endret av Whybear; 24. januar 2014 kl. 21:32.
Sitat av Whybear Vis innlegg
Bare i flash eller Java? Noen plugins installert? etc.
Vis hele sitatet...
Har ingen plugins installert. Det gjelder egentlig alt mulig. Facebook-chat. Tekstbehandling som her på Freak. Youtube etc.
Ooops dobbelpost.
Sist endret av Whybear; 24. januar 2014 kl. 21:38.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Har ingen plugins installert. Det gjelder egentlig alt mulig. Facebook-chat. Tekstbehandling som her på Freak. Youtube etc.
Vis hele sitatet...

Hva med spill og stress-tests? Om disse fungerer bra men ikke nettleser, kan det være mulig at det er den innebygde grafikk-saken til intelbrikken som ikke fungerer. Det er min erfaring at bærbare kjører på disse i nettleser, og grafikkortet i spill.
Sitat av Whybear Vis innlegg
Hva med spill og stress-tests? Om disse fungerer bra men ikke nettleser, kan det være mulig at det er den innebygde grafikk-saken til intelbrikken som ikke fungerer. Det er min erfaring at bærbare kjører på disse i nettleser, og grafikkortet i spill.
Vis hele sitatet...
Spill funker fett. 60+ FPS i World of Warcraft. High settings.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ingen som har noen forslag??
Mitt beste forslag vil da være og fjerne alt av Crapware maskinen kom med. Kjøre en Check disk. Nest siste uvei vill vel bli formatering. Viss ikke dette hjelper ville jeg levert denne tilbake på reklamasjons grunnlag.
formater og retank med ny clean \ custom install av windows 7 \ 8 ikke 8.1 evt linux distro

legg inn alle originale drivere fra produsenten av maskinvaren, ikke merke på laptopen.

installer nyeste java, flash, shocwave player og silverlight plugins.

hvis du opplever samme feil etter dette så kan det være noe med nettet ditt. eventuelt hva skjer når du ikke prøver og streeme hd filmer men vanlige filmer?
Sitat av 10100 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Med Maxthon går 4k video fra Youtube helt fint. I Chrome er det urbukelig på 720p.